Toon posts:

origineel compaq toetsenbord vereist op een compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van me heeft het volgende probleem:

"ik heb een oude compaq presario 7170 opgesnord, maar er zit geen origineel compaq ps/2 toetsenbord bij. Dus ik gebruik mijn eigen ps/2 toetsenbord van samsung. Ik krijg echter steeds keyboard errors en ik kan dus niet opstarten. (de ledjes gaan snel knipperen, net alsof er kortsluiting is)

is het zo dat alleen originele compaq toetsenborden werken, of zou het ps/2 poortje op het moederbord kapot zijn."

Iemand met antwoorden?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29
Weet niet hoe het met de pc's van nu zit, maar ik had hier 2 x een 486 van Compaq en op 1 ervan zat een Tulip keyboard, werkte prima (PS/2)

Flickr | Lego collectie

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb verschillende compaq in mijn vingers gehad en daar zat meestal geen compaq keyboard aan. Denk dus dat je ps/2 poortje overleden is of dat je iets in je bios verkeerd hebt staan. Dat laatste lijkt me het minst waarschijnlijk.

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
als ik op m'n oude compaq (nu servertje :)) een toetsenbord van m'n oude gateway (nu eigen pctje :)) plug, geeft hij ook steeds keyboard errors, waarschijnlijk werkt het ut best met een gewoon compay toetsenbord...

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Compraq! :r

Tjah, me ouders hadden ook een compaq en daar hing probleemloos een ander ps2 toetsenbord aan.

Whatever.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ook hier werken de Compaq's met allerlei niet Compaq toetsenborden, dus trek je conclusie...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

ik geloof dat er bij sommige compaq systemen borden een buffer in het toetsenbord zit, terwijl die bij gewone toetsenborden afwezig is omdat deze op het moederbord zit. Het kan ook een ander onderdeel zijn :? (weet het nl. niet zeker of het een buffer is of iets anders.)

Eeuwige n00b

Verwijderd

Nog nooit een probleem mee gehad.. Da's in van de weinige onderdelen die vervangen kunnen worden door niet comprak spullen!

>:)
Pagina: 1