Mooi wegwerken ongewenst vlak in afbeelding

Pagina: 1
Acties:

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-01 11:34
Op onderstaande foto is bij de overgang tussen de vloer en de muur (bovenaan foto) een stuk blauw zeil te zien.

Hoe kan ik dit het beste wegwerken in PaintShop Pro of PhotoShop? Ik kan in beide programma's een beetje uit de voeten maar niet voldoende om het zeil weg te werken zonder dat er een duidelijk zichtbare artifact overblijft.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~huls0227/IMG_1237d.JPG

Verwijderd

in Photoshop, met gebruik van de healingbrush tools - en de patch tool

en een beetje met de blur tool

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 03:11 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

De overbelichting is iets wat mij veel meer dwarszit als ik naar de foto kijk ipv dat stukje blauw.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

zoiets krijg je dan:
Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/3525/poesiekatsv4.png

Verwijderd

Herby schreef op zondag 17 december 2006 @ 03:04:
De overbelichting is iets wat mij veel meer dwarszit als ik naar de foto kijk ipv dat stukje blauw.
Ik weet niet hoe dwars het je zit :P maar ik vind de overbelichting wel mee vallen
(voor een poes die in de zon achter het raam ligt)

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-01 11:34
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 03:01:
in Photoshop, met gebruik van de healingbrush tools - en de patch tool

en een beetje met de blur tool
Bedankt voor de tip! Ik heb het zeil mbv deze tools inmiddels aardig weten weg te werken maar nog niet zo strak als op jouw voorbeeld. Zou je misschien ook de originele foto willen doen als ik 'm niet beter krijg?

Ik vind de berber die overloopt in de reflectie van de vloer als gevolg van de overbelichting eigenlijk wel een grappig effect geven aan de foto.

Verwijderd

Dat wil ik best wel doen, je kan een linkje sturen via een direct message. (dit kan je aanzetten in je voorkeursinstellingen) Of gewoon hier posten natuurlijk.
Pagina: 1