Toon posts:

[SQL]Gedeeltelijk exporteren uit SQL database

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soor forum zeg maar, er staan nu in de sql 4 velden '' id' 'username' 'password' ''email'
Nu draai ik op een andere database en wil alleen die 4 velden toevoegen in de nieuwe database.

Het gaat niet om de tabel (users) want die is er al en daar staan velden in die niet verwijderd mogen worden
Het enige dat ik wil is die gegevens opslaan en importeren in de nieuwe database in de bestaande velden

Als ik in de oude database alle velden behalve deze 4 verwijder, en dan op exporteer klik via PhMmyAdmin, dan slaat ie t allemaal netjes op, dan log ik weer bij de nieuwe in en doe ik importeer en geeft ie steeds een foutmelding, dat er rond line 359 een fout zit "" met die aanhalingtekens, als ik dan het .sql besttand open is er geen foutje in te vinden

Het zijn 540 members die ik graag in de database zet zodat ze zich niet opnieuw hoeven te registreren

Ik heb al gezocht op google en ik kom er niet uit, heb ook hier in het forum gezocht naar een oplossing, een complete tabele importeren lukt me wel, maar dan klopt de rest niet meer

Ik ben pas een paar weken met SQL bezig dus het is nog niet allemaal duidelijk, heb wel een hoop geleerd maar ik wil graag de members houden op me nieuwe site

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar t is me al gelukt, moest exporteren importeren met INSERT INTO `users` (`id`, `username`, `passhash`, `email`) VALUES en dan de info

mag op slot, BEN SLOTJES GEWEND :D

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een slotje wordt alleen uitgedeeld als een topic niet voldoet aan een policy, niet om je te pesten. Dit topic voldoet (wederom) niet echt aan de hier geldende policies omdat:

1) Je het wel over een foutmelding hebt op line 359 zonder daarbij relevante code te vermelden (lekker makkelijk om voor ons om daar dan iets zinnigs over te zeggen: wat staat er dan op line 359?)
2) Je niet vemeldt welke SQL (MySQL? MSSQL? Oracle? Andere obscure SQL versies?)
3) Je zegt wel dat je gezocht hebt op Google en hier, maar vermeldt niet wat je dan hebt gevonden en wat daar niet aan werkt; het lijkt me stug dat je helemaal niets zinnigs hebt gevonden; er is zat te vinden namelijk.

Hoewel je topic dus nu al beter voldoet dan je vorige topics ben je nog steeds te karig in de informatie die je ons verschaft; als je wil dat wij je goed helpen zul je ons ook moeten helpen door ons van voldoende informatie te voorzien zonder dat we dat telkens uit je moeten trekken.

Het is helemaal niet zo dat we te lullig zijn om je te helpen (en dat is je eerder verteld); maar het moet wél van twee kanten komen. GoT is geen afhaalbalie waar je zomaar even je probleem (half) dumpt, waarop wij in onze glazen bol kijken en daarna je een oplossing verschaffen.

Doe jezelf een lol en kijk voortaan even een quickstart door (DTE of PRG of van het desbetreffend ander subforum) voordat je een topic opent. Het is écht niet zo veel om te lezen en al helemaal niet ingewikkeld; als je je daar aan houdt is er voor ons ook geen enkele reden om je topic(s) op slot te zetten.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.