[Printer] Scherpte probleem karakters

Pagina: 1
Acties:

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds een paar maanden beschik ik over een Canon IP4200 printer. Deze printer maakte altijd scherpe afdrukken. Sinds dat de printer met de eerste melding kwam dat de (bijgeleverde) inktcardridges leeg raakten, zijn letter afdrukken niet scherp meer.

Ik ben tijdens de meldingen gewoon door blijven afdrukken, totdat de cardridges op het oog leeg begonnen te raken. Op een gegeven moment waren de cardridges leeg wat merkbaar was aan afdrukken waarbij sommige kleuren niet aanwezig waren. Dit was het moment waarop de cardridges voor de eerste keer zijn vervangen. Ik dacht daarmee ook direct van het scherpte probleem in de karakters af te zijn.

Helaas blijkt dit niet zo. De karakters zijn niet scherp. Zoals te zien is op het onderstaande ingescande plaatjes. Ik heb van alles geprobeerd van de printkop reinigen totaan kalibreren. Mocht er niemand een idee hebben waar het aan kan liggen neem ik volgende week contact op met Canon. Het gaat immers om een printer van enkele maanden oud.

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e27/Xander2000/printerwazigheid.jpg

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:04

Orac

Ik mis je papa.

Als ik dat plaatje zo zie, denk ik als eerste aan het papier. Waarschijnlijk gebruik je normaal kopieerpapier. Heb je dit ook bij foto papier? Is het ook zo rafelig wanneer je met kleur print?

[ Voor 12% gewijzigd door Orac op 17-12-2006 01:07 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Probeer eens een ander papiertype in te stellen, ik verwacht dat het daar door komt. Wat je eventueel nog kan proberen is de printer volledig te deinstalleren en opnieuw te installeren om de standaard instellingen te krijgen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bedankt voor de hulp. Ik ben eens wezen proberen met nog een ander papiermerk. De papier merken die ik heb geprobeerd vertoonde in minder of meerdere maten hetzelfde probleem. Bij het merk dat ik nu heb treedt het probleem niet meer op. Reuze bedankt!