[W2K3]Op Wireless Clients wordt geen software gedistribueerd

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Beste mensen,

Ik ben bezig met een nieuw netwerk. Laten we zeggen dat ik het gehele netwerk heb draaien, echter heb ik problemen met notebooks die draadloos zijn verbonden met het netwerk.

Software zoals MS Office 2003 worden via een GPO gedistribueerd (Op basis van Computer en geen user!!!).

Wanneer ik een notebook opstart (die ook in de GPO staat waar de policy aan gelinkt is), dan krijg ik niet eens te zien dat er beheerde software wordt geinstalleerd.

Omdat het met de bedrade clients wél werkt, zie ik alleen maar een probleem in het draadloze netwerk.

Wie weet wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Start rsop.msc eens op een wireless laptop om te kijken of je policies in het algemeen wel uitgevoerd worden.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:55

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Log je op de notebooks lokaal in of werkelijk op het domein?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
'always wait for network on startup' wel aangezet in je gpo :?

anders loggen de clients al in voordat het wireless network beschibaar is. wat ook problemen geeft zijn vaak de wireless tools van de fabrikanten zelf (de config tools) die draaien pas nadat je bent ingelogged. beter is om Windows wireless zero config te gebruiken in windows zelf

A wise man's life is based around fuck you

• WiNlUx
Zwelgje schreef op zondag 17 december 2006 @ 09:44:
'always wait for network on startup' wel aangezet in je gpo :?

anders loggen de clients al in voordat het wireless network beschibaar is. wat ook problemen geeft zijn vaak de wireless tools van de fabrikanten zelf (de config tools) die draaien pas nadat je bent ingelogged. beter is om Windows wireless zero config te gebruiken in windows zelf
Jep. Die policy heb ik ingesteld op de notebook ZELF (dus niet via domeinpolicy). Ook heb ik Wireless Zero Config aanstaan en niet die van Intel zelf.

• Zwelgje
en wat krijg je in je eventlog :? (application management meldingen)

ik doe het zelf ook altijd op die manier en deploy zo ook op wlan clients software zonder problemen.

doe eens gpupdate /force

waarom btw werken met die setting lokaal :? je kan hem net zo goed op domainniveau doen hij is sowieso een must als je met domainclients werkt in een domain

• WiNlUx
Zwelgje schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:32:
en wat krijg je in je eventlog :? (application management meldingen)

ik doe het zelf ook altijd op die manier en deploy zo ook op wlan clients software zonder problemen.

doe eens gpupdate /force

waarom btw werken met die setting lokaal :? je kan hem net zo goed op domainniveau doen hij is sowieso een must als je met domainclients werkt in een domain
In de eventlog kom ik op de client alleen de volgende fout tegen:
Kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet verkrijgen. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. . Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.
Ik heb hier allemaal Acer travelmate 4002WLMI's. Voorop heb je zo'n knopje/lichtje voor het draadloze netwerk. De setting dat het netwerk eerst moet initialiseren heb ik aanstaan. Echter het schermpje met CTRL+ALT+DEL komt denk ik al veel te snel, want dat lichtje is dan nog steeds aan het knipperen, terwijl ie gewoon constant moet branden.

Hier een screenie van de policy's voor software deploy inclusief de setting voor het wachten op het netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://www.wecomsol.nl/tweakers/softwaredep.jpg

De notebooks zijn verbonden met een Linksys WAP54G.

Ik heb de notebooks met een netwerkkabel getest, en dan werkt alles wél gewoon. Het is gewoon puur dat de Wireless NIC niet snel genoeg klaar is voor de start, waardoor die software deploy niet aan de gang kan.

Tevens heb ik in de OU waar de notebooks in staan ook een WSUS policy in staan. Deze werkt ook niet. Dat verklaart natuurlijk ook weer een heleboel!

• Zwelgje
dns settings wel goed enzo :? dwz: zij verwijzen alleen naar je activedirectory dns server en *niet* als secondary naar je isp dns :? (zal wel niet maar ik vraag het toch maar even)

policy's die niet doorkomen/werken hebben namelijk vaak maar 1 oorzaak>>>dns

• WiNlUx
De DNS settings zijn goed.
quote: Client
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 172.16.17.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 172.16.20.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 172.16.20.3
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 172.16.20.3
quote: Server
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 172.16.20.3
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 172.16.20.254
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 172.16.20.3
Ik snap er echt helemaal niets meer van. Heb net ook nog geprobeerd met een VAST ip op de client, maar ook dat hielp niets. Ik denk dat het puur de connectie met de Accesspoint en Client is.

Anders zou ik het niet meer weten!

• WiNlUx
Ok. Ik heb het e.e.a. uitgeplozen en ben tot de volgende conclusie gekomen.

De netwerkkaarten zijn op de 1 of andere manier heel brak. Ik had nog een Sitecom WL-120 pc kaart liggen, dus die maar eens geprobeerd. En ja hoor....... het werkt!

Ik ga dus terug naar de leverancier, omdat ik voorheen ook al problemen had met de interne WLAN-NICS, en dit probleem is dus de druppel.

Erik, bedankt iig voor de hulp!
Pagina: 1