Sinds kort heb ik een nieuwe externe schijf (Hitachi) bij mijn bestaande gekocht (Maxtor). deze zijn onderling verbonden via een firewire-verbinding, en hangen dan ook weer via een firewire-kabel aan de PC. Hier ben ik zon beetje de ganse middag mee bezig geweest. Maar het werkte uiteindelijk.
Een beetje later moest de computer opnieuw opgestart worden, en toen begonnen de problemen: De Maxtor schijf (diegene die ik dus al een paar jaar zonder problemen gebruik) komt nog wel in de windows verkenner te staan, maar er staat geen volume (normaal 234GB) meer bij. Als je het station probeert te openen krijg je de error:"X:/ is niet toegankelijk, bestandstructuur is beschadigd" ik heb al geprobeerd om het volume te controleren op fouten, maar hier begint hij niet aan (geen error, hij doet gewoon niets
). Op google en ook hier is er wel wat over te vinden, maar er wordt al heel snel gesproken over formateren. Aangezien hier backups van verschillende computers op staan, en verschillende belangrijke folders, is dit eigenlijk niet mogelijk. Met het programma "Recover My Files" (geen id of dit een goed programma is, maar ik kwam het tegen op google) heb ik geprobeerd of er nog iets te vinden was, maar die begon er niet eens aan
(omdat het bestandsysteen beschadigd is
)
dan heb ik ook geprobeerd om de schijf appart via usb te benaderen, maar hier is hetzelfde probleem. Een andere pc bied eveneens geen oplossing
Toch ben ik van mening dat het maar iets heel kleins is, en dat de bestanden nog gewoon op mijn schijf staan. (alleen is kan er niet aan...
)
Heeft iemand misschien nog suggesties?
Ik weet niet of de specs van mijn PC er iets mee te maken zouden kunnen hebben (verwacht van niet), maar voor de zekerheid:
*moederbord: Gigabyte GA-8SIML (firewire on board)
*externe schijf: Maxtor One Toutch
Een beetje later moest de computer opnieuw opgestart worden, en toen begonnen de problemen: De Maxtor schijf (diegene die ik dus al een paar jaar zonder problemen gebruik) komt nog wel in de windows verkenner te staan, maar er staat geen volume (normaal 234GB) meer bij. Als je het station probeert te openen krijg je de error:"X:/ is niet toegankelijk, bestandstructuur is beschadigd" ik heb al geprobeerd om het volume te controleren op fouten, maar hier begint hij niet aan (geen error, hij doet gewoon niets
dan heb ik ook geprobeerd om de schijf appart via usb te benaderen, maar hier is hetzelfde probleem. Een andere pc bied eveneens geen oplossing
Toch ben ik van mening dat het maar iets heel kleins is, en dat de bestanden nog gewoon op mijn schijf staan. (alleen is kan er niet aan...
Heeft iemand misschien nog suggesties?
Ik weet niet of de specs van mijn PC er iets mee te maken zouden kunnen hebben (verwacht van niet), maar voor de zekerheid:
*moederbord: Gigabyte GA-8SIML (firewire on board)
*externe schijf: Maxtor One Toutch