Mja, bij mij staat nog steeds Opera Beta, zoals ik aangaf weet ik niet zeker of hij dat voortaan altijd bij mij doet (hoe vaak draai ik nou een final...

), maar het buildnummer is in ieder geval gelijk aan die van de laatste weekly. Dat geeft mij in elk geval sterk het idee dat het om een beta/weekly gaat, niet om een final. Dat het versie 9.10 was stond al langer in opera:about, dus daar is ook niks veranderd.
Waarschijnlijk is het enige wat we kunnen doen wachten tot de versie officieel uitkomt en dan nog eens kijken wie gelijk heeft.
De eerste paar regels van OperaDef6.ini, modified 17 december 2006, 0:03:
Opera Preferences version 2.0
; Do not edit this file while Opera is running
; This file is stored in UTF-8 encoding
[User Prefs]
Home URL=http://www.opera.com/startup
Title=Opera Beta
Heb jij een verse install uitgevoerd? Wat staat er bij jou in dat bestand?
Robin schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:37:
Daar ben ik het niet met je eens, want volgens mij is het daadwerkelijk de finalversie. De beta waar jij naar refereert is volgens het devtream van Opera is uitgebracht op 14 december, zie ook
deze posting op het weblog van ze. De builds die op de ftp-server staan, hebben een datum van 15 december en zitten bovendien in een map genaamd final.
C:\.....>md5sum Opera_9.10_Classic_Setup.exe o910w_8679.exe
1b094e0e05d1bcf831bf72c15afb6a39 *Opera_9.10_Classic_Setup.exe
1b094e0e05d1bcf831bf72c15afb6a39 *o910w_8679.exe
Die datum zegt weinig, dat is gewoon de datum dat deze op het filesystem is aangemaakt

Ze lijken

verder identiek te zijn, dus dan zou dat Opera Beta (in de titelbalk, bovenaan... inderdaad niet in opera:about) dus ook bij de 'final' te zien moeten zijn, of het moet uit de weekly al weggehaald zijn. Ik zal zo eens kijken of ik nog een VMWare-bak heb om mijn vermoedens te bevestigen of te ontkrachten.
Inderdaad, ik zie geen spoor meer van 'Beta' bij een frisse install.
Nouja, waarschijnlijk wordt dat dan de final als er verder geen bugs gevonden worden
[
Voor 65% gewijzigd door
DataGhost op 17-12-2006 01:21
]