Meuktracker: Opera 9.10 Final

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:32
meuktracker: Opera 9.10 final
Aangezien ik een 'hoax' net niet meer onder tikfoutje vind vallen maak ik maar een apart topic :) Zoals ik in mijn reply ook al uitleg is dit gewoon de weekly 8679 met versienummer 9.10. De final komt waarschijnlijk rond de kerst uit.

Ook staat de bestandsgrootte alleen voor de Mac-versie aangegeven, die is veel groter dan die voor Windows en Linux :+

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar ben ik het niet met je eens, want volgens mij is het daadwerkelijk de finalversie. De beta waar jij naar refereert is volgens het devtream van Opera is uitgebracht op 14 december, zie ook deze posting op het weblog van ze. De builds die op de ftp-server staan, hebben een datum van 15 december en zitten bovendien in een map genaamd final. In de Opera die ik gedownload heb (die van de Mac uiteraard :+) laat geen spoort zien van een beta, ook niet bij opera:about.

Wat betreft de downloadgrootte: het heeft niks te maken dat ik op een Mac werk, want de downloads voor Windows en Linux zijn kleiner, maar als die downloadgrootte wordt weergegeven gaan er tweakers klagen dat de download niet klopt. Ergo, er moet een downloadgrootte aangegeven worden, of dat nou die van de meest gedownloade versie is (van Windows dus) of een andere, ik prefereer om altijd de grootste download aan te geven. Meer ruimte om aan te geven wat de diverse groottes zijn is er niet. In de tekst worden de downloads zowat nooit gelezen. Edoch is het wel handig om die er tussen te zetten, wat bij deze gedaan is.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:32
Mja, bij mij staat nog steeds Opera Beta, zoals ik aangaf weet ik niet zeker of hij dat voortaan altijd bij mij doet (hoe vaak draai ik nou een final... :+ ), maar het buildnummer is in ieder geval gelijk aan die van de laatste weekly. Dat geeft mij in elk geval sterk het idee dat het om een beta/weekly gaat, niet om een final. Dat het versie 9.10 was stond al langer in opera:about, dus daar is ook niks veranderd.
Waarschijnlijk is het enige wat we kunnen doen wachten tot de versie officieel uitkomt en dan nog eens kijken wie gelijk heeft.

De eerste paar regels van OperaDef6.ini, modified 17 december 2006, 0:03:
Opera Preferences version 2.0
; Do not edit this file while Opera is running
; This file is stored in UTF-8 encoding

[User Prefs]
Home URL=http://www.opera.com/startup
Title=Opera Beta
Heb jij een verse install uitgevoerd? Wat staat er bij jou in dat bestand?
Robin schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:37:
Daar ben ik het niet met je eens, want volgens mij is het daadwerkelijk de finalversie. De beta waar jij naar refereert is volgens het devtream van Opera is uitgebracht op 14 december, zie ook deze posting op het weblog van ze. De builds die op de ftp-server staan, hebben een datum van 15 december en zitten bovendien in een map genaamd final.
C:\.....>md5sum Opera_9.10_Classic_Setup.exe o910w_8679.exe
1b094e0e05d1bcf831bf72c15afb6a39 *Opera_9.10_Classic_Setup.exe
1b094e0e05d1bcf831bf72c15afb6a39 *o910w_8679.exe

Die datum zegt weinig, dat is gewoon de datum dat deze op het filesystem is aangemaakt :) Ze lijken :+ verder identiek te zijn, dus dan zou dat Opera Beta (in de titelbalk, bovenaan... inderdaad niet in opera:about) dus ook bij de 'final' te zien moeten zijn, of het moet uit de weekly al weggehaald zijn. Ik zal zo eens kijken of ik nog een VMWare-bak heb om mijn vermoedens te bevestigen of te ontkrachten.

Inderdaad, ik zie geen spoor meer van 'Beta' bij een frisse install.
Nouja, waarschijnlijk wordt dat dan de final als er verder geen bugs gevonden worden :)

[ Voor 65% gewijzigd door DataGhost op 17-12-2006 01:21 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tis pas een final als Opera versie 9.10 publiekelijk lanceert. Op dit moment is het dus geen final, maar als Opera over een uur vertelt dat 9.10 uit is, dan wel.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Robin schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:37:
Ergo, er moet een downloadgrootte aangegeven worden, of dat nou die van de meest gedownloade versie is (van Windows dus) of een andere, ik prefereer om altijd de grootste download aan te geven.
Het lijkt me zo toe dat we proberen om een zo groot mogelijk publiek tevreden te stellen, dan lijkt het mij het meest handig om toch de downloadgrootte van de meest gedownloade neer te zetten en niet die van een Mac OS X-versie, die maar door een zeer beperkt aantal gebruikers gebruikt wordt (1,48 procent afgaande op het Safari-gebruik onder onze bezoekers).

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Safari is niet de enige browser die gebruikt kan worden op Mac OS X; Firefox en nota bene Opera zijn ook beschikbaar. Die browserstatistieken zijn dan ook niet representatief. En zoals ik al eerder schreef is het aangeven van de downloadgrootte erg subjectief: welke ik ook pak, er is altijd wel een groep die vindt dat er een andere downloadgrootte moet worden neergezet, en gezien de beperkte ruimte die er is om dat onderaan de meukpost aan te geven, gaat mijn voorkeur uit om het gewicht van de grootste download daar neer te zetten. De groottes staan immers ook in de tekst achter de downloadlinks. Het feit dat ik gebruikmaak van Mac OS X (deze reactie post ik nu op mijn Windows-bak for that matter) heeft dan ook niks te maken dat ik de downloadgrootte pak van Mac OS X.

• ytsmabeer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:11
Een van de ontwikkelaars heeft het al aangegeven.
Het is pas Final als Opera zegt dat het Final is.
Mensen die nu Opera 9.10 al downloaden en gebruiken lopen het risico dat de Final net even anders is.
Hoeft niet maar kan wel, het is al vaker gebeurt dat een uur voor lancering nog iets veranderd werdt.

Installatie instucties. Mix finals niet met weeklies, maar alleen met Final.

Berend
Frisian translator of Stuff
(Opera, Maxthon, Avant, 7-zip.................)

Solaredge 8x 420 en 6 x 275

• ytsmabeer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:11
Opera is Final sinds 10 min. :)

Solaredge 8x 420 en 6 x 275

Pagina: 1