De Toshiba Tecra A7-243 of de Asus G2PC 7R001M?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misanthroopia
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-01-2020
Ik ben dus van plan om een laptop te kopen die een aantal jaar mee kan. Na veel wikken en wegen ben ik uiteindelijk tot 2 modellen gekomen waartussen ik wil kiezen.

De Toshiba Tecra A7-243 vs. de Asus G2PC 7R001M

Het zijn beide top notebooks met de nieuwste duo core 2 processors.

De Toshiba komt op: €1450,- en de

Asus komt op: €1788,-

De Asus is duurder en daarvoor krijg je de volgende opvallende features voor terug:

- Een 17 inch vs. 15 inch
- Een TV-kaart (hybride tv-tuner) vs. geen TV-kaart
- Een 1.3 M webcam vs. geen webcam
- X1700 512 MB vs. X1600 256 MB + 256 MB videokaart
- 160 GB vs. een 120 GB Hard Disc
- Gratis gamers backpack en optische muis vs. geen extra\'s

Mijn vraag is: zijn bovenstaande features een prijsverschil van € 328,- waard? Ik begrijp dat zoiets persoonlijk is, daarom vraag ik wat jij zou doen.

Tnx :)

Ow ja, HIER: specs van de Toshiba Tecra en HIER: de specs van de Asus G2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat een ander wil doen is toch helemaal niet relevant? Het gaat er alleen maar om wat jij wilt.

Een aantal jaren verder kunnen met een laptop, dat kan makkelijk met een goedkopere laptop, zolang je je eisen maar aanpast. Wat je ook koopt, over een jaar is het traag vergeleken met de dan courante modellen. Als je altijd bij de tijd wilt zijn, dan koop je een wat goedkopere laptop, en koop je er over 2 jaar weer eentje, die dan goed genoeg is.

Wat is je budget, en wat ga je ermee doen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 19:13
Inderdaad, jouw situatie is weer anders dan die van iemand anders en meningen verschillen. Hier heb je niet veel aan.

Maar persoonlijk zou ik voor de Toshiba gaan. Ik geef de voorkeur aan een laptop die mobiel is en de Asus is met 4,4 kg niet echt lekker om mee te nemen. Misschien leuk voor op het bureau thuis maar niet voor onderweg.
Maar als jij hem als desktopvervanger wil gebruiken, dan heb je niet zoveel aan mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
Ik zou zelf toch voor de ASUS gaan als je hem als primaire machine gaat gebruiken. jona heeft wel een punt met dat hij niet erg mobiel is, maar aangezien ik zelf ook een 17" scherm heb, kan ik in ieder geval zeggen dat het gruwelijk lekker werkt. Je kunt natuurlijk ook de 15" nemen en een externe monitor aansluiten.

Verder is die X1700 videokaart wel heel erg lekker om leuk mee te gamen. Je kunt er nu denk ik wel de laatste games mee spelen en met 512MB is hij erg ruim in zijn geheugen - voor een laptop ! -. Die extra ruimte en de TV-tuner zijn ook wel fijn. Kijk ook even naar de snelheden van de harde schijven, want een 5400RPM schijf heb je denk ik niet veel aan in zo'n systeem.

Daarnaast is een webcam wel handig, maar ik denk dat je deze niet zo heel veel gaat gebruiken. Althans dat merk ik zelf dan.

Misschien kun je dit kleine postje in je besluit meenemen, en wat je ook kiest. Het is altijd goed, omdat het toch vooral ligt aan wat je ermee wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 10:43
Voor mij zou een laptop met een 17" scherm meteen afvallen, dat is veel te groot om lekker makkelijk mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:11
Ik heb een tas waar makkelijk een 17" inpast. Het is de Cheesy Disco Big Logo van Crumpler en hij bevalt eigenlijk perfect. Hij lijkt heel erg groot, maar ik vind het eigenlijk wel fijn, zo kun je ook nog altijd andere spullen kwijt.
Pagina: 1