Toon posts:

Vreemd audio probleem PC -> Versterker middels tulp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar om over twee speakers mn audio signaal te krijgen, ben ongetwijfeld een Noob, maar ook na het lezen van het FAQ ben ik weinig wijzer.

Ik heb mn pc-audiosignaal richting de versterker geschoten middels een jackplug naar tulp stekker, so far so good. Maar als ik nu het geluid aanzet krijg ik maar over één speaker geluid!en wat ik ook probeer, andere ingangen, app waar ik de muziek op draai controleren, ik krijg het niet voor elkaar!

De speakers zijn wel goed, via mn DVD speler en TV heb ik gewoon goed geluid over beide speakers.

Iemand een oplossing of ervaring met dit probleem?

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:06
Een 3,5mm STEREO jack naar tulp zou gewoon moeten werken.
Post anders eens een foto van het kabeltje wat je nu gebruikt?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kabeltje niet lekker ?

Als je de 2 tulpjes op de versterker omdraait, blijft het geluid aan dezelfde kant werken of wisselt het ook om ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Ik weet niet of je een losse geluidskaart gebruikt, ipv onboard, maar mocht dat het geval zijn: even kijken of de jackplug er goed in zit. Het kan namelijk wel eens voorkomen dat de plug niet helemaal aangedrukt kan worden, omdat de plug tegen de kast aankomt, zeker als je een dikke plug hebt.

Ik heb het ook een keer gehad, heeft me vele uren gekost ( :X ) voor dat ik er eindelijk achter was. Het kabeltje voelde goed aangedrukt, de kabel deed het goed bij andere apparatuur, een koptelefoon werkte ook goed op de aansluiting, en pas toen ik HEEL goed keek zag ik dat de plug er net 1mm te ver uitstak.

Even goed kijken dus, want het valt haast niet op.