Allround PC x < 1000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:28

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik ben nu al een poos bezig te denken hoe ik het beste mijn huidige pc kan upgraden en ben toch uiteindelijk tot de beslissing gekomen dat ik het beste gewoon in 1x een nieuwe computer kan kopen. Dit omdat upgraden niet meer zinvol is.

Nu na meer dan een maand van reviews door gelezen te hebben en tientallen setups en budget verhogingen verder ben ik tot de volgende setup gekomen :

edit:afbeelding verwijderd
Ik wil de prijs onder de 950 euro houden. Wit gemarkeerde tekst valt buiten de setup/budget.

Mijn doelstelling is dan ook om zo min mogelijk geld uit te geven voor een zo maximaal mogelijk prestatie waarbij de PC zo stil mogelijk moet zijn. Een beetje de ideale setup dus. Nu moet ik toegeven dat ik redelijk wat verstand heb van computers dus ik weet heel goed dat wat ik samenstel. Waarom dan deze thread? ik wil weten of het nog beter kan met de bovenstaande punten in gedachte en om zo eventuele verbeterings mogelijkheden aan het licht te brengen.

De setup in tekst inclusief mijn gedachte:
Kingston KHX6400D2LLK2/2G
Ik wilde in eerste instantie 2x512MB twinmos geheugen kopen maar heb daarna toch besloten om voor 2GB te gaan.

GigaByte Moederbord GA-965P-S3
Een goede moederbord met overklok potentie tegen een leuke prijs.

Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed
Goedkoopste van het stel plus heeft overklok potentie wat zijn waarde verdubbelt en zodoende ik geld bespaar om eventueel in de toekomst een upgrade door te voeren

Antec Behuizing Solo Zwart, Zilver, Niet Bekend, 1x 120 Mm
Ziet er goed uit plus het staat gekenmerkt om stil. Ik weet niet in wat voor zin ik dit moet opvatten en of het gewoon marketing praatjes zijn. De sliding rails vind ik wel een plus punt

Seasonic Voeding S12-430 EPS 430 Watt ActivePFC, Zwart, 24-pins
Staat gekenmerkt om zijn stilte.

MSI VGA Radeon RX1950 Pro 256 MB
Prestatie/Prijs is goed. Ik heb ook geen zin om meer dan 180 euro uit tegeven voor een videokaart

Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
Lijkt mij een prima hardeschijf. Kan eventueel ook nog voor de 250GB gaan omdat het enkele euros scheelt

Highlights van mijn setup :
- Dual Channel geheugen om optimaal gebruik te maken van potentiele aanwezig bandbreedte.
- Overklok mogelijkheden. Geheugen wil ik 1:1 laten lopen (PC6400) met FSB wat ik op 400 wil zetten. = 2,8Ghz

Dus wat kan beter. :)

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Mja, weinig opmerkingen ... prima systeem lijkt me. Over kasten kun je twisten, maar das persoonlijke smaak.

Enige wat ik wel zou overwegen is voor de E6400 te gaan ... en misschien voor een echte overclock module te gaan zoals G.Skill, Mushkin, GEIL etc ... Kingston staat bekend om z'n betrouwbaarheid, maar niet echt om OC-en voor zover ik weet.

Maarja, met PC6400 heb je sowieso genoeg rek natuurlijk.

Gewoon een goed systeem. ...

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 08:00

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ben het eens met Xs4u. Het ziet er goed uit alleen zoals ook aangegeven en er zit ook genoeg rek in die Kingston geheugen alleen je hoort meer over, G.Skill, Mushkin, GEIL.

Als je het risico niet wil nemen kan je misschien naar een van die geheugens kijken. Voor de rest een goed systeem.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:25

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Zo slecht is dat Kingston geheugen echt niet hoor, getuige een review hier, haalt toch ff DDR1000 ;)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 16:20
Wat ik persoonlijk zou doen is die Seagate vervangen voor een Samsung HDD. Goede prestaties, lage GB per € gehalte en zeer, zeer stil. Op Tom's HW hebben ze een goede database imho met testresultaten. Kan je de Seagate en de Samsung eens tegenover elkaar zetten.

..::System Specs::..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tekn0z schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:23:
Wat ik persoonlijk zou doen is die Seagate vervangen voor een Samsung HDD. Goede prestaties, lage GB per € gehalte en zeer, zeer stil. Op Tom's HW hebben ze een goede database imho met testresultaten. Kan je de Seagate en de Samsung eens tegenover elkaar zetten.
Die Seagate presteert beter als je naar de benchmarks kijkt.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:28

aex351

I am the one

Topicstarter
Single sided vs double sided geheugen . Zit daar nog veel verschil in ? (voor de geinteresseerde dit staat los van dual channel). Beide varianten kosten praktisch even duur.

Ben nu ook nog aan het twijfelen geslagen of ik niet de Antec NeoHE 430W zal kopen ipv de Seasonic S12 430W. Keuzes keuzes.

[ Voor 27% gewijzigd door aex351 op 17-12-2006 23:43 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Zijn beide goede voedingen. Alleen aangezien er de laatste tijd wat mindere berichten zijn m.b.t. Antec (niet de NeoHE) zou ik toch lekker bij die Seasonic blijven ...

Ik heb zelf de Zalman ZM460-APS en ben er zeer over te spreken. Zeer stil en doet prima z'n werk. Heb em nu op 8x400=3200Mhz lopen en gaat prima. Zie sig specs voor systeem.

En over Kingston, natuurlijk is dat prima geheugen. Je zult er echt geen miskoop mee hebben. Het is alleen wat minder flexibel als de ander genoemde merken m.b.t. OC-en. En ik heb zelf G.skill en is nog voordeliger ook ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 23:51 ]

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 10:18
Lijkt wel een beetje op mijn systeem wat ik wil gaan bestellen:

512MB x 2 (1GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/1G) € 102,36
AOpen H600B (ATX, 400W, Zwart) € 78,31
Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2x2.13GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 188,75
Microsoft Windows XP Home (OEM, NL) € 77,91
MSI P965 Neo-F, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 93,50
NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) € 31,90
Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 73,61
XFX GeForce 7600 GT XXX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) PV-T73G-UGD3 € 142,90

Alleen heb ik nog geen idee wat voor monitor ik wil nemen van rond de 200€. Heeft iemand nog tips

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
KeeP IT ReaL schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:46:

Alleen heb ik nog geen idee wat voor monitor ik wil nemen van rond de 200€. Heeft iemand nog tips
Ja. Stel eerst een eisenpakket op, zoek eens rond naar monitoren in het 17"/19" topic en kaap niet het topic van de TS.

Verwijderd

RoD schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:49:
[...]

Ja. Stel eerst een eisenpakket op, zoek eens rond naar monitoren in het 17"/19" topic en kaap niet het topic van de TS.
_/-\o_
Pagina: 1