Toon posts:

Bloggen (ook voor de adjes)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een steeds groter aantal bedrijven (denk bijvoorbeeld aan Microsoft) is het werknemers toegestaan om (publiekelijk) te bloggen over hun activiteiten bij het bedrijf (dus niet alleen bloggen over privé-zaken).

Waar blijft Tweakers.net? Het lijkt me best grappig om te lezen wat Femme et al (bijvoorbeeld de admins van de servers) van Tweakers zo dagelijks op het werk allemaal mee maken of hun bezig houdt. Is ook goed voor het communitygevoel van Tweakers.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 23:10 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Crisp heeft sindskort een blog waarop hij ook wat geschreven heeft over een real-life case die hij op T.net tegenkwam. Verder hebben we geloof ik geen bloggende T.net-medewerkers. Daar zit overigens geen policy achter, dus het is niet zo dat we wel willen, maar niet mogen ;) .

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb in deze inderdaad recentelijk het voortouw genomen hetgeen ook vanuit het management aangemoedigd is :)

Op dit moment voorziet Tnet zelf nog niet in dergelijke functionaliteit en de .plans zijn weer net te officieel voor dergelijke zaken, maar als blijkt dat het goed gewaardeerd wordt dan zijn daar vast wel mogelijkheden voor te creëeren. Aan de andere kant is een duidelijke scheiding tussen Tnet en dergelijke blogs waar ook persoonlijke meningen een rol spelen natuurlijk wel wenselijk.

Note dat dit dus wel een persoonlijk initiatief van mij is geweest geboren vanuit mijn eigen behoefte om over zaken die ik in mijn werk tegenkom te schrijven. Het is zeker geen verplichting en moet dat ook niet zijn imo.

Ook is mijn weblog voornamelijk technisch van aard en vanwege het beoogde publiek Engelstalig en daarmee wellicht niet voor iedereen echt interessant.

Ik ben overigens niet de enige met een weblog; Roelant heeft er ook een waar je soms letterlijk een kijkje in onze keuken kunt nemen (tag: Nespresso :P)

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 16-12-2006 23:42 ]

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik ben veel te saai om een homepage of een blog te hebben :Y)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:55:
Ik ben veel te saai om een homepage of een blog te hebben :Y)
true... :+

Intentionally left blank

Verwijderd

Bloggen is zóóóóó 2005 :P

Maar nee, als ik zo wat blogs lees van mensen bij bedrijven, dan trekt het me totaal niet. Het is pas interessant voor de buitenwereld als er sappige details of hints naar ontwikkelingen staan, en zoals het mij lijkt worden de blogentries eerst nog even gescreend, danwel dat de bloggers vooraf al duidelijke richtlijnen hebben over wat wel en niet geschreven kan worden.

Wat bezoekers naar de blog zou trekken is precies wat ik er niet neer zou zetten ;) Het is namelijk erg eenvoudig om zaken te projecteren op bepaalde gebeurtenissen zoals rellen rond bans of winkels die van de site geschopt worden.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 08:38:en zoals het mij lijkt worden de blogentries eerst nog even gescreend, danwel dat de bloggers vooraf al duidelijke richtlijnen hebben over wat wel en niet geschreven kan worden.
Dan lees je de verkeerde blogs denk ik :)

Blogs als The Old new Thing ,The Daily WTF of Mysql Performance blog etc. zijn echt wel interesant om te lezen. :)

Verder geloof ik niet dat er veel bedrijven zijn met richtlijnen over wat wel en niet geblogged mag worden, maar iemand bij Microsoft/Sun/IBM zal sowieso niet zo snel over de nieuwste niet-gepatenteerde dingen gaan praten, daar heeft het medium weinig mee te maken.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1