Toon posts:

[XP] SP2 internet problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een lange tijd vol met errors, maar weer eens besloten om een verse windows install uit te voeren.
De windows CD die ik heb, dateert uit 2002 en beschikt dus nog niet over SP2. Gelukkig had ik deze ooit eens gekregen bij een vaag computerblad, en kwam nu dus na 2 jaar eindelijk weer eens van pas.

Anyway, Windows netjes geinstalleerd, geactiveerd via internet (toen deed het het nog) en mijn SP2 in mijn cd laatje gekwakt, en zonder verdere problemen geinstalleerd.

Maar ja, toen begonnen de problemen pas.

Mijn internet werkte niet meer. Nouja, dat zijn eigenlijk leugens. Mijn internet doet het namelijk nog wel, maar Internet Explorer lijkt er niet echt mee kunnen om te gaan.

Via een simpele "ping www.google.com" kwam ik erachter dat mijn internet het nog prima deed namelijk. Ook een tracert werd netjes afgerond zonder time-outs.

Het leuke gedeelte moet nog komen, ik kan vanuit IE ook geen verbinding meer maken met mijn router. Dit wil zeggen, ik kan gewoon geen verbinding krijgen met 192.168.1.1 . Iets dat toch wel zou moeten lukken gezien het feit dat dit practisch gezien geen internet is. Als ik een pagina van mijn hardeschijf laad kan hij deze wel vinden.

Ik maak verbinding met het internet via een modem, welke zit aangesloten op mijn Linksys wlan router. met mijn Laptop (waarop de problemen zich dus voor doen) maak ik draadloos verbinding met de router.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43
Proxy ingesteld per ongeluk oid? Netwerk settings van IE al eens bekeken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen proxies "per ongeluk" ingesteld, en de netwerk instellingen in IE lijken goed te staan
(Nooit een verbinding kiezen)

Bij netwerkverbindingen staat trouwens ook netjes dat ik verbinding heb met het internet. En dat ik packets ontvang en verstuur. (fuck knows wat er in die packets staan, winpcap werkt niet voor mijn centrino :'()

Update :

Via een USB stick FF2 op mijn laptop gezet. Maar ook deze weet niet met mijn internet om te gaan. Inplaatst van "Page not found" o.i.d krijg een mooie blanke pagina. Zonder titel.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 22:56 ]