Monitor ver weg van je pc, lengte kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik ben van plan een computer in de woonkamer te plaatsen. Echter zo´n ding moet een beetje verantwoord weggebouwd worden. De kast kan ik ergens neerzetten, een wirless netwerk, een wireless toetsenbord en wireless mouse.

Blijft er 1 ding over, de monitor. Die kan niet wireless dus ik heb wel een kabel nodig.

Volgens mij is er echter een maximale lengte aan zo´n kabel. Of zijn er andere trucjes om een montior wat verder weg van je pc te hebben?

Verwijderd

Ik weet niet of het helpt, maar ik heb hier een 10m D-Sub/VGA kabel (zeg maar de blauwe uitgang op je PC-grafische kaart, niet DVI, DVI is wit en breder). Er wordt ook 20m kabel verkocht. Ik neem aan dat ze dat niet zouden verkopen als het niet werkt. Ik kan sowieso zeggen dat de 10m kabel naar behoren werkt (ik gebruik 'm voor m'n HDTV).

Veel geluk!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:11
verliezer schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:08:
Ik ben van plan een computer in de woonkamer te plaatsen. Echter zo´n ding moet een beetje verantwoord weggebouwd worden. De kast kan ik ergens neerzetten, een wirless netwerk, een wireless toetsenbord en wireless mouse.

Blijft er 1 ding over, de monitor. Die kan niet wireless dus ik heb wel een kabel nodig.

Volgens mij is er echter een maximale lengte aan zo´n kabel. Of zijn er andere trucjes om een montior wat verder weg van je pc te hebben?
DVI en VGA kabels hebben idd een max. lengte (ik dacht max. 5/10m.) er zijn volgens mij nog wel signaal versterkers die dit op kunnen krikken.. maar zeker weten doe ik het niet!

• verliezer
Welke kabel zou dan beste zijn:
1) D-Sub/VGA
2) DVI
3) nog meer opties?

ps: is er niet een soort wireless apparaat (tv zender en tuner achtig iets)?

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

ik heb al aantal malen een 20m VGA kabel bij 1to0 besteld, met zo'n afschermblok. Werkt goed en geen klachten gehad. Want ik twijfelde er ook namelijk eerst aan. Dus het moet kunnen.

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-12 14:35
Ik gebruik hier zelf ook met suc6 en zonder zichtbaar kwaliteitsverlies op 1152*864 10m en 15m vga kabel.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

DVI Kabels heb je geen lange van volgens mij. Ik kon ze toen niet vinden.
verliezer schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:15:
Welke kabel zou dan beste zijn:
1) D-Sub/VGA
2) DVI
3) nog meer opties?

ps: is er niet een soort wireless apparaat (tv zender en tuner achtig iets)?

• verliezer
Wow, wat een overweldigende reacties en zo snel. Jee, thnx guys!!!

Dit is zeer gewardeerd.

Mijn vrouw kan wel leven met 1 kabel, die is nu ook al nodig voor de stroom van de laptop die er opdit moment staat :)

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
DVI lijkt mij te prefereren vooral op een tft schijnt het vaak beter te zijn?
Zelf geen ervaring mee btw. ik gebruik wel een vga verlengkabel van 5meter en de beelkwaliteit is niet (zichtbaar) achteruit gegaan.

http://www.kabeleurope.nl/productinfo.php?id=533 (zal vast nog wel goedkoper te vinden zijn)

Nukezone FTW

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 23:51
ik kan mij herinneren dat vga minder last heeft van afstanden dan dvi, maar als het goed is, kun je dat zelf met wat zoeken ook vinden. (ik heb zelf nu geen tijd, moet windows opnieuw installeren voor mn ouders :( )

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met beide heb ik ervaring vanuit mijn werk.
DVI werkt slecht of niet boven lengtes van 5 meter. Je zit dan vast aan apparaatjes om de kabel te verlengen. Als je het toch probeert krijg je gewoon geen beeld.

Bij VGA kun je inderdaad met goede kabel 20 meter halen. Probeer het niet met kabel van € 20. Bij de lengte speelt ook mee welke framerate en resolutie je gebruikt. Lagere resoluties en lagere framerates gaan langer goed, ofwel geven langer goed beeld. Bij VGA blijft het echter gewoon werken, het beeld wordt alleen softer, onscherper. Dit dus itt. DVI.

• verliezer
Oke ga voor een VGA kabel met een lengte van 7-10 mtr.

Wat is de ´beste´ kwaliteit?

ps: zou het nog wel werken met games, wat hogere framerate volgens mij?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
verliezer schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:02:
Oke ga voor een VGA kabel met een lengte van 7-10 mtr.

Wat is de ´beste´ kwaliteit?

ps: zou het nog wel werken met games, wat hogere framerate volgens mij?
framerate staat los van de refreshrate.

Zoals gezegd zeker een GOEDE kabel nemen, goede afscherming, en goede (afgeschermde) connectoren. Tot 25m is dan geen probleem voor normaal VGA.

1600x1200 @ 85Hz vraagt uiteraard wel iets meer van de kabel dan 640x480 @ 50hz... Het verschil zie je duidelijk terug in wazig beeld / ghosting.

DVI gaat idd niet werken, je krijgt door de kabellengte problemen met de timings van het signaal.

Van de AK9532 enz weet ik uit eigen ervaring dat het goede kabel is. (AK9535=5m, 9537=7m enz).
Te koop/bestelbaar bij de meeste computershops.
Ik heb hier "vroeger" de 5m variant van gehad, die trok 1600x1200 op 85Hz op mijn toenmalige 21" trinitron CRT

Afbeeldingslocatie: http://www.intronics.nl/intronics/Images/ak9532.jpg

• verliezer
Lengte van 10 mtr (AK9540) en een resolutie van 1280x800, refreshrate van 75Hz.

Dit zou dus moeten werken zonder noemenswaardige ghosting.

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12 15:31
Draadloze oplossing die afentoe bij de discount supermarkten te koop zijn voor ongeveer 30 euri. is dat geen optie ?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 16:43
Ik heb laatst eens een hardware kastje gezien waar je een monitor/keyboard/muis op aan kon sluiten en dan via ethernet remote je pc kon gebruiken. Een soort van thin client oplossing maar dan voor thuisgebruik. Misschien zou dat een goede oplossing zijn?
Werd geadverteerd als een oplossing om met meerdere mensen 1 pc te gebruiken. Kan alleen niet meer op de naam komen of waar ik het gezien zou hebben :(

[ Voor 5% gewijzigd door urk_forever op 18-12-2006 14:15 ]

Hail to the king baby!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

urk_forever schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:15:
Ik heb laatst eens een hardware kastje gezien waar je een monitor/keyboard/muis op aan kon sluiten en dan via ethernet remote je pc kon gebruiken. Een soort van thin client oplossing maar dan voor thuisgebruik. Misschien zou dat een goede oplossing zijn?
Werd geadverteerd als een oplossing om met meerdere mensen 1 pc te gebruiken. Kan alleen niet meer op de naam komen of waar ik het gezien zou hebben :(
Dan heb je remote desktop, wat dus bijvoorbeeld voor games/films etc geen oplossing is.
Wel zijn er oplossingen met het oversturen van beeld via ethernet, aangesloten op de vga-uitgang van je pc. Ik heb dat een tijdje gebruikt voor een afstand van zo'n 50 meter in bedrijfssituatie. Ik weet echter niet meer in detail wat het resultaat was. Ik geloof dat er geen merkbare vertraging was en dat het beeld en kleuren ook netjes waren.

Wanneer je het met een lange VGA-kabel kunt oplossen, is dat volgens mij de beste optie, maar ik noem het toch even, voor het geval er meer mensen zijn die eenzelfde probleem hebben en meer dan 10-20 meter moeten overbruggen.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 22:02
Ik zit met ongeveer dezelfde situatie.. ik wil mijn pc een eind verderop zetten in een kast.. ik heb dual monitor, 1 x VGA en 1 x DVI, hij moet ongeveer 8 meter afleggen

Nou zit ik met de vraag, is het verstandig om een verlengkabel te kopen, of kan ik beter 1 lange nemen direct van pc naar monitor?

en 10 meter moet met DVI toch kunnen?
http://www.kabeleurope.nl/productinfo.php?id=541

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 16:43
HaaZ schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:51:
[...]

Dan heb je remote desktop, wat dus bijvoorbeeld voor games/films etc geen oplossing is.
Wel zijn er oplossingen met het oversturen van beeld via ethernet, aangesloten op de vga-uitgang van je pc. Ik heb dat een tijdje gebruikt voor een afstand van zo'n 50 meter in bedrijfssituatie. Ik weet echter niet meer in detail wat het resultaat was. Ik geloof dat er geen merkbare vertraging was en dat het beeld en kleuren ook netjes waren.

Wanneer je het met een lange VGA-kabel kunt oplossen, is dat volgens mij de beste optie, maar ik noem het toch even, voor het geval er meer mensen zijn die eenzelfde probleem hebben en meer dan 10-20 meter moeten overbruggen.
Weet jij toevallig hoe dat heet waar ik het hier over heb? Kan helaas niet meer op de naam komen.

Hail to the king baby!

Verwijderd

ik zit met een soortgelijk probleem...

'k heb een htpc/game pc in 1....
deze staat momenteel onder mijn LCD tv tussen de rest van mijn audio apparatuur.

een 2e pc staat bij mijn tft monitor. dit is echter een simpele 700 mhz pc voor te internetten.
nu wil ik daar ook gamen (FPS enz) .. nu kan ik daar een 2e pc neer zetten van 2000 euro. maar ik geef liever geld uit aan een goede dvi kabel van 10 meter, en een usb-kabel van 10 meter met hub

zoals hier boven staat dat 10 meter dvi kabel niet kan dat lijkt me onzin.

'k ben dus op zoek naar een dual dvi-d kabel van 10 meter. zijn er mensen met goede ervaringen?
welk merk kabel raden jullie aan (max 100 euro)

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 22:02
Ik heb nu een 10m DVI en 10m VGA gehaald

de VGA geeft een klein beetje wazig beeld, ik heb een versterker besteld om dat te fixen

de DVI doet het goed, met één uitzondering, de kleur zwart heeft blauwe noise, het gebeurd alleen bij puur zwart, dus #000001 is prima

iemand hier een oplossing voor? het bijstellen van brightness/contrast hielp niet

• stopcontact
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12-2020
Heeft iemand ervaring met een dvi-kabel van 15 meter tussen monitor en pc?
Dergelijke kabel zijn te bestellen, maar niet goedkoop.
Echter er wordt (uiteraard) geen beeldgarantie bij afgegeven.

Ciao,
Rob

Verwijderd

Ik werk met een 15m div kabel tussen pc en een full hd tv en dit geeft niet echt zichtbaar beeldverlies.
De kabel is ind niet echt goedkoop maar het werkt goed.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:43

IEF

Why so serious?

urk_forever schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:19:
[...]

Weet jij toevallig hoe dat heet waar ik het hier over heb? Kan helaas niet meer op de naam komen.
Zoiets ? Volgens de link heet het een VGA extender..

[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 26-10-2007 22:34 ]

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12 17:05
Ik heb het volgende mischien heeft iemand een idee wat er stuk gegaan kan zijn.

Een Fujitsu Siemens LCD aan gesloten middels een KVM switch. Werkte perfect. Toen opeens deed het beeld het niet meer. Monitor toen rechtstreeks op de pc aangesloten met de standaard kabel. Werkt gewoon. KVM vervangen geen effect. Met een nieuwe monitor werkt alles weer.

Nou heb ik die monitor die werkt met de gewone standaard kabel lengte aangesloten op een langere kabel. Zeg maar 3 meter. Werkt niet.

Ergens een condensator defect gegaan??? :S

Weet t al 5 elko's die bol staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Centauriprime op 28-11-2007 14:38 ]

15x330 SW38

Pagina: 1