Aankoopadvies Asus Z83T-7S008M

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Ik ben in de markt voor een nieuwe laptop, in eerste instantie wilde ik voor een Asus A6T gaan. Kost rond de 950 euro en is volgens de mensen op deze geweldige site :P ook goed geschikt om games mee te spelen.

Nou krijg ik van Mycom een mailing waarin de volgende laptop aangeboden wordt:

Asus Z83T-7S008M

o.a.:

-AMD Turion 2 64 Mobile TL50 CPU 1,6 Ghz. 512 Kb. cache
-2 Gb. DDR geheugen
-120 Gb. Harddisk
-Nvidia GeForce Go7600 videokaart met 512 Mb. geheugen
-17 inch. Color Shine beeldscherm.

Verder de "normale" zaken zoals DVD rewriter, USB poorten, ingebouwde webcam, infrarood, bluetooth enz. enz. De prijs is 1049, maar dan wel dit weekend bestellen. Ik wil geen reclame maken, maar op http://kerstknallers.mycom.nl is iets meer info over dit ding te vinden. Overigens wijken de specs op de site nogal af van de specs in de elektronische folder, dus dat kan nog een strijdpunt worden bij een eventuele bestelling :P

Op de site van Asus kan ik dit ding niet vinden, Google levert ook niet veel resulataten op. De specs lijken nogal op die van de A6T, maar in dit ding zit een 17 inch monitor, 2 Gb. geheugen, een grotere harddisk en een 512 Mb. videokaart, en dat voor slechts 100 euro meer. Mijn vraag is of dit een goede keuze is, vergeleken met de A6T?

Kan iemand iets zinnigs over dit ding zeggen? Is ie geschikt voor games, hoe lang kan je op de accu werken (ik geloof dat een gemiddelde Asus laptop rond de drie uur op een accu werkt, dat is acceptabel voor mij, korter niet)?

Ik ben benieuwd naar de reacties, bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
Mooi ding. Enige dat ik mis is Vista omruiling. Rest is dik in orde voor die extra 100 Euro.
Ik snap alleen die nummering niet. Is dat nu oud of juist heel erg nieuw? Z92 zie je overal aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
sjonie100 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:14:
Mooi ding. Enige dat ik mis is Vista omruiling. Rest is dik in orde voor die extra 100 Euro.
Ik snap alleen die nummering niet. Is dat nu oud of juist heel erg nieuw? Z92 zie je overal aangeboden worden.
Vista omruiling zit er ook bij (al staan er wat kleine lettertjes bij de mailing, die ik onmogelijk kan lezen, er staat iets over administratiekosten).

Van de nummering snap ik ook niets. Kan het ding dus niet op de Asus site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé Wiend, ik stond zelf op het moment om de laptop waar je het over hebt te bestellen bij de update computers (1199,-) maar dit scheeld me aannemelijk dus heb ik hem maar meteen besteld.

Zit wel een nadeel aan deze Z83T hij heeft namelijk met een totaal gewicht van 4,1 Kilogram en dat is nogal wat voor een laptop, ik zelf ga altijd overal heen in de auto maar als je hem met je mee moet tillen naar school of iets dergelijks kan dat nog al irritant zijn.

Verder heb ik nog wat onderzoek gedaan naar wat dingen, De GeForce Go 7600 komt uit de testen gelijk aan de Ati X1600 dus qua videopower is hij behoorlijk sterk. De laptop wordt in mijn weten alleen geproduceerd met 256mb videokaart en niet zoals in de nieuwsbrief te lezen stond 512mb.

Verder heb ik hem nergens goedkoper kunnen vinden hier in Nederland, dus ik denk als het gewicht van de laptop het enige echte nadeel is van deze machine. (maar voor mij was/is dit geen probleem)

Wil je dan ook even bedanken voor de link :) toch maar weer even mooi 150 euro mee te pakken :)

ps. volgens mij wordt deze machine niet gelevert met laptop tas & Muis (en dat is wel verdomd wazig voor een asus product)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:45:
Zit wel een nadeel aan deze Z83T hij heeft namelijk met een totaal gewicht van 4,1 Kilogram en dat is nogal wat voor een laptop, ik zelf ga altijd overal heen in de auto maar als je hem met je mee moet tillen naar school of iets dergelijks kan dat nog al irritant zijn.
Gewicht is niet zo'n probleem. Ding komt in de woonkamer te staan, een desktop PC mag namelijk niet van de bazin >:) Verder zal ie zo nu en dan wel mee gaan op vakantie, maar dan is het gewicht ook geen probleem. Omdat het ding voornamelijk thuis gebruikt wordt, vind ik dat 17 inch scherm wel handig.
Wil je dan ook even bedanken voor de link :) toch maar weer even mooi 150 euro mee te pakken :)
Graag gedaan!! Vind/vond je het geen probleem dat er bijna nergens op Internet informatie over dit ding te vinden is, ook niet/zelfs niet op de site van Asus? Dat houdt me namelijk tegen om 'm vanavond ook nog te bestellen. En heb je enig idee hoe lang dat ding op een accu zou kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Ok duidelijk de informatie:

De Z serie is vaak een andere model waar rest onderdelen worden gebruikt. Zo ook hier waar een rest partijtje van 4200rpm HDD's van Asus in is gestopt. Het zijn vaak standaard A6/A7 modellen maar dan net iets goedkoper uitgevoerd. Dit zijn geen standaard Asus modellen maar specialere edities voor mycom en dynabite in nederland vaak. In andere landen zal het hetzelfde zijn. Verder vind ik op google voor: Asus Z83T volgende informatie:

A6T heeft 5400 rpm t.o.v. 4200rpm in deze. Verder hebben ze beide 256MB VRAM. Dit staat ook bij de uitgebrijde specs op de site. Hier komt 256MB TC bij zodat je 512 hebt. Mijn A6T geeft nu ook in vista 512MB aan. Verder mis je een muis en draagtas bij de laptop. Dan is het de vraag of je 17" nou goed of slecht vind. Ik vind zo'n bakbeest iig geen laptop meer. Verder zie ik dat het geheugen op 533MHz loopt ipv 667MHz van de A6T. Je krijgt verder een tragere CPU.

Als je 17" beter vind neem je deze. Ik zou het niet willen. Voor minder dan 100 euro heb je een 1GB DDR2-667 latje. Dan is de A6T een veel betere keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
GremliN-Online schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:09:

Als je 17" beter vind neem je deze. Ik zou het niet willen. Voor minder dan 100 euro heb je een 1GB DDR2-667 latje. Dan is de A6T een veel betere keus!
Bedankt voor de info. Dit levert weer stof tot nadenken op :*) Over de A6T lees ik veel goede berichten, over dit ding is dus nergens iets te vinden en dat weerhoudt mij 'm te bestellen, maar dat had ik al gezegd.

De A6t schijnt ondertussen een oud model te zijn. Wat is de opvolger / is er een opvolger met dezelfde specs als de A6T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Z83T is feitelijk exact gelijk aan de A7T, waarschijnlijk in een iets goedkopere uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

GremliN-Online schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:09:
A6T heeft 5400 rpm t.o.v. 4200rpm in deze. Verder hebben ze beide 256MB VRAM. Dit staat ook bij de uitgebrijde specs op de site. Hier komt 256MB TC bij zodat je 512 hebt. Mijn A6T geeft nu ook in vista 512MB aan. Verder mis je een muis en draagtas bij de laptop. Dan is het de vraag of je 17" nou goed of slecht vind. Ik vind zo'n bakbeest iig geen laptop meer. Verder zie ik dat het geheugen op 533MHz loopt ipv 667MHz van de A6T. Je krijgt verder een tragere CPU.

Persoonlijke keuzes:
-5400 vs 4200 scheelt wel heel veel in 't nadeel van de laatsgenoemde!
-17" vs 15,4" is erg persoonlijk. Ik vind 17" net zoals Gremlin geen laptop meer
-Geheugensnelheid maakt werkelijk niks uit. 533 en 667 MHz, tsjaa is gewoon 'n hype
-Tragere CPU is ook nog wel te overzien

1049,- is natuurlijk een mooie prijs maar persoonlijk zou ik ook voor de A6T gaan!
(inclusief extra 1 GB ram module)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De opvolger van de A6T zou de F3T zijn. Echter zit daar niks nieuws in behalve een SATA HDD (misschien iets groter) en een nieuwe behuizing. Niks bijzonders en heb ook geen idee wanneer die in Nederland zal komen. Heb hem alleen op de Asus site dit model gezien.

533 t.o.v. 667 maakt wel degelijk uit bij AMD. Bij Intel ligt dit idd anders, maar ik herinner me nog de eerste AM2 benchmarks, het scheelde toch snel 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg hem één dezer dagen wel binnen, maat van me heeft net de duurdere Intel Core 2 Duo gekocht, met 2 gig intern die draait op 667 (laptop van 1429,-) verder redelijk vergelijkbaar systeem.

We gaan ze beide even benchmarken en dan meld ik hier wel of het een goeie keuze is geweest of dat ik me weer 2/3 jaar met een miskoop moet vermaken :-p

Dus als je nog een paar dagen de tijd hebt (voordat je laptop aan gaat schaffen) kan ik je exact vertellen wat er nou wel en niet in zit, want als ik de Franse websites kijk zit er gewoon een 5400RPM harddisk in.

(en tja, ken me niet zoveel boeien eigenlijk als er veel op het internet over te vinden is. een echte miskoop kan het voor dit geld niet zijn lijkt mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:37:
De Z83T is feitelijk exact gelijk aan de A7T, waarschijnlijk in een iets goedkopere uitvoering.
Zie je helaas verkeerd. De Z serie zijn custom made notebooks door Asus, voor de grotere OEM jongens, waaronder dus MyCom. En wat betreft het afwijken op de Asus site? Asus geeft op de site aan, wat de exacte mogelijkheden zijn voor configs in dat specifieke type notebook. Dus b.v. van T5500 t/m T5700 en van 60GB t/m 120 GB HDD.

Wil dus zeggen dat een combinatie van een T5600 en 80GB HDD wel mogelijk is, ook al staat het er expliciet niet. En ja, ik heb contacten met MyCom. Vandaar de uitleg, want veel mensen weten dit niet.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil even gerucht recht zetten als zou er een 4200 rpm harde schijf in zitten. Ik heb zo'n Z83T en er zit in een Seagate Momentus 5400.2 Model Number:ST9120821AS
Capacity:120 GB
Speed:5400 rpm
Seek time:12.5 ms avg
Interface:SATA 1.5Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:30:
[...]

Zie je helaas verkeerd. De Z serie zijn custom made notebooks door Asus, voor de grotere OEM jongens, waaronder dus MyCom. En wat betreft het afwijken op de Asus site? Asus geeft op de site aan, wat de exacte mogelijkheden zijn voor configs in dat specifieke type notebook. Dus b.v. van T5500 t/m T5700 en van 60GB t/m 120 GB HDD.

Wil dus zeggen dat een combinatie van een T5600 en 80GB HDD wel mogelijk is, ook al staat het er expliciet niet. En ja, ik heb contacten met MyCom. Vandaar de uitleg, want veel mensen weten dit niet.
Dat geloof ik onmiddellijk maar ik kwam met die opmerking omdat de A7 bijvoorbeeld in Amerika en ok in Frankrijk bekend is als de Z83T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is net een half uur geleden bezorgt, alles ziet er perfect uit. Gewicht valt me reuze mee, scherm is geniaal! zit ook een afstandsbediening bij & een infared reciever unit (leuk als je zoals ik een lcd tv hebt waar hij op aan kan worden gesloten) Media Center Edition is namelijk geinstalled.

Verder zit er inderdaad een A7T mainbord system in staat op de sticker aan de voorkant, De videokaart is zoals ik al had verwacht 256mb dedicated met de mogelijkheid om er nog 256 te sharre.

Zit helaas geen laptoptas bij en geen muis, dus die moet ik nog ergens proberen te vinden.
Ik hoop dat ze ergens laptop tassen voor 17" te koop hebben.

Verder zit Microsoft Windows XP Proffesional / Media Center Edition er op.

Ik ga nu terug naar huis om eens even wat benchmarks er op te installeren en te kijken hoe hij er mee omgaat. Tot zoverre lijkt het een goeie koop te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:19:
*blaat*

Zit helaas geen laptoptas bij en geen muis, dus die moet ik nog ergens proberen te vinden.
Ik hoop dat ze ergens laptop tassen voor 17" te koop hebben.

*nog meer post blaat :+(*
17" tassen hebben ze hele mooie van Crumpler vind ik zelf. Het zijn niet echt hele zakelijke tassen, maar wat losser en sportiever. Ze zijn vrij groot, maar ook weer niet TE groot dus er kan wel genoeg in. Kijk ook even in het Laptop/school tas topic voor meer informatie.

Als je een wat zakelijkere laptoptas wilt, dan moet je meer naar Samsonite e.d. gaan kijken of een sleeve kopen waar hij makkelijk in kan. Sleeves lijken niet zo sterk, maar zijn meestal sterk genoeg.

Overigens er staat bij de Crumpler site dat ze vooral voor Macbooks gemaakt zijn. De 'normale' laptops passen er ook gewoon in, want ik neem mijn MSI Megabook L710 er elke dag in mee en het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:19:
zit ook een afstandsbediening bij & een infared reciever unit (leuk als je zoals ik een lcd tv hebt waar hij op aan kan worden gesloten) Media Center Edition is namelijk geinstalled.
Zat er bij niet bij, ik heb model uit de winkel in de doos laten doen vergeten? Op de mycom website staat ook zonder afstandsbediening ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
MCE zegt niks over een afstandsbediening. Zijn maar een paar laptops, vaak die versies die met TV-Tuner worden geleverd. MCE wordt er de laatste tijd alleen maar opgezet om mensen Vista te kunnen geven :P.
Pagina: 1