Domeinnaam op user homepage?

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Wat ik me (als noob op dit gebied) afvraag: moet een domeinnaam altijd naar een (vast) ip adres wijzen? Of kan het ook geforward worden naar een willekeurige url?

Stel, ik wil het domein www.blabla.nl registreren en laten verwijzen naar www.xs4all.nl/~hneel/blabla.htm. Kan dat?

edit: Ik zie dat blabla.nl een bestaand adres is ( |:( ), maar het gaat om het idee...

[ Voor 14% gewijzigd door hneel op 16-12-2006 21:45 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Eerste hit met google:
http://www.worldnet.nl/helpdesk/dns/domainforwarding.htm
Zoeken op domein forward.

Life is not about specs, it is about joy!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja in de DNS staat een IP adres vast aan een domein gekoppeld. Services zoals dyndns kunnen wel je dynamische IP aan een domein koppelen, maar totdat je een nieuw IP doorgeeft staat je IP adres gewoon vast geregistreerd.

Wat je 2e vraag betreft, dat kan wel. Maar dan moet er een webhost draaien op dat domein welke een header stuurt naar de client om hem naar dat adres door te verwijzen (of een javascript). In ieder geval heb je een webserver nodig op dat domein :)

DNS ondersteunt namelijk niet om je door te laten sturen naar mappen in een domein. Daar is het niet voor gemaakt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Je kan forwarding nemen bij je domeindealer

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Via een frame?
Pagina: 1