Toon posts:

VGA of DVI-A?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey allemaal,
even een vraagje over welke kabel ik nou moet gebruiken, want kom er niet echt meer uit :|

Binnenkort wou ik namelijk de Pc aansluiten op een LCD tv,
De PC heeft zowel VGA als een DVI aansluiting, en de LCD alleen een VGA.
Nou heb ik overal zitten zoeken en vragen, maar ik krijg niet echt duidelijk een antwoord welke kabel ik nou eigenlijk beter kan gebruiken.
Dus ik dacht, laat ik het hier maar eens vragen :P

Ik dacht zelf in ieder geval dat een DVI-A - VGA wel een betere kwaliteit gaf dan een normale VGA - VGA aansluiting, of zit ik nu verkeerd?

Ik wou zelf in ieder geval deze kabel halen:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/22099.jpg

SPECIFICATIONS:
Cable: Double shielded
Color: Black
Lenght: 1.5m
Plugs: DVI-A male <-> SubD HD15polig
Goldplated
Pearl chrome-plated metal shell

Prijs: 18,50 :)

Nou, denken jullie dat dit een goeie keus is? O-)

Verwijderd

Beide zal precies hetzelfde beeld geven. Je hebt ook (gewone) dvi->vga converters, zitten vaak bij je videokaart. Dit is precies hetzelfde maar dan als kabel

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-02 14:42
Helaas, de DVI -> VGA kabel maakt stiekem gebruik van exact dezelfde aansluiting als de VGA -> VGA kabel ;)

Die DVI kabel is dus makkelijk als je toevallig alleen een DVI poort vrij hebt en je geen converter meer hebt (die krijg je er normaal standaard bij). DVI heeft alleen voordeel als het aan beide kanten ondersteund wordt.

edit:

Bovendien zie ik het verschil tussen VGA en DVI ook nooit, zelfs als beide kanten allebei ondersteunen niet...

[ Voor 16% gewijzigd door BRAINLESS01 op 16-12-2006 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor jullie reacties:)
Had al gedacht dat het eigenlijk in het principe hetzelfde was, maar wist het toch niet zo zeker :P

Maare, ik zag vandaag toevallig ook nog een SVGA kabel liggen bij de Media Markt, geeft dat dan nog wel een betere kwaliteit, of zit daar ook iets 'stiekems' achter?:P

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:50:
Ok, bedankt voor jullie reacties:)
Had al gedacht dat het eigenlijk in het principe hetzelfde was, maar wist het toch niet zo zeker :P

Maare, ik zag vandaag toevallig ook nog een SVGA kabel liggen bij de Media Markt, geeft dat dan nog wel een betere kwaliteit, of zit daar ook iets 'stiekems' achter?:P
Volgens mij bedoel je een S-Video kabel, maar die zou ik niet kopen, aangezien die veel minder beeld geeft. Deze wordt namelijk meestal gebruikt voor je TV-out van je videokaart in je pc.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

VGA kabel = SVGA kabel.
Eigenlijk is alles wat we aanduiden met VGA eigenlijk SVGA. VGA was (uit mijn hoofd) 8 bits kleuren met een maximale beeldresolutie van 640x480. SVGA werd vroeger gebruikt 800x600 aan te duiden met 16 bits kleuren, en later ook hoger. Gewoon VGA wordt al jaren niet meer gebruikt, en gemaksgehalve vergeet iedereen tegenwoordig de S er voor te zetten. De kabels zijn echter gewoon het zelfde
Zoek gewoon de goedkoopste kabel die je kan vinden die nog wel een beetje dik is. Dikke kabels zijn meestal beter afgeschermd hebben dus minder storing en signaalverlies.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Ooh, ok
Nou, dan weet ik al welke kabel ik ga halen :P

Bedankt :)
Pagina: 1