Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Low Budget: Daihatsu Charade (750,-) of Renault 19 (350,-)

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik moet kiezen tussen deze twee auto's:

Daihatsu Charade
1990
157.000km
Nieuwe APK
Injectie motor
750 euro

Renault 19
1990
110.000km
Nieuwe APK
Carburateur
350 euro

Ik heb express niet de extra's etc vermeld omdat die mij weinig interesseren. Het gaat mij er puur om zoveel en zo lang mogelijk plezier te hebben van "het hebben van een auto" voor zo min mogelijk geld. (Hooguit 10.000km per jaar)
Nu kost die Renault meer in zowel belasting als verzekering (15 per maand extra) als benzineverbruik (1 op 10 tegen 1 op 16 voor de Daihatsu), maar voor het prijsverschil van 400 euro kun je een hoop van die dingen betalen. Bovendien is de km stand veel beter.

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van beide auto's? Injectiemotoren zijn natuurlijk beter, maar maakt het verder veel verschil? Zijn alle Renaults roestbakken en is deze volgend jaar kaduk? Die Charades zie je overal en lijken niet stuk te krijgen. :)

Kortom: met het oog vooral op de financiën, wat zouden jullie doen?

[ Voor 3% gewijzigd door cornelixnootje1 op 16-12-2006 20:50 . Reden: Wat extra cijfers. ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Renault 19
mooier/groter/rijd lekkerder
zijn ook gewoon heel betrouwbaar(simpele techniek), en hij heeft nog minder kilometers ook

• cornelixnootje1
Rev! schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:54:
Renault 19
mooier/groter/rijd lekkerder
zijn ook gewoon heel betrouwbaar(simpele techniek), en hij heeft nog minder kilometers ook
Ik dacht juist dat kleine Japanners juist een simpele techniek hadden?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

charade :Y Niks inruilen, voor 500 euro meenemen :)
Daarbij ga ik er wel van uit dat er "constructief" niets mis is (roest ed).
Hoeveel R19 rijden er nog rond? Roest, elektrische, electronische storingen... *brrrr

Wise enough to play the fool

Verwijderd

teacher schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:01:
charade :Y Niks inruilen, voor 500 euro meenemen :)
Daarbij ga ik er wel van uit dat er "constructief" niets mis is (roest ed).
Hoeveel R19 rijden er nog rond? Roest, elektrische, electronische storingen... *brrrr
valt wel mee hoor met die elektrische storingen van een 19
meestal een verdeler kapje maar dat is slijtage
maar ook een charade roest en nie te zuinig
dus goed controleren voor aankoop!!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:01
Op de km-stand zou ik niet teveel op uit doen, iets met terugdraaien enzo :X
Meestal kun je aan de staat van de auto wel zien of de km-stand een beetje klopt.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:03

-tom-562

Oliesjeik

Charade, zonder twijfel, oer betrouwbare auto's :) en nog snel ook (relatief gezien) :P

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Charade

KM-stand vind ik niet belachelijk hoog
Bewezen betrouwbare techniek
Injectie (sneller en zuiniger)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:03

-tom-562

Oliesjeik

Nog een voordeel:
-Belasting
-Verbruik :)

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Charade, degelijk, betrouwbaar en goedkoop :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik het grofweg schat heb je na 1 - 1,5 jaar de duurdere auto er al uit. 180 euro scheelt het al per jaar aan wegenbelasting en verzekering.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 13:20

JT

VETAK y0

Zou de Charade nemen, is betrouwbaarder :) En je hebt het over injectie dus ik neem aan dat het om de 1.3 gaat. Die is lekker vlot maar ook zuinig; ik heb in de stad al is 1:14 gehaald zonder een keer door te trekken ofzo :P En op de snelweg is het ook wel 1:16 ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• cornelixnootje1
ben voor de charade gegaan :)
leek me toch wat betrouwbaarder...

voor 100 euro extra ook nieuwe distr riem en een kleine beurt... :)

kan niet wachten tot ik hem heb,.. hehe

• paQ
  • Nu online

paQ

extra? :{

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Kleine beurt ben je tegenwoordig al redelijk wat voor kwijt en een distributieriem vervangen kan ook in de centjes lopen (hangt er vanaf waar ie zit)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
cornelixnootje1 schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:02:
ben voor de charade gegaan :)
leek me toch wat betrouwbaarder...

voor 100 euro extra ook nieuwe distr riem en een kleine beurt... :)

kan niet wachten tot ik hem heb,.. hehe
100 euro voor het vervangen van de riem + kleine beurt lijkt me een goede deal.
Verder is 750 euro natuurlijk nog wel een prijs waar wat aan gedaan kon worden, lijkt me :P

• paQ
  • Nu online

paQ

nou precies...

geen inruil, dus dat zijn juist de dingetjes die je kunt ritselen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• cornelixnootje1
Nou, t was van een particuliere handelaar... dus echt inruilen was geen sprake van.

Uiteraard geprobeerd voor minder te krijgen, en hem ook nog een dag laten wachten.. maar t zat er niet in. Geeft ook niet want ik ben dik tevreden zo. Bovendien mag ik binnen 3 maanden langskomen voor een goedkope oplossing mocht er toch wat mis zijn. Niet echt garantie, maar toch handig zo'n mannetje.

100 euro was voor:
- Nieuwe distr. riem (175 euro bij de dealer)
- Verse olie
- Nieuw oliefilter
- Schoonspuiten motor
- Nieuwe koelvloeistof

Dus lijkt me geen slechte deal. Toerenteller is trouwens wel stuk... maar daar houdt het ook mee op.

Hij heeft trouwens 90 pk en weegt 825 kg. Is dat niet belachelijk veel power voor zo'n klein autootje? :)

Verwijderd

Nope :P

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Ik hoop dat ie niet met een hogedruk spuit onder de kap gaat spuiten/heeft gespoten? Niet echt fijn als het van dichtbij gebeurt.

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 17-12-2006 21:07 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Goede keuze gemaakt, die toerenteller is wel te vervangen, als je dat wil. Probeer maar 's wat sloperijen of demontagebedrijven, zo'n tellerunit moet je voor een paar tientjes wel kunnen krijgen, ik heb voor die van mijn Corolla 30 euro betaald via Corollaforum :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

cornelixnootje1 schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:49:
Nou, t was van een particuliere handelaar... dus echt inruilen was geen sprake van.

Uiteraard geprobeerd voor minder te krijgen, en hem ook nog een dag laten wachten.. maar t zat er niet in. Geeft ook niet want ik ben dik tevreden zo. Bovendien mag ik binnen 3 maanden langskomen voor een goedkope oplossing mocht er toch wat mis zijn. Niet echt garantie, maar toch handig zo'n mannetje.

100 euro was voor:
- Nieuwe distr. riem (175 euro bij de dealer)
- Verse olie
- Nieuw oliefilter
- Schoonspuiten motor
- Nieuwe koelvloeistof

Dus lijkt me geen slechte deal. Toerenteller is trouwens wel stuk... maar daar houdt het ook mee op.

Hij heeft trouwens 90 pk en weegt 825 kg. Is dat niet belachelijk veel power voor zo'n klein autootje? :)
825 / 90 = 9.1 Kilo per PK

Neuh, dat is niet belachelijk veel power :+

Overigens niet slecht hoor.

• cornelixnootje1
Mwoah... die toerenteller heeft geen haast. :)
Eerst maar eens een setje goede speakers!
't Valt echter nog niet meer erachter te komen welke maat speakers er in past... Wat is het toch met het niet kunnen wachten op je nieuwe speeltje? :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22

Klippy

Still Game

Zei dat mannetje dat je teller stuk was? Dan neem ik aan dat hij ernaar gekeken heeft, want kan natuurlijk ook zijn dat gewoon je kabeltje los zit ofzo, dan denk je had ik er maar even naar gekeken toen.
Toerentellertje spelen is toch wel leuk als je wil testen of 90pk voor 825kg veel is :+

Ohja gefeliciteerd he en pics in 't daarvoor bestemde topic morgen he :P

[ Voor 12% gewijzigd door Klippy op 17-12-2006 23:33 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• JT

JT

VETAK y0

cornelixnootje1 schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:49:
Toerenteller is een zwak puntje van de Charade, ff goede fixen van de sloop. Hoogstens een kwartiertje montagewerk.
Het is niet belachelijk veel, maar zeer zeker genoeg voor een aardig vlot autootje! 10 seconden naar de 100 kan je er wel mee redden en dat is best vlot. En hij loopt wel door tot 180 ofzo :P
cornelixnootje1 schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:10:
Mwoah... die toerenteller heeft geen haast. :)
Eerst maar eens een setje goede speakers!
't Valt echter nog niet meer erachter te komen welke maat speakers er in past... Wat is het toch met het niet kunnen wachten op je nieuwe speeltje? :)
Maat is 10cm. Inbouwen is een crime. Ik heb het anders aangepakt bij mijn Charade om er gelijk goede speakers in te kunnen hangen:
Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/5817/klaarcb1.jpg
Het is vooral tijd wat er in gaat zitten. Kosten vallen (naast de speakers) wel mee; ik denk zo een euro of 50 aan stof en polyesterhars, glasvezel, verharder, stukjes stof (hout was gratis :P ) en demping met loodbitumen. Nu is de behuizing van de speaker echt super relaxed, hij is gesloten, goed gedempt en er past tenminste 16cm in.
Klippy schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:32:
Zei dat mannetje dat je teller stuk was? Dan neem ik aan dat hij ernaar gekeken heeft, want kan natuurlijk ook zijn dat gewoon je kabeltje los zit ofzo, dan denk je had ik er maar even naar gekeken toen.
Toerentellertje spelen is toch wel leuk als je wil testen of 90pk voor 825kg veel is :+

Ohja gefeliciteerd he en pics in 't daarvoor bestemde topic morgen he :P
Als je wilt testen hoe hard die gaat:
1 tot 45
2 tot 80
3 tot 135/140
4 tot 165/170
5 kom je niet in het rood :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• B-lennium
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

morgen een ander topic..

"mijn koppakking is lek, hoe vervang ik die?"

mijn advies, ga eerst eens lekker rond toeren en als je vertrouwen hebt in de auto wat harder.

het schoonspuiten van het motorblok kan een teken zijn dat het blok olie verliest, let daar op!
(vooral al je lekker aan het 'door trekken' bent geweest)

veel plezier met je nieuwe auto!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• cornelixnootje1
Dank voor all reacties!!

Ik ben niet van plan er meteen Schumacher mee te spelen... :) (Hij is wel rood trouwens.. ghe)

Die speakers zien er netjes uit, maar bij mij zitten ze in het dashboard en waar jij hem hebt zit de hendel voor de ramen.
Ik denk dat als de speakers in het dashboard heel klein zijn ik ben aangewezen op gaten in de hoedeplank en daar speakers in zetten.

Hoop ik wel dat de bekabeling een beetje gemakkelijk netjes valt weg te werken... :)

• JT

JT

VETAK y0

B-lennium schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:51:
morgen een ander topic..

"mijn koppakking is lek, hoe vervang ik die?"
Ja, dat moet je ook niet doen met een koude motor nee :z Ik stel voor dat je je auto is warm rijd en het dan nog is doet, zal je zien dat de koppakking niet zomaar kapot gaat. Kwartiertje of langer rijden is dan wel gewenst.
cornelixnootje1 schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:22:
Die speakers zien er netjes uit, maar bij mij zitten ze in het dashboard en waar jij hem hebt zit de hendel voor de ramen.
Ik HAD ze ook in het dash ja :P Maar mijn speakers zitten op de plaats van de deurbak. Daar KAN jouw raamhendel geen eens zitten want dat zou betekenen dat je met je hand naar voethoogte moet om erbij te komen :P Jouw raamhendel zit ten hoogte van dat rondje waar de knopjes voor mijn electrische ramen zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 18-12-2006 10:40 ]

Ecodan warmtepomp

• cornelixnootje1
Ah ja, nu je t zegt, waarom dacht ik dat? :)

Maar nog steeds lijkt een hoedenplank oplossing me gemakkelijker en goedkoper... bovendien hoef je dan minder te 'slopen.'

Heb jij daar niet voor gekozen vanwege die enorme subwoofer in je icon?

En de bekabeling, was die gemakkelijk weg te werken naar de achterbak?

• JT

JT

VETAK y0

Die bekabeling was vrij makkelijk ja. En toen ik de auto kocht zaten er speakers in de hoedenplank. Die heb ik er niet eens zozeer uit gehaald voor de sub (ok, het paste niet) maar vooral omdat geluid van voren hoort te komen :) En het geluid van speakers van voren ook beter is.

Ecodan warmtepomp

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Sonde van je geld :P Rij zelf al bijna 2 jaar een R19 1.8S (uit 1994)en ben erg tevreden over deze bak. Staat nu 152.000 KM op, gekocht met 127.000 KM.

Maar misschien komt het omdat ik uit een die-hard Renault familie kom ;)

Toch nog veel plezier met je nieuwe auto!

[ Voor 10% gewijzigd door Mavvie op 18-12-2006 11:05 ]

Twitter | Linkedin

• cornelixnootje1
Woei!

Zaterdag winterbandjes erop (moet voor reis door Duitsland) a 40 p/s en velgen voor 5p/s (velgen 2e hands uiteraard).

En dan ben ik het heertje in deze japanse variant van Ferrari.

Verwijderd

Ga jij met een Charade van 16 jaar oud en die je net hebt gelijk naar het buitenland??
Je moet door Duitsland zeg je, dus das behoorlijk eindje...
Je weet wat ze zeggen he? Op je eerste "grote" reis met je "nieuwe" auto komen alle problemen naar boven... hoop dat je lid bent van de ANWB... Sterkte alvast. Ik doe het je niet na...

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:07:
Ga jij met een Charade van 16 jaar oud en die je net hebt gelijk naar het buitenland??
Je weet wat ze zeggen he? Op je eerste "grote" reis met je "nieuwe" auto komen alle problemen naar boven... hoop dat je lid bent van de ANWB... Sterkte alvast. Ik doe het je niet na...
Haha, hier nog een ;)
Maar je hebt wel lef, hopen dat het goed gaat. Alvast suc6 en neem een woordenboek mee :P :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• cornelixnootje1
Jeugdlid bij de ANWB das 10 euro voor hulp in het buitenland MET vervangend vervoer. :) Dus als het mis gaat 2 weken lang een gratis huurauto.

En bovendien is een enkele reis Groningen - Berlijn net zo ver als heen en terug naar Amsterdam. Dus zoveel stelt het niet voor.

Ik ben bovendien groot fan van het 'living on the edge'. :+

Verwijderd

volvo 460 fase 2 voor 900 euro. Frans blok maar toch met een beetje Zweedse afwerking. Heb beide gereden en mij beviel de 460 een stuk beter. Vooral omdat het blok toch nog door ontwikkeld is door Volvo en de Turbo uitvoering door Porsche. En de uitstraling van de 460 beviel een stuk beter.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/c/9cb5998524ed4d7c7515bfb04463b47c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/0/ecff968be055d56814350404b9ae6580.jpg

• cornelixnootje1
Dat nieuwe model 460 is inderdaad ongekend mooi en tijdloos. Zeker naar gekeken, ook 440, maar volvo is toch net een slag te groot. (En een 340 kun je zonder AOW verklaring niet kopen).
Zowel belasting als verzekering als verbruik als onderhoud gaan aardig omhoog tov de Charade. Maar wellicht over een jaartje als ik een mooi exemplaar tegen kom... :)

Had er trouwens een paar gebeld van marktplaats die geen KM stand hadden vermeld. Allemaal rond de 250.000 (eentje zelfs 288.000) en gebruikten allen olie. Volvo garage zei dat de meeste volvo's vanaf 250dkm aardig olie beginnen te gebruiken. Zelfs de 850 en v70 etc.

Verwijderd

De eerste 2ltr blokken hadden daar last van maar daarna niet meer. Ik heb mijn 460 tot 385.000 gereden en vebruikte geen druppel olie. Motorisch was die gewoon nog 100% voor zijn leeftijd maar de roest bij de achterspatborden begon er grip op te krijgen (is wel een punt waar je op moet letten )

Deed maar 1x in de 2 jaar olie vervangen en in die 2 jaar een keer een beetje bij moeten vullen.

Maar uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

En de 460 weegt niks eigenlijk als je ziet hoe ruim die is en de kofferruimte met zn 475 ltr. 1008 kg voor modeljaar 1994 en 996 kg voor modeljaar 1995. Dat doen veel auto's in die klasse hem niet na.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 12:31 ]

• KatirZan
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

"Toevallig" Heb ik een charade gehad (jaartje ouder, maar voor de rest hetzelfde) en moet zeggen : het blijven grappige bakkies, lekker pittig voor de grootte, betrouwbaar en goedkoop in onderhoud.

Wabbawabbawabbawabba

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 09:47

Metro2002

Memento mori

Ben wel benieuwd naar de foto's als de TS de charade heeft.
Zijn leuke bakkies maar had zelf voor de RN 19 gekozen :) , niet alleen omdat ie goedkoper is maar vooral omdat ze comfortabeler zijn. Injectie is trouwens niet per definitie beter (ja voor het milieu)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:29

Meneer aard

Porsche rulez!

JT schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:33:
[...]

Ja, dat moet je ook niet doen met een koude motor nee :z Ik stel voor dat je je auto is warm rijd en het dan nog is doet, zal je zien dat de koppakking niet zomaar kapot gaat. Kwartiertje of langer rijden is dan wel gewenst.

[...]

Ik HAD ze ook in het dash ja :P Maar mijn speakers zitten op de plaats van de deurbak. Daar KAN jouw raamhendel geen eens zitten want dat zou betekenen dat je met je hand naar voethoogte moet om erbij te komen :P Jouw raamhendel zit ten hoogte van dat rondje waar de knopjes voor mijn electrische ramen zitten.
Ligt ook hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan, als het van een opa is geweest waarvan de motor nooit 3500+ toeren heeft gezien schiet dat niet op. Die moet je eerst weren even inrijden, gewoon eerst goed warm rijden (25 km ongv zodat ie echt goed op bedrijfstemperatuur is) en dan steeds laten wennen op hogere toerentallen. Niet in een trap door naar de 7000, nee maar gewoon rustig eerst even op 3500 laten draaien voor een tijdje en nagelang voer je dat verder op.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• JT

JT

VETAK y0

Injectie is meer uit te halen dan carbs, je kan er veel verder mee komen. Maar goed, das niet af fabriek zo :P

Ecodan warmtepomp

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

De Charade is de beste keus. Veel succes er mee.
Ik rijd al een jaar in een Toyota Starslet 1.0 DX bj 10-1985 met nu 109.500 :) op de klok.(750 euro )
Deze auto heb ik een jaar geleden gekocht voor tijdelijk want als mijn Firebird klaar zou zijn dan ging die Starslet weer de deur uit.
Net weer opgehaald van de APK waar hij fluitend door heen kwam. Ik zelf heb er nog sleeksleutel opgezet.
Heeft mij ook nooit laten staan, en rijd als de beste.

Dus als je weinig geld hebt, ga dan voor any japanese merk, oerbetrouwbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 22-12-2006 12:31 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Als ik voor deze keuze had gestaan, oude kleinere japanner of grotere oude fransoos, had ik ook zeker voor de japanner gekozen, dus goed gedaan. :P

Aannames zijn fataal.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:07:
Dat heb ik ook gedaan, op donderdag 20 juli m'n Toyota Corolla opgehaald en op naam gezet en op zaterdagochtend vertrokken naar Frankrijk (Cap d'Agde, in het zuiden). De auto zelf was niks mis mee, maar de banden hielden het niet op de Duitse snelwegen. Ik geef toe, het is een gok, want ook met een betrouwbare Japanner kan wat mis zijn, maar de kans is zooooooooooooooveel kleiner :D

Ohja, nu 7k km verder nog altijd niks met de auto gehad qua pech :)

Edit: En als je dan toch de gok neemt naar het buitenland, ga dan NIET op zaterdagochtend weg, want 's middags zit in Duitsland iedere garage dicht en op zondag weet je zelf ook wel wat je nergens terecht hoeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 22-12-2006 13:58 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• cornelixnootje1
Zijn je banden geexplodeerd onderweg of viel dat wel mee? :)

Er zitten bij mij gloednieuwe winterbanden op nu (waren dus 40 ps, geen geld) voor Duitsland. En verder duurt het starten me net iets te lang. Wellicht is de accu aan vervanging toe, maar hij heeft natuurlijk een maandje niet gereden, dus wellicht doet de accu het volgende week weer als een zonnetje...

We zullen zien. Foto's komen volgende week ergens!
Pagina: 1