Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik al drie jaar in het bezit van een ipod mini. Laatst heb ik de sennheiser cx 300 oordopjes _/-\o_ gekocht omdat ik die slechte ipod oordopjes :( niet meer kon verdragen, ik had helemaal geen lol meer in het beluisteren van muziek. Die sennheisers hadden wel wat leven ingeblazen maar nog steeds zat ik te kutten met de eq. Nu heb ik besloten om een nieuwe te kopen voor betere geluidskwaliteit en voor meer geheugen(minimaal 8gb). Design is ook wel belangerijk. Ik dacht om gewoon een ipod nano 8gb te kopen maar ik vroeg me af of de geluidskwaliteit verbeterd tegenover de mini. Zelf zat ik te denken aan de sony NW-A1200. Hebben jullie nog goeie alternatieven/tips?

edit: sorry voor de foute titel :P ik probeerde het te editen maar kweet niet hoe. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 20:47 ]

Verwijderd

Opzich is de kwaliteit van een Ipod niet verkeerd maar je moet er natuurlijk wel mp3's opzetten met een kwaliteit van 162kb/s of meer want anders gaat de muziek erg vlak klinken.

Het kan natuurlijk ook gewoon aan de oordopjes liggen want als die van de Ipod niet goed klinken hoeft het nog niet te betekenen dat de Sennheisers wel goed klinken want mischien zijn ze allebei wel klote. Probeer de ipod anders eens aan te sluiten op een gewone koptelefoon en kijk of het dan beter klinkt. Zo niet, dan ligt het aan je Ipod of aan je mp3tjes die je erop hebt gezet.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:19:
Opzich is de kwaliteit van een Ipod niet verkeerd maar je moet er natuurlijk wel mp3's opzetten met een kwaliteit van 162kb/s of meer want anders gaat de muziek erg vlak klinken.

Het kan natuurlijk ook gewoon aan de oordopjes liggen want als die van de Ipod niet goed klinken hoeft het nog niet te betekenen dat de Sennheisers wel goed klinken want mischien zijn ze allebei wel klote. Probeer de ipod anders eens aan te sluiten op een gewone koptelefoon en kijk of het dan beter klinkt. Zo niet, dan ligt het aan je Ipod of aan je mp3tjes die je erop hebt gezet.
Liever nog 192, 256 of 312kbp's. En natuurlijk dan wel met een goede encoder . (Bijv. Lame)

Ik verwacht ook dat de slechte muziekkwaliteit eerder door de muziek zelf komt dan door je iPod mini.

Verwijderd

Sowieso staat dit topic onder het verkeerde subforum, maar die zal wel verplaatst worden.

Wat ik je kan aanraden is om goed te kijken in het juiste subforum ;), namelijk
Portable Media Devices
daar.

Verder heb ik erg goeie ervaringen (direct, dus van mezelf) met iAudio, dat is echt het neusje van de zalm. Meizu heb ik nu en ben ik ook erg tevreden mee, klinkt zeker weten beter dan een iPod, de equalizer is fantastisch (10 bands -15 / +15 als ik me niet vergis). Verder beloofd de nieuwe Trekstor ook veel goeds.

Succes.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Move naar Portable Media Devices. Mogen de mods daar uitzoeken of deze open mag blijven ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Blijf weg bij ipod als je echte geluisdkwaliteit wilt... helemaal met de equalizers, als je tevreden bent met het 'normal' (zonder eq) geluid, dan kan je gewoon weer voor ipod gaan... wil je wat betere kwaliteit moet je even kijken naar:

Creative (zelfs Creative is beter in geluidskwali)

Topmerken:

Cowon iAudio
iRiver

[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 17-12-2006 10:58 ]

Gallery V&A

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Wat is je budget? Anders kan ik de Cowon IAudio X5 je zeer warm aanbevelen! Omdat hij gewoon super klinkt, veel kan en zoals jij aangaf een goede EQ heeft. kost je nu 300 euro voor de 20GB versie dus dat is te overzien. Als je geen kleurenscherm wilt kan je ook de M5 nemen.

Verwijderd

Kijk voor de grap is in het topic van de Microsoft Zune player. Dat is pas een mooi ding (goed dat moet ik nog maar afwachten). Maar ik ben definitief gestopt met de iPod, omdat ik 'gratis' muziek niet meer erop kan zetten sins ik iTunes 7 heb en muziek die ik heb gekocht met DRM beveiligd gaan er ook niet op want die zijn .wma.

Verwijderd

Topicstarter
SjorsVN schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:03:
Wat is je budget? Anders kan ik de Cowon IAudio X5 je zeer warm aanbevelen! Omdat hij gewoon super klinkt, veel kan en zoals jij aangaf een goede EQ heeft. kost je nu 300 euro voor de 20GB versie dus dat is te overzien. Als je geen kleurenscherm wilt kan je ook de M5 nemen.
Hier zat ik indedrdaad ook naar te kijken maar omdat ik ipod gewend ben vind ik het design eigenlijk wat minder. Toen ik bij de mp3shop zat te kijken viel de sandisk sansa 8gb heel erg op. http://www.mp3shop.nl/pro...disk-sansa-e280-8-gb.html

Heeft iemand hier ervaring mee? Want als dit ding net zo goed is als zijn uiterlijk is mijn keuze gemaakt! :D

edit: ik heb zoiezo al besloten niet voor de creative te gaan want het ding is gewoon spuug lelijk:P
edit2: ik heb mijn keuze gemaakt. ik ga toch gewoon voor de ipod nona 8gb. na hier en daar wat op het internet rond gesnuffeld te hebben is mijn conclusie dat dit ding het beste is wat bij mij past :D
slotje graag.... :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 13:58 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De eq is nog steeds niet veel verbeterd volgens mij bij de iPod. Ik weet niet of dat nog een punt is bij jou. Verder zou ik als je voor geluidskwaliteit gaat toch nog eens naar Cowon maken, tegenwoordig toch wel hét merk voor goed geluid imo, nadat iriver zich hier een beetje teruggetrokken heeft. Van de Sandisk zijn trouwens wel ervaringen te vinden op GoT.

Mocht je desondanks toch voor de Nano gaan is dat ook geen slechte keuze maar verwacht dan niet veel vooruitgang in geluidskwaliteit.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:19:

pardon? met de Mini is weldegelijk wat mis, de Bass is erg slecht, alleen met een set oordoppen die eigelijk teveel bas geeft kun je het recht trekken, bij de Nano is dit veel beter alleen de EQ daar kun je bij Apple beter vanaf blijven (naar mijn mening bij alle spelers wel, een speler die naar jouw mening gelijk al goed klinkt is veel beter ;) ) verder zijn echte topmerken idd Cowon of iRiver, als je iets goedkoper wilt zijn Creative's ook erg goeie spelers!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:42:
[...]

Hier zat ik indedrdaad ook naar te kijken maar omdat ik ipod gewend ben vind ik het design eigenlijk wat minder. Toen ik bij de mp3shop zat te kijken viel de sandisk sansa 8gb heel erg op. http://www.mp3shop.nl/pro...disk-sansa-e280-8-gb.html

Heeft iemand hier ervaring mee? Want als dit ding net zo goed is als zijn uiterlijk is mijn keuze gemaakt! :D

edit: ik heb zoiezo al besloten niet voor de creative te gaan want het ding is gewoon spuug lelijk:P
edit2: ik heb mijn keuze gemaakt. ik ga toch gewoon voor de ipod nona 8gb. na hier en daar wat op het internet rond gesnuffeld te hebben is mijn conclusie dat dit ding het beste is wat bij mij past :D
slotje graag.... :)
Misschien is de (8 of 12GB) Trekstor Vibez iets voor je.
Beter geluid dan de iPod en ruim voldoende mogelijkheden, ook met de equalizer.
Voor- (of nadeel) is het design, is zeker anders dan anderen.
Kijk maar eens in het topic over de Vibez.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:42:
[...]
Wat vind je belangrijker, geluid of looks? Bij een MP3 speler is het uiterlijk toch minder belangrijk, zou ik zeggen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

heracles schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:24:
Liever nog 192, 256 of 312kbp's. En natuurlijk dan wel met een goede encoder . (Bijv. Lame)
Hoger dab 192 heeft weinig zin, aangezien je dat niet kunt horen ;)

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:33
de oude nano's zijn al een stuk beter in geluidskwaliteit dan de mini. Hoe het met de nieuwe reeks zit weet ik niet. iriver geeft over het algemeen wel goed en helder geluid, maar ook best veel ruis. Van alle spelers die ik al heb gehoord vond ik de zen touch en micro het beste geluid geven.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
belangrijker dan uiterlijk wat mij betreft.. uitwisselbaarheid van files.. bijv. het gebruik van Windows Explorer of niet. Aanmaken van folders. Gewoon via winamp .m3u playlist je speler regelen..
ken veel mensen die iPod's hebben danwel in Nano vorm maar niets dan ellende vooral software technisch.

Ben zeer content met mn Samsung YPZ5F.
Die kan al het bovenstaande gewoon. Tevens langere accuduur.
Qua geluid niet zo'n expert ik vind m prima klinken..
Qua accuduur ook vele malen langer..
Punt is wel dat voorlopig alleen tot 4GB verkrijgbaar is.
Loopt overigens ander topic over.

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:33:Hoger dab 192 heeft weinig zin, aangezien je dat niet kunt horen ;)
Ik kan soms toch echt het verschil horen hoor.
Zoutvat schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:11:
de oude nano's zijn al een stuk beter in geluidskwaliteit dan de mini. Hoe het met de nieuwe reeks zit weet ik niet. iriver geeft over het algemeen wel goed en helder geluid, maar ook best veel ruis. Van alle spelers die ik al heb gehoord vond ik de zen touch en micro het beste geluid geven.
Maar ja, die zien er dan zogenaamd weer spuuglelijk uit ;) Sommige mensen maken zich druk om niets.. Ik loop al jaren door school met een NOMAd 3, zo groot als een discman, en iedereen lacht me erom uit maar ik zou me juist dood schamen met een iPod. Doe mij maar goed geluid ipv patsfactor 10+

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 12:41 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:37:
Kijk voor de grap is in het topic van de Microsoft Zune player. Dat is pas een mooi ding (goed dat moet ik nog maar afwachten). Maar ik ben definitief gestopt met de iPod, omdat ik 'gratis' muziek niet meer erop kan zetten sins ik iTunes 7 heb en muziek die ik heb gekocht met DRM beveiligd gaan er ook niet op want die zijn .wma.
Uhm, hoezo zou je je 'gratis' muziek(ik ga er vanuit dat je gedownloade mp3tjes bedoeld) niet meer op je iPod krijgen :? dan doe je toch iets deftig mis hoor... En dat je .wma's koopt als je een iPod hebt is natuurlijk ronduit dom, daarvoor heeft Apple dan ook de iTunes store natuurlijk...

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:39:
[...]
Ik kan soms toch echt het verschil horen hoor.
Dan ligt dat aan de manier van encoden. Heel af en toe valt 192 nog door de mand, maar dan is 228 voldoende. Zijn meerdere testen geweest die dat uitwijzen. :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Oscar Mopperkont, ik neem aan dat dat 192kbps VBR is?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar aangezien je op nagenoeg dezelfde bestandsgrootte komt, kun je natuurlijk het beste voor VBR gaan.
Pagina: 1