[Muis] No-nonsense muis

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Nadat mijn Apple Mighty Mouse stof was gaan verzamelen heb ik 'm uit elkaar gehaald, alles was zo teer als de tyfus, dus het in elkaar zetten was zo ongeveer onmogelijk.

Om niet helemaal gefrustreerd te worden van dat rampending heb ik besloten er maar mee te stoppen. Maargoed, nu wil ik toch een ander muisje. Eigenlijk wil ik een no-nonsense muis, ben geen gamer ofzo, wil gewoon een muis waarmee ik de hele dag kan werken. Beetje zoals m'n Cherry toetsenbord, doet gewoon wat ik wil en gaat niet kapot. Je hoeft 'm nooit uit elkaar te halen omdat je weet dat 'ie het altijd blijft doen.

Het liefst wil ik toch een laser muis, werkt op elk oppervlak, weer een ding minder om me aan te irriteren. Draadloos hoeft niet persé, weet niet of ik het zie zitten om elke week batterijen te vervangen. Maar als het volgens jou beter werkt, graag.

Geen Apple muis dus meer voor mij, maar omdat ik in de toekomst wel een Apple wil aanschaffen zoek ik het liefst geen muis die alle kleuren van de regenboog heeft, het moet wel een beetje stylish ogen. Het liefst wit, of lichtgrijs.

Ik heb "vrij" grote handen, dus de Mighty Mouse was al niet echt een succes in dat opzich.

Ok, nogal wat eisen dus.

Nu zag ik de volgende muizen:

Microsoft 6000 laser mouse
Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/mwlm6000/2.jpg

Logitech MX™400 Performance Laser Mouse
Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/img/norm/high/439978-553.jpg

Logitech MX1000 Laser Mouse (Black)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/3306/2016.jpg

Ik vind de Microsoft muis mooier, maar voldoet 'ie aan m'n eisen, en is ie ook beter ?

Of kan ik beter gaan voor een totaal andere muis, zoals de G5 ? Let wel, ik ben dus echt geen gamer.

Ik wil geen miskoop doen, vandaar dit topic. Jullie hebben wellicht meer ervaring als ik op dit gebied, en ik zoek gewoon een muis die net zo goed presteert als m'n geniale Cherry toetsenbord.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 16:57

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het probleem met muizen is het feit dat het een nogal persoonlijke kwestie is... Ikzelf heb die mooie MX1000 laser muis. Deze is wat zwaar, iets wat ik zelf wel prettig vind. Een ander wil veel liever een lichte muis. Of een extra knop hier of daar... of een wat kleinere muis... of toch 1 met draad... of 1 met verwisselbare gewichtjes...
Je kan eens bij b.v. de Media MArkt gaan kijken, waar ze er een hoop hebben liggen. Niet kopen daar want ze zijn veel te duur :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Hoe prettig je een muis ervaart verschilt nogal per persoon. Als je er echt veel mee werkt (en geen miskoop wilt doen zoals je zelf al zegt) zou ik zeker zorgen dat je weet wat je koopt. Bij bijvoorbeeld de mediamarkt staan vaak nogal wat muizen 'uitgestald'. Dan kun je er real-time gewoon een paar vergelijken.
/me moet sneller leren typen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 20:33 ]

• mcdronkz
Nyarlathotep schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:29:
Het probleem met muizen is het feit dat het een nogal persoonlijke kwestie is... Ikzelf heb die mooie MX1000 laser muis. Deze is wat zwaar, iets wat ik zelf wel prettig vind. Een ander wil veel liever een lichte muis. Of een extra knop hier of daar... of een wat kleinere muis... of toch 1 met draad... of 1 met verwisselbare gewichtjes...
Je kan eens bij b.v. de Media MArkt gaan kijken, waar ze er een hoop hebben liggen. Niet kopen daar want ze zijn veel te duur :)
Snap ik, snap ik. Een zware muis vind ik zelf ook best wel lekker werken. Verwisselbare gewichtjes of extra knoppen maken mij niet zo veel uit, op m'n toetsenbord heb ik genoeg knoppen. Als er een stuk of wat opzitten vind ik het okay en ga ik ze misschien gebruiken, maar een muis is een muis, en een toetsenbord is een toetsenbord. Knoppen horen IHMO niet in overvloed op een muis te zitten.

Media Markt of iets vergelijkbaars hebben we hier niet echt, zit in een afgelegen plaatsje in Drenthe, maar wellicht kom ik er een keer langs. Suggesties blijven welkom !!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2025

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Logitech MX™400 Performance Laser Mouse

Daar ben ik op dit moment mee aan het scrollen en surfen ik moet zeggen de muis is echt relaxed ligt lekker in de hand maar je moet wel even wennen, maar zodra je dat hebt gedaan werkt hij gewoon intuïtief.

alternativ

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Ikzelf heb de MX1000 muis ook, en die ligt lekker in de hand, hij is ook wat hoger dan een normale muis, lijkt me ook goed voor de ergonomie....maar...ik vind de middelste knop niet fijn, daarvoor moet je op het scrollwieltje drukken, alleen drukt die niet zo fijn, je kan er ook horizontaal mee scrollen, wat er dus voor zorgt dat als je soms middel wilt klikken, je naar links scrollt ofzo. Maar goed, hij ligt wel lekker in de hand. Dit is puur mijn mening, maar ik wou dat over de middelste knop wel even kwijt.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 22:22

Wok

Dakloos...

Ik gebruik sinds jaar en dag louter Logitech knaagdiertjes. Momenteel werk ik al weer een jaar of twee met een MX700. Erg prettig apparaat nog steeds. :)

De knoppen bij het scrollwieltje zijn mijns inziens overbodig, maar de navigatieknoppen (back/forward) bij mijn duim zijn een zegen! Als mijn muis dood gaat, wordt het zeker een MX1000 of een G5.

Maar goed, een goede muis vinden is een zeer persoonlijke kwestie. Echter, aangezien je aangeeft grote handen te hebben (heb ik ook), zou ik zeker die MX1000 of G5 van Logitech eens aan de tand voelen. Persoonlijk vind ik ze erg fijn in de hand liggen :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik gebruik nu ongeveer een jaar de Logitech UltraX Optical:

Afbeeldingslocatie: http://www.bgslevi.cz/image/oem_utx_opti_m_b85_3qt_r_mr.jpg

Echt een no-nonsense muis zonder allemaal extra knoppen die ik toch nooit gebruik.
Er zit een 4e knop op waarmee je kunt alt-tabben, maar zelfs die gebruik ik nooit.

* max is linkspoot dus veel muizen willen sowieso geen vriendjes worden.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Phrantic
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik denk dat je als 'no nonsense' gebruiker niet al te veel eisen aan je muis stelt en dat de meeste op papier kwalificeren (groot zijn, goed kunnen tracken, scrollknoppen hebben, e.d.). Je moet dan echt gewoon letten op hoe de muis voelt in je hand en wat het gewicht ervan is.

De meeste gaming muizen zijn daarnaast uitstekend geschikt om te surfen, zo ook mijn MX518. Ik vind het persoonlijk heerlijke ergonomie, de scrollknoppen gebruik ik vaak en hij beweegt lekker rond. Maar zoals gezegd, zul je dus moeten voelen bij elke muis of jij dit ook zo ervaart...

hoi

• mcdronkz
Ik denk dat ik deze maar ga bestellen:

http://tweakers.net/productsurvey/survey/2682

Komt aardig overeen met m'n wensen, op de kleur na. Maargoed, je kunt niet alles hebben.

Verwijderd

Ga langs de aldi
hun verkopen een laser muis draadlose met oplaadstation +batteryen voor 20euro

Ding werkt prettige je kan namelijk alles instellen kwa software .

Ze hebben alleen een probleem opladen gebeurt via usb .
Dus als jouw pc geen stroom op de usb poorten houd dan laad de muis niet op.
Je kan wel als optie een adapter monteren die maximaal 5volt levert.

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 11:10
mcdronkz schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:55:
Ik denk dat ik deze maar ga bestellen:

http://tweakers.net/productsurvey/survey/2682

Komt aardig overeen met m'n wensen, op de kleur na. Maargoed, je kunt niet alles hebben.
Lijkt me inderdaad de juiste keuze! :)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Logitech G5 heb ik nu al een half jaartje. Werkt uitstekend, ligt prima in de hand en de knoppen indeling is logisch en niet storend. De muis springt ook nooit, wat natuurlijk wijst op accuraatheid. Ook kun je de muis wat zwaarder en lichter maken door middel van gewichtjes. Ik vind het een beetje een nutteloze feature, maar toch.

Enigste nadeel vind ik de kleur; beetje oranje bruin achtig en zo zijn ook alle ledjes in het apparaat. Niet echt mijn smaak. Maar gelukkig is performance nog altijd belangrijker dan design.

Edit: De muis is voor een rechtspoot.

[ Voor 4% gewijzigd door AvanCade op 17-12-2006 07:37 ]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Ik heb ook een MX400 muis. Erg fijn moet ik zeggen, werkt inderdaad op alle oppervlaktes en zit goed in je hand (maar probreer hem wel eerst van tevoren).
En ook niet zo zwaar doordat die geen batterijen nodig heeft. Ik heb hem in combinatie met een Microsoft Natural Ergonomic 4000, wat echt perfect eruit ziet. (kleuren matchen elkaar precies enz. ;) )

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wilde eerst ook de MX400, maar vond hem toch iets te smal (kon pinkie niet fijn kwijt) en het scrollwieltje van het test-exemplaar maakte in twee verschillende zaken echt veel herrie tov andere wieltjes. Uitijndelijk voor de MX518 gegaan :)

Verwijderd

de Logitech MX™400 Performance Laser Mouse ligt echt heel goed in je hand. Ik wilde hem ook kopen maar ben (helaas) voor de g5 gegaan omdat ik ook veel game.

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 15:51

Surkow

$µr|{0w

De scroll knop is verschrikkelijk van de MS muis. Je voelt helemaal geen weerstand tijdens het scollen. Zelf gebruik ik een heel klein laptop muisje.

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/3624/i430011oi9.jpg

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.gamerzstuff.co.uk/product/razerpro.jpg

http://www.razerpro.com/i...task=view&id=12&Itemid=48

Gebruik ik op mijn macbook.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 10:59 ]

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
mcdronkz schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:24:
Het liefst wil ik toch een laser muis, werkt op elk oppervlak, weer een ding minder om me aan te irriteren.

[...]

maar omdat ik in de toekomst wel een Apple wil aanschaffen zoek ik het liefst geen muis die alle kleuren van de regenboog heeft, het moet wel een beetje stylish ogen. Het liefst wit, of lichtgrijs.

Ik heb "vrij" grote handen [...]

ik zoek gewoon een muis die net zo goed presteert als m'n geniale Cherry toetsenbord.
Lasermuizen werken helemaal niet op op elk oppervlak. De Razer Copperhead en (in meerdere mate) de Logitech G5 staan/stonden erom bekend dat ze niet op elke muismat goed werkten. Met mijn Razer Diamondback en Razer Pro 1.6 (beide optische muizen) heb ik nog nooit problemen gehad met de tracking, op welk oppervlak dan ook.

Deze laatste, de "Razer Pro | Click V1.6" is min of meer ontworpen om bij 'Apple-wit' te passen. Ik vind hem zelf wel mooi; blauw verlicht muiswiel had niet gehoeven maar storend is het niet. Echt groot is de muis niet, maar alhoewel ik redelijk grote handen heb, ervaar ik absoluut geen problemen met de muis. De hoofdknoppen en het scrollwiel zijn gewoon erg goed en degelijk. De zij-knoppen zijn niet makkelijk te bedienen en zijn dus een beetje nutteloos, behalve voor on-the-fly sensitivity veranderen (kan soms handig zijn).

Cherry tobo's ownen inderdaad, trouwens (als je niet de allergoedkoopste neemt). :)

Edit: oeps, post boven mij niet gezien. }:O ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje een opsomtopic dit...

TS, muizen zijn persoonlijk. Ga er een paar opzoeken en kies zo. Vrijwel ieder muis is technisch goed tegenwoordig, het is verder alleen een kwestie van je handen. Aangezien niemand hier dezelfde handen hebt als jij is een topic vrij zinloos :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.