Beveiliging op USB

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlueCola
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09-2025
Misschien is het een domme vraag, maar ik wil een wachtwoord op mijn USB-stick zetten. Is dit mogelijk? zo ja, Hoe?

And that's how one and one makes three.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Software-matig kun je dit doen door alles op je drive te encrypten (is een programma voor USB sticks voor ... naam is me even ontschoten, ben het wel eens tegengekomen toen ik opzoek was naar software voor mijn U3 stick)

edit: portable vault pro heette dat ... en idd truecrypt natuurlijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mitch op 16-12-2006 21:21 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zou bijvoorbeeld het gratis programma Truecrypt kunnen gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Truecrypt is briljant, en die kunt je wel in 'traveler-mode' draaien, maar het probleem is dat je wel admin moet zijn om het truecrypt volume te mounten. Dat gaat waarschijnlijk op elke PC goed, maar weet niet of je'm bijvoorbeeld ook op je werk in een PC wilt prikken, en of je daar dan wel genoeg rechten voor hebt.

Voordeel van TrueCrypt is dat er niet alleen een password op staat, maar dat ook echt al je data versleuteld is, en dat niemand ooit bij die data kan zonder password, ook Peter de Vries niet :) Dus kun je de USB stick met foto's van jou en je vriendin gerust in een huur-auto laten liggen.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• BlueCola
Ik heb truecrypt al gedownload maar als ik me bestanden op een andere pc wil inlezen moet daar ook truecrypt opstaan en dat is erg iritant. is er een andere mogelijkheid dan truecrypt?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:59
Kijk eens naar een sticky met encryptie er al in: http://www.kingston.com/flash/dt_secure.asp?id=1

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
http://www.invender.nl/pr...l.php?PrdPCId=1&PrdId=124
Waterdichte beveiliging voor uw USB Stick! Uw data nooit in verkeerde handen!
USB Stick Locker sluit uw USB memory stick af met een PIN-Code maar kan tevens al uw bestanden, mappen, afbeeldingen en documenten afsluiten, verbergen en/of coderen (Blowfish encryptie) in seconden. Het is snel, aangenaam en absoluut veilig!

Uniek is het feit dat de software draait vanaf uw USB Memory Stick zodat u niet afhankelijk bent van uw eigen PC. Immers, u draagt het gehele programma mee op uw eigen USB stick!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 15:25
Blue-cola schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:35:
Ik heb truecrypt al gedownload maar als ik me bestanden op een andere pc wil inlezen moet daar ook truecrypt opstaan en dat is erg iritant. is er een andere mogelijkheid dan truecrypt?
Je kunt Truecrypt ook draaien in Traveller Mode dan is het niet nodig om iets te installeren.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• BlueCola
axis schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:18:
Truecrypt is briljant, en die kunt je wel in 'traveler-mode' draaien, maar het probleem is dat je wel admin moet zijn om het truecrypt volume te mounten. Dat gaat waarschijnlijk op elke PC goed, maar weet niet of je'm bijvoorbeeld ook op je werk in een PC wilt prikken, en of je daar dan wel genoeg rechten voor hebt.

Voordeel van TrueCrypt is dat er niet alleen een password op staat, maar dat ook echt al je data versleuteld is, en dat niemand ooit bij die data kan zonder password, ook Peter de Vries niet :) Dus kun je de USB stick met foto's van jou en je vriendin gerust in een huur-auto laten liggen.
Het is alweer een tijdje later dat ik dit post. maar hoe draai je hem in traveler mode?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
http://www.truecrypt.org/docs/?s=traveller-mode, beetje zoeken kan geen kwaad. Zo te zien in je TrueCrypt naar "Tools -> Traveller Disk Setup" gaan, en daar wacht een wizard op je..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1