Toon posts:

Geen DVI kabel bij monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb besloten een Philips 190X6FB monitor aan te gaan schaffen.

Volgens deze review http://tweakers.net/productsurvey/survey/2744 wordt er standaard geen DVI-kabel meegeleverd. Nu zit er een DVI aansluiting op mijn videokaart dus wil eigenlijk het maximale eruit halen. Heb verhalen gehoord dat het weinig uitmaakt ten opzichte van VGA maar wil 't toch zelf ondervinden :P

Ik ga dit scherm op internet bestellen dus ik wil meteen een kabel erbij kopen aangezien er ook geen winkel hier in de buurt zit waar ik zomaar even heen kan. Maar welke soort moet ik hebben, Male/Male of Male/Female ? Wordt nergens duidelijk op de site aangegeven en uit dit plaatje raak ik ook niet veel wijs.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2744/1617.jpg

Verwijderd

dvi-d male male kabel

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 10:57
Male -> Male

Edit: Altijd eerst refreshen voor je post 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Muscrerior op 16-12-2006 18:48 . Reden: te laat ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:59
Op je foto zie je goed dat het een female is, links naast de blauwe plug zit de DVI-connector en je ziet dat het een oppervlakje is met gaatjes (vrouwelijk dus). Ook op je videokaart heb je een hoop gaatjes als connector, das ook female.
Je hebt dus een male-male kabel nodig, zodat je aan de beide kanten van je kabel pinnetjes hebt om in de gaatjes te schuiven.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Heeft het trouwens veel nut ten opzichte van VGA? Ben echt razend benieuwd naar het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:48:
Op je foto zie je goed dat het een female is, links naast de blauwe plug zit de DVI-connector en je ziet dat het een oppervlakje is met gaatjes (vrouwelijk dus). Ook op je videokaart heb je een hoop gaatjes als connector, das ook female.
Je hebt dus een male-male kabel nodig, zodat je aan de beide kanten van je kabel pinnetjes hebt om in de gaatjes te schuiven.
Bedankt!

Verwijderd

ik heb zelf de benq FP71e+ en daar maakt het best veel verschil. niet in kleur, maar het beeld lijkt stiller en op native (1280*1024) ook helderder. Ik zou zeggen, voor zo'n gaar klein prijsverschil gewoon doen. kabel kost misschien 15 euro of zo.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:49:
[...]

Bedankt!

Heeft het trouwens veel nut ten opzichte van VGA? Ben echt razend benieuwd naar het resultaat.
To DVI or not to DVI ;) Ik zou met zo'n formaat monitor zeker voor DVI gaan, persoonlijk ervaar ik het beeld als beter. Ik heb ook een tijdje met een VGA kabel gewerkt voordat ik met een DVI kabel aan de slag kon. Nu kan ik audiophiele termen gaan gebruiken, maar test het zelf maar. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Roamor op 16-12-2006 18:53 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een Neovo X17AV. Ik merk heel duidelijk het verschil tussen VGA en DVI, dus DVI zal zeker veel verschil uit maken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:50:
ik heb zelf de benq FP71e+ en daar maakt het best veel verschil. niet in kleur, maar het beeld lijkt stiller en op native (1280*1024) ook helderder. Ik zou zeggen, voor zo'n gaar klein prijsverschil gewoon doen. kabel kost misschien 15 euro of zo.
Dat is inderdaad de moeite niet die 15 euro zo'n verschil.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:49:
[...]

Bedankt!

Het is idd wel beter, maar je moet je er ook weer niet teveel van voorstellen (je klinkt nogal erg enthousiast in je posts :P). Met een goed ingestelde VGA-aansluiting zie je maar weinig verschil op de huidige monitoren. Wat ik juist handig vind aan DVI is dat het digitaal is en je dus altijd de optimale kwaliteit hebt. Bij VGA kan een mindere kwaliteit kabel wel eens zorgen dat de kleuren wat fletser worden of het beeld vager (en dat is moeilijk op te sporen zonder andere kabels te kopen/proberen). Bij DVI werkt het wel of niet, en niet half of voor 80% ;)

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:25:
[...]

Het is idd wel beter, maar je moet je er ook weer niet teveel van voorstellen (je klinkt nogal erg enthousiast in je posts :P). Met een goed ingestelde VGA-aansluiting zie je maar weinig verschil op de huidige monitoren. Wat ik juist handig vind aan DVI is dat het digitaal is en je dus altijd de optimale kwaliteit hebt. Bij VGA kan een mindere kwaliteit kabel wel eens zorgen dat de kleuren wat fletser worden of het beeld vager (en dat is moeilijk op te sporen zonder andere kabels te kopen/proberen). Bij DVI werkt het wel of niet, en niet half of voor 80% ;)
Het is hoe dan ook een vooruitgang als je van een 17 inch CRT naar een 19 inch TFT gaat imo :)

Kan me nog herinneren dat toen ik mijn normale scart kabel voor de xbox vervangde door een advanced scart kabel ik meteen een heel ander beeld had. Veel fellere kleuren, scherper e.d. Maargoed, dit is een slechte vergelijking :P
Pagina: 1