Toon posts:

Asus P5B-VM G965 klachten

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem
intel core 2 E6600, coolermaster hyper+ 48 1500 toeren 920 mm fan
Asus P5B-VM m-ATX
chipset G965
G.E.I.L DDR2 800mhz 2gb dual channel
2 WD HDD 250 GB
ATI Sapphire X1800XT 512mb. koeler blaast naar buiten
systeem kast coolermaster Centurion 534
voor 1x 120mm 800 toeren , achter 120mm 1500 toeren
tagan 530 watt 1 x 120mm

temperaturen bij normaal gebruik
ik gebruik het programma everest ultimate en in de BIOS zijn de gegevens het zelfde.
cpu 38
systeem 47
GPU 58

het hele systeem is vrij nieuw allemaal. nu heb ik ongeveer een maand dit moederbord. Maar nu zijn er een aantal dingen waar ik tegen aan loop.
De tempratuur van het systeem vindt ik erg hoog. Ik heb al alles geprobeerd om het lager de krijgen. De de kast voelt het niet echt warm aan.en volgens mij is de air flow toch goed en ik kan ook nergens vinden hoe warm deze chipset mag/kan worden. als ik de zij-kappen van de kast er af haal maakt dit weinig verschil uit met de temperatuur.

Ook geeft everest aan dat de processor op 1600 mhz draait en in de bios staat 2401 mhz. en dat de core spanning 1.11 volt is in de bios 1.24 volt. Maar de cpu hoort op 1.325 te draai.

Ook het geheugen draait het beste op 2.1 volt, hij staat nu op AUTO in de BIOS everest geeft 1.8 volt aan. in de Bios kan ik hem niet hoger zetten als 1.95 volt. Dus de interne snelheid van het geheugen ( latency) klopt niks van. Wil ik deze goed zetten dan heb ik geen beeld meer bij het opstarte. dat komt natuurlijk door de niet juiste voltage.

als ik dit allemaal zie dan past het moederbord eigenlijk niet met de rest.
en volgens mij werkt dit moederbord ook niet echt hoe het hoort te werken. en dan heb ik het over de tempratuur van de chipset.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat iemand de moeite neemt om dit stuk tekst te lezen.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Tekst gelezen maar zie het probleem niet. Temp zijn redelijk tot goed. Dat je voltage niet klopt met je BIOS ligt aan Everest/sandra.

Nogmaals je heb geen probleem

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
maar wanneer wordt de temperatuur gevaarlijk voor de chipset ??

en wat ik jammer vind is dat het geheugen vrij duur is en de interne snelheid veel te hoog licht.
6-6-6-18 . wil ik deze lagere zette start de pc niet meer.

de voltage moet dus hoger en deze staat op AUTO en volgens everest is det 1.8 volt. het hoogste wat ik kan is 1.95 volt het het hoort te draaien op 2.1 volt.
dit moederbord koste 150 euro en ik had het liefst de Asus P5W DH Deluxe de meeste mensen gebruiken deze met de core van mij . en hier zal het geheugen denk wel op 2.1 volt 4-4-4-12 kunne draaien.

ik dach miss is er wat miss aan dit moederbord en kan ik het inruilen voor de Asus P5W DH Deluxe: ( door geld bij te leggen )

Verwijderd

Bedoel je met 'systeem' chipset? Ik kan nergens je chipset temp lezen nl.

Verwijderd

Bedoel je met 'systeem' chipset? Ik kan nergens je chipset temp lezen nl.

En vertrouw je everest meer dan je bios? }:O

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:50

WTM

Ik zelf het P5B Deluxe mainboard. Mijn geheugen (OCZ) moet ook 2.1 volt hebben om goed te lopen. Dit heb ik dan ook in de bios ingesteld. Ook een bios-update geprobeerd die nu misschien wel de mogelijkheid bied om 2.1 volt te draaien?
(Mijn geheugen loopt perfect op 2.1 maar op auto setting is het drama)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Werkt je pc slecht?
Heb je last van vastlopers?
Vallen de prestaties zwaar tegen?

Als je drie keer 'nee' hebt geantwoord, wat is dan het probleem?

Temperaturen zijn prima, zeker voor een moderm systeem, en Everest/sandra kan gewoon niet goed met jouw chipset omgaan, waardoor de verkeerde waarden worden uitgelezen....

Verwijderd

Topicstarter
ik ga eens kijken voor een update voor de BIOS.
maar ik vertrouw de BIOS :P maar de core draait op 1.24 voltin de BIOS dat klopt niet. hoort op 1.325 te draai. terwijl het moederbord de core 2 duo e6600 ondersteund.

ik kan nergens lezen wat de temperatuur is van de chipset.
maar de cpu is 42 graden en het systeem 47 graden bij normaal gebruik.
en wat kan er nu warmer zijn op het moerder bord dan de CPU?
dan lijk het me dat de chipset 47 graden wordt en dat vindt ik toch te hoog.

Verwijderd

Topicstarter
LeonM schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:46:
Werkt je pc slecht?

Temperaturen zijn prima, zeker voor een moderm systeem, en Everest/sandra kan gewoon niet goed met jouw chipset omgaan, waardoor de verkeerde waarden worden uitgelezen....
Werkt je pc slecht?

nee
nee
ja

jha het geheugen draai op zeer hoge intern snelheid. 6-6-6-18
en het hoort op 4-4-4-12 te draaien en dit komt door de voltage.
en dat de core op 1.24 volt draai volgens de bios, en dit hoort 1.325 te zijn. Dit lijkt me niet echt stabiel.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:55:
[...]
jha het geheugen draai op zeer hoge intern snelheid. 6-6-6-18
en het hoort op 4-4-4-12 te draaien en dit komt door de voltage.
en dat de core op 1.24 volt draai volgens de bios, en dit hoort 1.325 te zijn. Dit lijkt me niet echt stabiel.
je geheugen draait helemaal niet op "zeer hoge interne snelheid", maar de timings van je geheugen zijn waarschijnlijk niet volgens de specificaties, waarschijnlijk is dit, en het voltage van je CPU, met een BIOS update te verhelpen.
En stabiel wil zeggen: of je systeem kuren vertoont : loopt ie vast, hapert 'ie, geeft 'ie onverklaarbare BSOD's, dat soort zaken, zolang dat niet aan de orde is zou ik me niet teveel zorgen maken.

En tenslotte moet je de onboard temp sensors ook niet al te serieus nemen, die dingen zijn niet altijd even goed gecalibreerd.

Verwijderd

Topicstarter
er is een bios update, maar ga ik die downloaden en daarna flagen dan komt er een melding dat het flagen niet gelukt is. verschillende keren opnieuwe geprobeerd maar ut lukt niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het moederbord om te ruilrn voor een P5B Deluxe/ Asus P5W DH Deluxe. welke kan ik het beste pakken.???
Het G.E.I.L pc6400 2x 1 gb 4-4-4-12, 2.1 volt moet er wel goed stabiel op draaien.
wil het liefs zo min mogelijk problemen tegen komen.
Pagina: 1