JVC Breedbeeld TV kapot of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03-2025
Hallo,

Ik heb deze JVC breedbeeld 100HZ AV-28WH3EPS TV al 5 jaar nu. Nu is die dus kapot gegaan :? . Ik vroeg me af of ik hem kan laten maken of dat ik beter een nieuwe kan kopen?

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/2ur9oyc.jpg

Zodra je hem aan doet krijg je dit::
  • De TV begint heel erg te knetteren
  • Het beeld staat met de hoekpunten helemaal naar buiten toe.
  • Er komt storing door het beeld heen.
  • De functie om het beeld goed te zetten b.v als er breedbeeld word uitgezonden is compleet van slag
Ik heb voor de duidelijkheid een filmpje gemaakt en op internet gezet.

Downloadlink:

JVC Breedbeeld kapot

Alvast bedankt voor het reageren. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Snoll3bulk op 16-12-2006 17:15 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Misschien klinkt het stom, maar even de kast openschroeven en met de stofzuiger er doorheen doet meestal wonderen.

Wel eerst even de stekker uit het contact halen natuurlijk

Download my music on SoundCloud

• Snoll3bulk
dominic schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:09:
Misschien klinkt het stom, maar even de kast openschroeven en met de stofzuiger er doorheen doet meestal wonderen.

Wel eerst even de stekker uit het contact halen natuurlijk
Ok dat heb ik dus daarnet gedaan egt helemaal vol met stof alles eruit gezogen en daarna weer aangezet. Helaas het probleem blijft :/

• Snoll3bulk
Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 12:47

SeatRider

Hips don't lie

Zoek ergens een monteur met een eigen werkplaats (dus niet naar JVC zelf) lever het ding daar in en je hoort vanzelf wat het je gaat kosten. Kun je daarna besluiten het ding te laten maken of daar achter te laten, dan kost het je ook niks vaak. 100-150 euro moet het je misschien nog wel waard zijn, denk dat ie 2e hands zo al het dubbele zal opleveren.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 12:37
Die TV heb ik ook gehad.

Ik was er niet zo tevreden over wat betreft het schakelen (traag) en de Scart ingang (RGB was erg slecht)

Laten repareren heeft geen zin. Je bent minimaal 100 euro aan arbeid kwijt. Als je beeld verbogen is, zit het ergens in je trafo gedeelte die voor ombuiging zorgt (als ik me goed kan herinneren) of het is 1 enkele langwerpige chip (In Philips TV's)

Ik kan je wel zeggen dat het economisch niet interessant is om een 5 jaar oud toestel (Toen wel 1700 gulden, een flinke puist met geld in mij ogen) te laten repareren.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

beelbuisdood en je oost west ligt eruit.

dit zijn eigenlijk philips tv`s en de buizen (esf type) gaan heel snel dood.

en in jouw geval ligt je oost west (afbuiging) eruit en je hoogspanning dat is een heel duur grapje om te make. ik zou zelf uitkijken naar een nieuwe.

beetje knape philips 72 cm breedbeeld ( waar geen enkel philips ic inzit btw) met hdmi en component zit op 500€ tegenwoordig.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
basset schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:33:
Die TV heb ik ook gehad.

<knip>

Ik kan je wel zeggen dat het economisch niet interessant is om een 5 jaar oud toestel (Toen wel 1700 gulden, een flinke puist met geld in mij ogen) te laten repareren.
nu nog 100 euro er in stoppen en hem dan weer 5 jaar kunnen gebruiken is in mijn ogen toch een stuk interessanter economisch gezien dan nu 600 euro moeten uitgeven aan een nieuwe TV die je ook maar diezelfde 5 jaar zult kunnen gebruiken voor z'n eerste reparatie.......lijkt mij een duidelijke keuze.
Ik heb mijn 6 jaar oude TV hier klaar staan om te laten repareren...geen zin om voor 600 euro TV te kijken als 't ook voor 100 euro kan...die 500 die ik in m'n zak houd geef ik wel uit aan een leuke console.

• Snoll3bulk
Ok bedankt voor al deze reacties ik denk dat ik dan toch maar een nieuwe ga kopen. Ik zat te denken aan een Sony Bravia van 82 cm. Is dit een slimme keuze of hebben jullie een andere in gedachten?

Verwijderd

Snoll3bulk schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:57:
Ok bedankt voor al deze reacties ik denk dat ik dan toch maar een nieuwe ga kopen. Ik zat te denken aan een Sony Bravia van 82 cm. Is dit een slimme keuze of hebben jullie een andere in gedachten?
Dat is wel een heel algemene vraag. Kijk eens in de FAQ hoe je zo'n vraag wel zou moeten stellen :)
Op deze manier krijg je alleen reacties waar je niet veel mee kan, zoals deze :P
Maar serieus: Er zijn heel veel verschillende TVs en die worden allemaal verkocht. Waarom? Omdat iedere TV weer andere voordelen heeft, en iedereen andere dingen belangrijk vindt. Met andere woorden: als mensen hier zeggen dat je die-of-die moet hebben, klopt dat voor jou misschien helemaal niet.

Probeer eens een site als www.kieskeurig.nl om een goede eerste indruk te krijgen van wat er allemaal is, en wat je wilt - en ga vooral ook eens in een winkel kijken.

(edit: overigens: laten kijken wat er mis mee is kost vaak niet zo veel in vergelijking met een nieuwe TV (35-50 euro?), en dan kan je altijd nog besluiten een nieuwe te halen als de reparatie te duur gaat uitvallen. )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 14:04 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
Ha, grappig (not), bij mij is net precies dezelfde TV met precies dezelfde verschijnselen overleden. Op een gegeven moment schee het beeld er gewoon mee uit (geluid deed het nog wel, en kan ook nog zappen, maar geen beeld). Maar aan de weg gezet en een nieuwe gehaald. Lijkt me niet erg slim nog veel geld in zo'n oud ding te verzinken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:03:
[...]

Dat is wel een heel algemene vraag. Kijk eens in de FAQ hoe je zo'n vraag wel zou moeten stellen :)
Op deze manier krijg je alleen reacties waar je niet veel mee kan, zoals deze :P
Maar serieus: Er zijn heel veel verschillende TVs en die worden allemaal verkocht. Waarom? Omdat iedere TV weer andere voordelen heeft, en iedereen andere dingen belangrijk vindt. Met andere woorden: als mensen hier zeggen dat je die-of-die moet hebben, klopt dat voor jou misschien helemaal niet.

Probeer eens een site als www.kieskeurig.nl om een goede eerste indruk te krijgen van wat er allemaal is, en wat je wilt - en ga vooral ook eens in een winkel kijken.

(edit: overigens: laten kijken wat er mis mee is kost vaak niet zo veel in vergelijking met een nieuwe TV (35-50 euro?), en dan kan je altijd nog besluiten een nieuwe te halen als de reparatie te duur gaat uitvallen. )
Je hebt helemaal gelijk. Ik ga van de week even bij een reparateur vragen hoeveel het zou gaan kosten. En anders naar de winkels kijken voor een nieuwe 8)

Verwijderd

Ik heb dus ook zo'n bak staan, van mijn schoonouders gekregen, ding deed het altijd perfect, tot ik hem bij mij instaleerde.. na een maand of wat werd het beeld steeds vaker zomaar blauw, ding heeft de laatste dagen helemaal kuren , beeld wordt blauw na het inschakelen en gaat op standby na 5 seconden..

Ik ben al zo ver om dat ding van het blakon te gooien.. mijn vriendin wil dat niet..vreemde is ook dat dit al de 3e tv is die bij mij sneuvelt in 3,5 jaar dat ik er woon..

Ik heb dus geen zin om een dikke plasma te halen en dat ik straks weer gezeik krijg.. volgens mij deugt de spanning niet in mijn woning.. piekspanningen of aardstralen.. dunno kan ook toeval zijn..

• Snoll3bulk
Heb een nieuwe aangeschaft: de Sony Bravia V2500 32 inch. De oude breedbeeld ligt binnekort voor de deur :)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 12:37
Snoll3bulk schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:46:
Heb een nieuwe aangeschaft: de Sony Bravia V2500 32 inch. De oude breedbeeld ligt binnekort voor de deur :)
Zo dan,

Feli!

Gelijk maar een prijzig toestel :)

Hij is wel erg goed naar wat ik hoor.....Jammer dat er Sony op staat :p

Hop,hop,hop!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Zeg, is dat Nieuwerkerk aan de Ijssel waar jij woont? Dan kom ik die buis wel ff halen, zonde om weg te gooien.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Goede keus, kwa LCD's maakt Sony toch wel erg mooie dingen hoor (Heb zelf ook een bravia). :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Snoll3bulk
SeatRider schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:15:
[...]

Zeg, is dat Nieuwerkerk aan de Ijssel waar jij woont? Dan kom ik die buis wel ff halen, zonde om weg te gooien.
Wat heb je er nog aan dan :9 ?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Zie mijn eerdere reaktie, kijken of ik hem met weinig inspanning kan repareren.

• Snoll3bulk
SeatRider schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:34:
[...]

Zie mijn eerdere reaktie, kijken of ik hem met weinig inspanning kan repareren.
Kan je het nog wel reaparen dan? Misschien is de hele beeldbuis kapot.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Snoll3bulk schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:33:
[...]

Kan je het nog wel reaparen dan? Misschien is de hele beeldbuis kapot.
Geen idee, weggooien kan altijd nog toch ;)

• Snoll3bulk
Hij is weer gemaakt. Waren een aantal dingen los en moesten weer gesoldeerd worden.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Damn, ik had er al een plekje voor ingeruimd ;)

Maar zie je nou, je had hem al bijna aan de straat gezet!

Pagina: 1