Harde schijf niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:56
hey mensen,

Ik heb best wel een aardig probleempje. Het gaat om het volgende. Een vriend van me vroeg of ik zijn pc wilde fixen. Ik gekeken flink aan het kloten geweest uiteindelijk kon ik niets anders doen dan formatteren. Dus ik denk ik installeer gewoon windows op bestaande partitie, zonder formatteren miss dat hij het dan doet. Dit liep echter vlak na de installatie fout.

Dus ik denk dat maar helemaal leeg, pc opnieuw op die partitie laten installeren maar met formatteren. Dit ging weer fout. Maar nu komt het: de harde schijf wordt niet meer gedetecteerd. OEPS! in de bios ziet hij hem nu niet meer. Ook de Ultimate boot cd ziet niks.(logisch)

Maar nu vraag ik me af wat nu? hdd totaal dood of

miss nog even wat handige info:
windows xp home editie
maxtor hdd

[ Voor 4% gewijzigd door BlackHawkDesign op 16-12-2006 17:02 ]

• BlackHawkDesign
Ik heb vervolgens nu de xp cd erop nieuw ingegooid en die heeft nu wat gevonden en ben vervolgens maar eerst goed gaan formatteren door de bestaande partitie weg te gooien..betekend dat me hdd weer / of nog leeft?

Verwijderd

SATA-drivers installeren middels een Floppy disk bij de XP install. ;)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Of pak de originele CD van het mainboard erbij, daar kun je meestal van booten, de CD prepareert dan de juiste drivers voor de XP installatie.

Download my music on SoundCloud

• BlackHawkDesign
ja hij is nog steeds formatteren, het lijkt er idd op dat dan de drivers gewoon verkeerd waren.. pfieuwww nog even afwachten maar de situatie is niet helemaal hopeloos..

iig nu al erg bedankt voor jullie snelle reacties :)