[Mouse] Microsoft Natural WL Mouse 6000

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Hij staat nog niet in de pricewatch en ik kon er geen topic over vinden, maar ik wou het hier hebben over deze muis, waarvan de vormgeving geïnspireerd is op de vorm van een honkbal. Hij zou daarom lekker in de hand liggen en -aldus Microsoft- RSI kunnen voorkomen.

De Microsoft Natural Wireless Laser Mouse 6000.

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/images/signature/mk_nlm6k_otherview_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.everythingusb.com/images/list/msnaturallaser6000grasp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/images/signature/mk_nlm6k_otherview_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/images/signature/mk_nlm6k_otherview_6.jpg

Review

De prijs staat nog niet in pricewatch, maar bij Informatique en Perfect-Systems kun je hem bestellen voor ongeveer 55,-

Het is qua vormgeving een zeer innoverend product en na positieve verhalen over de Microsoft Natural Keyboard, ben ik benieuwd wat jullie er van vinden en of er al ervaringen mee zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Herr Muller op 16-12-2006 17:00 ]

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01 17:13
Dit ziet er goed uit! Het laat de hand in een veel natuurlijker stand staan.

• JakeNL
Zijn er al gebruikerservaringen met deze muis?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:12
Review uit de OP is in principe positief, als de prijs een beetje normaal is haal ik er zeker een, in combinatie met de Natural® Ergonomic Keyboard 4000 denk ik.

Edit: in deze review @ Hardware Pacers zie ik dat de retail price op $80 staat, waarschijnlijk zal de prijs in Nederland dan €70-80 worden..

[ Voor 29% gewijzigd door KhaZ op 09-01-2007 14:25 ]

• KhaZ
JakeNL schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:30:
Zijn er al gebruikerservaringen met deze muis?
Bij 4Launch is hij op voorraad, heb er net 1 besteld.

Hij staat wel en niet in de pricewatch. Er is verwarring, of misleiding, bij shops die 'm juist wel en niet in de PW hebben staan, kijk hier maar eens: Microsoft Natural Laser Mouse 6000 (USB). Dit is dus niet de Wireless versie, maar 4Launch staat er bv in, en op de site staat bij hen dan de Wireless versie, en bij ODBC ofzo juist niet. Beetje verwarrend. Maar dat krijg je als Microsoft meerdere producten bijna hetzelfde noemt. Zelfde met drivers voor m'n Bluetooth Desktop Elite, daar moet je je tobo kiezen, en staat die van mij er bijna 3x tussen, alleen steeds een andere naam, dan weer keyboard Elite, dan weer Wireless desktop Elite etc, drama.

Ik laat jullie binnen een paar dagen weten wat ik ervan vind, krijg 'm als het goed is snel binnen via 4Launch.

• JakeNL
2 struikelblokken die bij mij nog aanwezig zijn:
  • Scroll wheel is geen 'ratel' wiel
  • Bereik draadloos is met 1,8m aan de korte kant, ik wilde mijn pc er vanaf de bank mee gaan bedienen
Hoe laad je trouwens de batterijen op, er lijkt geen docking station bij te zitten.

• KhaZ
Idd dat scroll wheel las ik ook in de review, minpuntje. Over de batterijen: als 't goed is gaan ze erg lang mee, omdat de chip die gebruikt is door Microsoft de helft kleiner is dan de chips in de meeste draadloze muizen.

• JakeNL
Heb je'em ondertussen al?

• KhaZ
Yep! Het is een dagje wennen, maar daarna ligt hij hier echt fijn in de hand: totaal geen spanning in m'n pols. Het is en blijft wel een draadloze muis, dus de preciesie laat soms te wensen over, ben anders gewend bij de MX518 en G5. Ik geef 'm een 8, goed product :)

Had er ook een Natural Ergonomic Keyboard 4000 bij besteld, maar die is weer terug: kan maar niet wennen aan de tweedeling van de toetsen en bijvoorbeeld de absurd grote N toets. Je moet zo goed als opnieuw leren typen, erg irritant.

Als er iemand specifieke dingen / ervaringen wil weten, laat het me weten dan beantwoord ik het graag.

• JakeNL
Wat bedoel je met 'precisie laat te wensen over'? De laser muis zou toch juist erg precies moeten zijn?

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
JakeNL schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:21:
Wat bedoel je met 'precisie laat te wensen over'? De laser muis zou toch juist erg precies moeten zijn?
bij draadloos zit er altijd een hele kleine vertraging in, vooral merkbaar bij de goedkopere draadloze muizen en door pro gamers ;)

• KhaZ
Mr Alfabet schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:39:
[...]

bij draadloos zit er altijd een hele kleine vertraging in, vooral merkbaar bij de goedkopere draadloze muizen en door pro gamers ;)
Precies.

Voorbeeld: ik werk in CorelDraw of Illustrator, en ik wil een vierkant 1 pixel naar links verplaatsen. Met de MX518 die ik naast thuis ook op m'n werk gebruik, gaat dit moeiteloos en accuraat. Bij zo goed als alle draadloze muizen die ik heb gehad, deze dus ook, moet je echt je best doen wil je die ene pixel schuiven. Kan aan de ondergrond liggen, maar het werkt gewoon niet lekker waar een muis met draad wél lekker werkt.

Verder ben ik er best over tevreden hoor :) Dit is eigelijk voor mij het enige nadeel.

• JakeNL
Ik ben zowieso niet zo'n voorstander van draadloos, in dit geval zou ik per direct over gehaald zijn als er een draadje aan zat.

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

KhaZ schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:06:
[...]

Bij 4Launch is hij op voorraad, heb er net 1 besteld.

Hij staat wel en niet in de pricewatch. Er is verwarring, of misleiding, bij shops die 'm juist wel en niet in de PW hebben staan, kijk hier maar eens: Microsoft Natural Laser Mouse 6000 (USB). Dit is dus niet de Wireless versie, maar 4Launch staat er bv in, en op de site staat bij hen dan de Wireless versie, en bij ODBC ofzo juist niet. Beetje verwarrend. Maar dat krijg je als Microsoft meerdere producten bijna hetzelfde noemt. Zelfde met drivers voor m'n Bluetooth Desktop Elite, daar moet je je tobo kiezen, en staat die van mij er bijna 3x tussen, alleen steeds een andere naam, dan weer keyboard Elite, dan weer Wireless desktop Elite etc, drama.

Ik laat jullie binnen een paar dagen weten wat ik ervan vind, krijg 'm als het goed is snel binnen via 4Launch.
Bestaat er eigenlijk wel een versie met draad?

Heb lopen zoeken op google maar kwam alleen maarm wireless versies tegen.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• JakeNL
dailyleaf schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:45:
[...]
Bestaat er eigenlijk wel een versie met draad?

Heb lopen zoeken op google maar kwam alleen maarm wireless versies tegen.
Nee, nou maar hopen dat ze dat zelf ook gauw doorkrijgen ;)

• KhaZ
Er zijn dus 2 versies: een oude mét draad, en de nieuwe zónder draad. Maar sommige links in de pricewatch verwijzen naar de versie mét draad bij webshops, en andere links weer naar de versie zonder. Ik heb denk ik 1 of 2 webshops gezien die het zelfs zo fijn maken dat ze een plaatje van de wireless neerdumpen, maar dat het product de versie mét draad is. Allemaal erg duidelijk ;)

Die van mij komt dus bij 4Launch vandaan, snelle levering, goede service!

• JakeNL
KhaZ schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:01:
Er zijn dus 2 versies: een oude mét draad, en de nieuwe zónder draad. Maar sommige links in de pricewatch verwijzen naar de versie mét draad bij webshops, en andere links weer naar de versie zonder. Ik heb denk ik 1 of 2 webshops gezien die het zelfs zo fijn maken dat ze een plaatje van de wireless neerdumpen, maar dat het product de versie mét draad is. Allemaal erg duidelijk ;)

Die van mij komt dus bij 4Launch vandaan, snelle levering, goede service!
Heb je dan een link naar de bedrade versie van deze muis? Ik kom hem namelijk ook niet tegen!

• KhaZ
Die bestaat dus niet.. er is een "bedrade" versie van de Natural muis, maar dat is een oude versie, niet dit nieuwe model.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 01:51
ik heb deze muis inmiddels maar vind hem niet echt fijn, hij is veel te zwaar :? Er zitten twee penlites in en is voor mijn gevoel echt zwaar...ik heb nog twee andere muizen waarvan 1 draadloos (MS wireless laser mouse 8000) en die zijn VEEL lichter...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• KhaZ
Achteraf gezien gebruik ik 'm niet meer, de ontbrekende precisie die een MX518 bijvoorbeeld wel heeft doet me de das om. Ik heb 'm 2 maanden gebruikt denk ik, licht nu in de kast. Wellicht leuk om bij m'n mediacenter te gebruiken wat iemand hier zei, goed idee.
Pagina: 1