Bij de 2 van de 3 bedrijven waar ik werk zijn we Microsoft Partner... dus ik kreeg laatst een mooi kraskaartje voor een wedstrijdje van MS waar je vragen moet beantwoorden...
Nu kwam ik deze vraag tegen:
Vrij waardeloze uitleg vind ik.... Als de klant dat wilt verkoop ik hem PC met Windows 3.11... dat is toch de wens van de klant?! Bovendien is Microsoft zelf degene die met hun WGA waarschuwingen en blok van Windows Update klanten in de problemen brent....
Wat vinden jullie als niet Microsoft gebruikers, mag een bedrijf winkels af raden producten te verkopen als ze niet gebundeld zijn met een product van dat bedrijf?
Edit: wie kent overigens een computerzaak die garantie geeft op software van Microsoft in de zin van; als je door een out-of-date systeem qua updates een worm krijgt geven wij daar garantie op?
Nu kwam ik deze vraag tegen:
Nu had ik geantwoord "U verkoopt de klant een PC zonder Windows".De vraag:
Uw klant wil wel Windows maar vindt een pc met Windows te duur. Wat vertelt u hem?
Uitleg:
De meeste problemen met pc's ontstaan wanneer illegale (en vaak incomplete) software geïnstalleerd wordt. Bovendien is de klant dan vaak niet in staat om de laatste updates, zoals servicepack 2, te downloaden, waardoor hij extra risico loopt op bijvoorbeeld virussen. Dit leidt vaak tot vervelende discussies ingeval de pc niet meer functioneert, waarbij de fout regelmatig ten onrechte in de schoenen van de pc-leverancier wordt geschoven.
Veel Microsoft-partners hanteren daarom de richtlijn dat zij alleen garantie en service verlenen op systemen waarop zij een besturingssysteem hebben geleverd. Hiermee verlagen zij de kans op klachten na levering, wat weer leidt tot een grotere klanttevredenheid.
Vrij waardeloze uitleg vind ik.... Als de klant dat wilt verkoop ik hem PC met Windows 3.11... dat is toch de wens van de klant?! Bovendien is Microsoft zelf degene die met hun WGA waarschuwingen en blok van Windows Update klanten in de problemen brent....
Wat vinden jullie als niet Microsoft gebruikers, mag een bedrijf winkels af raden producten te verkopen als ze niet gebundeld zijn met een product van dat bedrijf?
Edit: wie kent overigens een computerzaak die garantie geeft op software van Microsoft in de zin van; als je door een out-of-date systeem qua updates een worm krijgt geven wij daar garantie op?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 16:23 ]