Asus A6, geen geluid ..?

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:20
Ik heb al enige tijd een asus a6 laptop. Geluid deed het altijd prima, maar nu staat vista naast xp erop en doet het geluid het in XP niet meer. Ik heb het de eerste keer kunnen fixen en toen deed alles het weer, maar vandaag kreeg ik die windows update dus een restart en toen was het geluid weer weg..?

Winamp etc speelt wel gewoon af en klaagt niet dat hij een audio driver niet kan vinden ofzo. De realtek HD audio drivers opnieuw installeren heeft ook geen zin,.. en ik heb geen idee wat nu te doen?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Geeft je geluidskaart fouten aan in de de device manager? (apparaatbeheer)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:20
nee ook niet, en als ik hem eruit gooi moet ik opnieuw opstarten staat hij weer terug in apparaatbeheer en werkt het geluid nog niet. Zowel speakers als line-out werken niet.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
Ik heb dit eerder gezien bij ook een Asus en volgens mij was dat ook een A6. De oplossing was eigenlijk vrij simpel, in plaats van de originele driver te gebruiken van Asus heb ik toen de driver van Realtek geinstalleerd. Dit werkte toen perfect

Ik weet overigens niet of jij ook een systeem met een Realtek geluidskaart hebt, anders moet je dat even proberen ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Vraagje, welke A6? Er zijn namelijk wel een stuk of 22 van... Realtek drivers zouden moeten werken. Op zoektocht naar Asus A6T drivers voor vista kwam ik deze site tegen: www.asustreiber.com . Daar zagik ook realtek drivers dus die zou je kunnen proberen.

Btw, je hebt je geluid niet gemuted? ^^