VLC Player en Decklink SDI output

Pagina: 1
Acties:
  • 804 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 11:46

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Goed, het probleem: ik heb een Blackmagic Decklink kaart en wil via de SDI OUT (to deck) een streaming signaal via VLC afspelen (waarom via VLC: hier kun je zo ongeveer elke networkstream mee afspelen).
Nu wil ik dat het overlay signaal naar de Decklink uitgestuurd wordt zoals ook gebeurd als je in Premiere of Final Cut een blackmagic project aan maakt (maar dan net zoals bij de 'theatre modus' van je standaard videokaart die het naar andere monitoren of TV's of wat dan ook kan uitsturen)
Men zegt dat het kan in VLC, maar ik heb nu van alles aangepast (uitvoermodules, etc. etc.) maar ik krijg hem niet zo ver.
Ik ben hier en daar wel de vraag tegen gekomen of het kan, maar nergen het antwoord.

Anyway, ik post deze post nu een beetje kort door de bocht want de computer waar ik nu op zit te werken moet weg (is editcomputer die nu mee moet naar locatie, dus ik kan #$%^% niet doorpielen, maar al vast even de vraag gesteld en misschien al iemand met een antwoord en zoniet, dan zal ik straks op een andere bak de boel wel even verder verduidelijken)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Misschien is dit ook wel het verkeerde subforum, maar ik had het idee dat het toch een software gerelateerde vraag is. De reden dat het VLC moet zijn is dat je daar motion jpeg mee af kunt spelen...

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hoe presenteert je Decklink zich als apparaat? Een apart display? Of een DirectShow apparaat? Zoek dat eens uit :)
(of koop anders een Profiler :P)

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Ik weet niet wat een profiler is en google helpt me ook niet echt hiermee...

Maar de decklink presenteert zich als apart apparaat, dus er komt een apart display bij. Ik heb geprobeerd via Premiere te bekijken hoe die het videosignaal uitstuurt naar de decklink, maar ik word er niet wijs uit (m.a.w.: het is gewoon een instelling die niet aangeeft wát ie doet, het werkt gewoon...)

In VLC kun je verschillende displays selecteren en in dit geval is het display:4 en als je die selecteert, dan is er alleen videoweergave op display 4 maar in dat geval moet je nog steeds de player daarin slepen (ik wil dus dat ie eventueel naar een opnameapparaat zoals digibeta oid. kan openemen en dan moet het weer geen display zijn he...).

Het is overigens op een WinXP compu. Via de properties van de Decklink kun je wel natuurlijk de Device Id ed. zien, maar ik kan nu helaas niet checken hoe ik dat in VLC ergens werkend zou kunnen invoeren... (ding staat nu als editcompu op Innercity en ik ben daar niet zeg maar ;) )

http://www.decklink.com/products/hd/driver/ dat is het apparaatje trouwens, en DirectShow is indeed aanwezig. Maar zoals ik al zei: het moet motionjpeg kunnen afspelen via networkstreams en dat heb ik vooralsnog alleen aan de praat gekregen in VLC

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik denk niet dat dit zal lukken en als het al gaat werken zul je het in VLC in moeten stellen. VLC zal de driver van de decklink moeten gebruiken maar volgens mij wordt dit niet ondersteund. Je zou Blackmagicdesign Nederland eens kunnen bellen die zitten in Zaandijk. De service is super kan ik uit ervaring vertellen maar wat betreft de oplossing geef ik je weinig kans. Hoewel onder OSX kun je bijvoorbeeld met I-tunes wel gewoon via Decklink audio een MP3 afspelen. Dat stel je dan in OSX in oner windows heb ik geen ervaring met de kaart. Maar VLC draai ik op die mac ook en no way dat ik dan output krijg op de Decklink als ik een filmpje afspeel.

de extreme heeft trouwens 2x SDI uit dus ook recorden is geen probleem want dan gooi je de digi op de 2e uitgang.

Je zou een professionele scanconvertor kunnen kopen/huren die het streamsignaal omzet naar een videosignaal. Er bestaan ook wel specifieke kaarten voor dit werk. De Decklink is meer een editkaart die is gemaakt voor NLE software zoals Premiere en Final Cut.

welke type decklink heb je trouwens ?

[ Voor 24% gewijzigd door under-world op 16-12-2006 17:55 ]

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Topicstarter
Een ouder type PCI Decklink HD. Weet even niet uit mijn hoofd welke (zit in de compu namelijk ;) ). via premiere of final cut werkt het direct goed inderdaad.

Het was inderdaad een goed idee om even te bellen met Black Magic: DirectShow werkt alleen vanuit Premiere of via het meegeleverde mediaspelertje (livekey). Andere players kunnen het niet uitsturen op die manier (of iemand moet zelf iets geprogrammeerd hebben, maar dat leek haar onwaarschijnlijk).

Nou ja, niet zo erg. Dan doen we de rest via premiere en alleen de live webcamstreams via VLC. Jammer, maar zo werkt het ook.

Pagina: 1