[JS] Controleren gegevens -> submitten

Pagina: 1
Acties:

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hoi allemaal,

Ik heb een formulier waarbij klanten kunnen worden toegevoegd. Bij dit formulier zit de mogelijkheid om een bestand te uploaden.
Nu wil ik dat men, wanneer men op "Toevoegen" klikt, eerst een overzicht van de ingevoerde gegevens krijgt te zien en daarna pas het bevestigen (waarbij de gegevens worden weggeschreven).

Nu kan ik dat wel met PHP maken, maar wanneer men eerst een bevestiging krijgt dan kan ik wanneer men op "Bevestigen" klikt niet meer het bestand uploaden.

Nu zat ik er aan te denken om, wanneer men op "Toevoegen" klikt, eerst een popup te laten zien met daarin de optie om te bevestigen, waarnaar het formulier pas definitief wordt verzonden.

Dus wanneer op "Toevoegen" wordt geklikt opent een popup met daarin de ingevoerde gegevens. Wanneer men in deze popup op "Bevestigen" wordt geklikt dan pas wordt het onderliggende formulier echt gesubmit.

Hoe kan ik dit het beste maken volgens jullie?

Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door radem205 op 16-12-2006 13:44 ]

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zou met JS een div maken (document.createElement) waarvan je 'position' instelt op 'absolute'. Die div voeg je dan toe aan de body (body.appendChild()). Daar voeg je dan 2 buttons aan toe. Word op de ene button geklikt, dan submit je het formulier, klik je op de andere dan verdwijnt de 'popup'.

Zoiets bedoel je toch :)?

• radem205
Ik heb een formulier, met een "Toevoegen" button. Wanneer men op "Toevoegen" klikt dan moet het formulier nog niet gesubmit worden, maar moet er een popup komen met daarin de ingevoerde gegevens en onderaan die pagina een button "Bevestigen". Wanneer men op "Bevestigen" klikt dan moet dat formulier op de onderliggende pagina gesubmit worden.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
radem205 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:03:
Ik heb een formulier, met een "Toevoegen" button. Wanneer men op "Toevoegen" klikt dan moet het formulier nog niet gesubmit worden, maar moet er een popup komen met daarin de ingevoerde gegevens en onderaan die pagina een button "Bevestigen". Wanneer men op "Bevestigen" klikt dan moet dat formulier op de onderliggende pagina gesubmit worden.
De popup openen is redelijk basic (window.open). Via window.opener kun je dan vanuit de popup bij het onderliggende window komen, en daarvan kun je dus het form-element opzoeken, en die kun je submitten met submit().

• radem205
Ja ik begrijp hoe je een javascript popup kan maken wanneer men iets submit, maar nu moet ie pas de popup laten zien wanneer alles gecontroleerd is op fouten (dus of het veld "naam" wel is ingevuld, etc).

En wanneer ik onderstaande code uitvoer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<script type="text/javascript">
function newWindowForm(formname)
{
//alert(formname);
var popUp = window.open ('','popUp','scrollbars=no,resizable=no,width=300, height=150');
document.uploadform.target = 'popUp';
}
</script>
<form action="data.php" method="post" class="form" onsubmit="newWindowForm('bevestigingform')" enctype="multipart/form-data">
etc etc

Dan opent ie data.php in de popup, maar wanneer hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer vervolgens op "Bevestigen" geklikt wordt een andere action wordt geladen?

Of is er een andere manier om een controle te geven van de ingevoerde gegevens waar ook het uploaden van een bestand goed gaat?

[ Voor 9% gewijzigd door radem205 op 16-12-2006 14:16 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
Als ik zoek op 'javascript form validation', dan krijg ik een shitload aan hits.

Als je de invoer wilt valideren, dan het is het meest logisch om na elke input direct een validatie te doen. Het is voor de gebruiker niet prettig om aan het einde van het formulier te merken dat 'ie het eerste veld verkeerd / niet heeft ingevuld.

Overigens kun je zoiets toch ook met PHP bakken ?

pagina 1: formulier invullen
pagina 2: formulier informatie weergeven + file upload mogelijkheid

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Kan je niet een confirm dialog laten openen, waarbij je de gebruiker vraagt of hij het zeker weet? Die laat je uiteraard pas zien als je via JS gecheckt hebt of de user-input valide is!

dus een onclick op je submit button, onclick="return confirmSubmit()";

dan dus een functie confirmSubmit waar je eerst:

- checkt of de waardes correct zijn, indien true:
- je een prompt laat zien met: weet u zeker blablabla, ja of cancel, indien cancel wordt het form zowiezo niet gesubmit want je form zit nog op een return true of return false te wachten.

lijkt me eenvoudiger om het zo op te lossen
Pagina: 1