Goedkoopste Manier Overstappen ADSL

Pagina: 1
Acties:

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Na een ochtend met helpdesks gebeld te hebben denk ik een goedkope manier gevonden te hebben om van mijn Planet Internet abo af te komen. Nu wil ik even jullie mening weten of de oplossing daadwerkelijk zo is, zoals de helpdesk medewerkers mij dit voorgeschoteld hebben. Ik heb bij de search al tig topics gevonden die over dit soort vragen gaan, maar een concrete oplossing heb ik nog niet gevonden.

Situatie:

Ik heb sinds November 2001 of zo een ADSL advanced abo bij planet internet. Dit wordt elke jaar met een jaar verlengd en nu zit ik er dus weer voor het grootste deel van een jaar aan vast. Gezien het feit dat KPN ADSL naast betrouwbaar ook erg duur is, wil ik overstappen naar een andere provider. (Welke ben ik nog niet zo zeker over, maar dat boeit ook even niet).

Mogelijke oplossing:

Nu heb ik van 1 helpdesk medewerker gehoord dat het mogelijk is mijn lijn te laten overnemen door een andere telco. Dan zou ik van het kpn deel van mijn Planet Internet Abonnement af zijn, maar wel het planet deel tot november moeten betalen. Dat zou al een besparing van 79,95 - 46 = 33,95 per maand zijn op dit abo en zou dus al eigenlijk geen verlies meer betekenen als ik bijvoorbeeld naar Orange family + telefoon zou overstappen.

Hierna bedacht ik me dat ik misschien het Planet deel ook nog kon verlagen door mijn abo eerst kostenloos te downgraden naar ADSL Easy @ 19,95 per maand. Dan gaat volgens Helpdesk medewerker 2 wel een nieuw abonnementsjaar van start, maar ja dat boeit ook niet echt aangezien ik nog in het eerste maand van mijn huidig abonnementsjaar zit, is maar 1 maand meer.

Dit zou mijn planet deel wat ik maandelijks moet betalen toch al een aardig stuk moeten verkleinen... (volgens deze pagina zou ik er zelfs helemaal van af zijn, maar dat lijkt me een beetje al te positief). Een ander nadeel zou volgens helpdeskmedewerker 2 zijn dat mijn lijn dan pas vanaf februari overgenomen mag worden door een andere telco, maar die ene maand traag internet zou te overbruggen moeten zijn met een proefabonnement op de kabel.

Vraag
Klopt het dat ik zo zo snel mogelijk en tegen minimale kosten (en ongemak) van Planet Internet af kan zijn? Of zie ik iets over het hoofd/ben ik verkeerd geïnformeerd?

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 13:07

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

El Psycho schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:24:
Mogelijke oplossing:

Hierna bedacht ik me dat ik misschien het Planet deel ook nog kon verlagen door mijn abo eerst kostenloos te downgraden naar ADSL Easy @ 19,95 per maand. Dan gaat volgens Helpdesk medewerker 2 wel een nieuw abonnementsjaar van start, maar ja dat boeit ook niet echt aangezien ik nog in het eerste maand van mijn huidig abonnementsjaar zit, is maar 1 maand meer.

Vraag
Klopt het dat ik zo zo snel mogelijk en tegen minimale kosten (en ongemak) van Planet Internet af kan zijn? Of zie ik iets over het hoofd/ben ik verkeerd geïnformeerd?
Ja , je downgrade gaat pas in aan het eind van je contract periode. Dus je betaalt wel nog netjes het hele jaar door het hoge tarief. Upgraden kun je direct de volgende kalendermaand laten doen.

Bron

De upgrade wordt per eerstvolgende facturatiedatum uitgevoerd.
Wanneer u uw ADSL-abonnement upgrade worden u geen kosten in rekening gebracht

De downgrade wordt na het einde van de contractsperiode uitgevoerd. Het abonnement wordt omgezet per eerstvolgende factuurdatum na levering van de nieuwe snelheid door KPN.

Had ook eigenlijk op 7 november moeten opzeggen, abbo liep tot 7 december :(

[ Voor 13% gewijzigd door Ossenaar op 16-12-2006 22:52 ]

De kick van Electric!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:03
Je zou het door Speedlinq Comfort 12/1 over kunnen laten nemen. Is KPN netwerk. Weet overigens niet hoe Speedlinq voor 24,95 dat kan leveren aangezien KPN neem ik aan gewoon 33,95 wil zien van de klant. Oftewel je zou elke maand 9 euro teruggestort krijgen (eerste 12 maanden zelfs 14 euro, en dan naar Orange bv). Daar kun je dan in ieder geval een gedeelte van het planet deel van betalen, terwijl het KPN deel hetzelfde blijft is dus goedkoper. Echter vind het erg vaag allemaal, bij speedlinq. Helpdesk 70cpm heh, vergeet dat niet.

[ Voor 4% gewijzigd door dinkelover op 16-12-2006 23:01 ]

pepernooot

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Planet kan een verhuizing helemaal niet tegenhouden ook al vinden ze dat niet zo leuk. Daarnaast kunnen ze je tel lijn wel 'overnemen' maar dan betaal je vaak nog 9,50 non-linesharing fee (als je kpn helemaal de deur uit wil doen)
Reken jezelf niet rijk met orange want je krijgt een lijn tot 20mbps en de helpdesk kost je 20cpm.

I'm not as think as you stoned I am

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Ossenaar schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:48:
[...]

Ja , je downgrade gaat pas in aan het eind van je contract periode. Dus je betaalt wel nog netjes het hele jaar door het hoge tarief. Upgraden kun je direct de volgende kalendermaand laten doen.

Bron

De upgrade wordt per eerstvolgende facturatiedatum uitgevoerd.
Wanneer u uw ADSL-abonnement upgrade worden u geen kosten in rekening gebracht

De downgrade wordt na het einde van de contractsperiode uitgevoerd. Het abonnement wordt omgezet per eerstvolgende factuurdatum na levering van de nieuwe snelheid door KPN.

Had ook eigenlijk op 7 november moeten opzeggen, abbo liep tot 7 december :(
Dat is inderdaad wat anders dan wat de helpdesk medewerkster me vertelde. Die zei dat als ik nu een downgrade zou aanvragen, deze per 1 januari zou ingaan. Waarop ik per 1 februari een telco-telco overname zou kunnen laten doen.

Dan maar eens een mail sturen, met nog een keer de vraag. Als het antwoord op de mail gelijk is aan antwoord over de telefoon (en dus ook de site tegenspreekt) heb ik tenminste iets zwart op wit.
dinkelover schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:00:
Je zou het door Speedlinq Comfort 12/1 over kunnen laten nemen. Is KPN netwerk. Weet overigens niet hoe Speedlinq voor 24,95 dat kan leveren aangezien KPN neem ik aan gewoon 33,95 wil zien van de klant. Oftewel je zou elke maand 9 euro teruggestort krijgen (eerste 12 maanden zelfs 14 euro, en dan naar Orange bv). Daar kun je dan in ieder geval een gedeelte van het planet deel van betalen, terwijl het KPN deel hetzelfde blijft is dus goedkoper. Echter vind het erg vaag allemaal, bij speedlinq. Helpdesk 70cpm heh, vergeet dat niet.
Het probleem is eigenlijk niet de overstap van KPN naar andere telco, maar echt het abonnement bij Planet zelf. Het KPN deel kan braaf per maand opgezegd worden. Het Planet abo wordt per jaar verlengd, dat blijft gewoon lopen ook al kunnen ze je geen echt internet meer leveren.

Helpdesk kosten maken me niet zo heel veel uit. Ik heb in de 5 jaar bij planet maar 1 keer de helpdesk nodig gehad, en dat was Zaterdag om te vragen hoe ik van ze af kan komen ;) Moet wel zeggen dat ik wat dat betreft heel tevreden ben over Planet. Het feit dat ik de helpdesk nooit nodig had is lovenswaardig en dat als ik ze nodig heb, het via een gratis nummer gaat is helemaal ok. Ze zijn alleen 2 keer zo duur dan providers op andere netwerken. Is jammer.