Toon posts:

[XP] Setup herkent HD niet ondanks sata drivers*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keer de XP setup gedraaid op mijn systeem en alles ging goed. Na het formateren is de pc uitgezet. Nu probeer ik verder te gaan met het installeren van XP, maar dat lukt dus niet. Hij start de CD op, maar geeft dan vervolgens aan dat er geen HD gevonden wordt. Dat terwijl hij het eerst wel deed. Het is wel een s-ata schijf, maar ik heb alle drivers op de XP CD gegooid. Deze CD heb ik al meerdere keren gebruikt voor s-ata schijven en dat ging vlekkenloos, dus daar ligt het iig niet aan. Verdere specs:

Asus A8V-VM mobo
Athlon 3700
Maxtor Diamond Max10 160GB sata300
Asus 7600GT
1GB Mushking pc3200 CL2 ram DC
Nec DVD Brander

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Pak ff het originele CDtje van je mboard erbij, daar kun je meestal van booten om daarna de XP setup te starten met de juiste drivers.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens proberen.

Edit:/ -InitDisk staat er nu en wachtend. XP CD erin gooien of..?

2nd Edit:/ Bij reboot krijg ik 5 opties voorgeschoteld, waarvan 4 met floppy's te maken heeft (maar ik heb geen floppy drive) en 1 is FreeDOS command prompt. Hier kan ik dus niet veel mee :?

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de bios de Raid controller verzet naar IDE en toen kwam ik verder in de setup. Soms doet hij de schijf formateren, maar dan geeft hij aan dat de schijf beschadigd is/te vol zit/ e.d en dat hij niet door kan gaan. Er is echter niets mis met de HD want ik heb hem in een andere pc gehangen en daar deed hij het perfect. Ik ben nu echt ten einde raad...

Verwijderd

Ik had precies ditzelfde probleem,
het probleem is dat je maxtor diamondmax 10 niet goed kan omgaan met nvidia nforce 4.
Dit probleem kan je oplossen door maxtor te bellen 00.800.4.SEAGATE (wel modelnummer en serienummer er bij houden) en het probleem te vertellen, wat ze vervolgens zullen doen is om je naam, email vragen en je een firmware update opsturen.
de instructies worden met de mail toegestuurt.
Ik hoop dat dit je probleem oplost
groeten,

caleb

Edit: Oja, je moet wel engels duits frans of spaans kunnen maar dat zal denk ik voor de meeste nederlanders geen probleem zijn.

Edit #2: 00800 is een internationaal gratis nummer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet op een andere manier aan zo'n firmware update komen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:24:
Kan ik niet op een andere manier aan zo'n firmware update komen?
Ik heb hem zelf nog, maar firmware is model specifiek, gewoon een belletje plegen duurt maar 15 min
(ik ga hem niet opsturen omdat je garantie vervalt als er wat mis gaat bij updaten van firmware, en daar wil ik niet verantwoordelijk voor zijn)

ps. heeft je mobo wel nforce 4? ik kan het nergens vinden maar ik ga uit van wel.

groeten,

caleb

Edit: de enige mannier is door te bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik was ff in de war met mn andere mobo (A8N-SLI) die is wel nforce4, maar deze niet. De A8V-VM heeft een VIA chipset. Daar kan het dus niet aanliggen ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 17:34 ]

Verwijderd

Dan zou ik even de diagnose utillity downloaden van maxtor te vinden op de site van maxtor.
Linkje.
Groeten,

Caleb

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik toevallig al te kijken. Ik ga het eens uitproberen (maxblast 4).

Verwijderd

Topicstarter
Maxblast haalde niets uit. Ik probeer nu PowerMax.

Verwijderd

had hier het zelfde probleem heb een a8v-vm mobo met een amd 3000 en eem maxtor diamond 160gig. wat je moet doen om de harddisk aan de praat te krijgen is het volgende.start de pc op vanaf de moederbord cdrom. je krijgt dan 5 opties die te maken hebben met de floppiedrive zorg er dus voor dat je een geformateerde floppie bij de hand hebt.kies voor optie 1 want dat zijn namelijk je sata drivers.zet deze op de floppie.start daarna de pc opnieuw op met de windows xp cdrom druk gelijk in het begin op F6 en wacht rustig af totdat hij vraagt om de drivers te installeren.stop de floppie in de floppiedrive en volg de aanwijzingen op het scherm. dan moet het lukken het is mij zo ook gelukt.succes ermee.
Pagina: 1