Toon posts:

vhs kijken op de pc

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic titel al zegt, wil ik graag mijn vhc recorder op de pc aansluiten, om zodoende vhs banden te kijken op de pc, niet digitaliseren oid, gewoon kijken.

Hoe doe ik dit? en wat heb ik hiervoor nodig? (hard en software) Met de zoekfunctie en google krijg ik alleen maar antwoorden over het digitaliseren, vandaar dit topic.

Wie kan mij hiermee verder helpen? Op de vhs zit alleen een scart kabel, en ik heb een video in poort.

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

En tv-kaart en een scart -> component kabel.

Omelette du fromage!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Idd een TV-capture kaart. Zorg wel dat de software die het afspeelt netjes de boel de-interlaced naar 50 beeldjes per seconde, anders ziet het er niet uit.

Download my music on SoundCloud

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoeft niet per-se een TV capture card te zijn. Diverse videokaarten hebben ook een composiet of s-video ingang. Dan kan je je videorecorder ook gewoon daar op aansluiten. Heb je dat niet dan adviseer ik een Hauppauge PVR-150. Kan je ook meteen TV mee kijken :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:07:
Hoeft niet per-se een TV capture card te zijn. Diverse videokaarten hebben ook een composiet of s-video ingang. Dan kan je je videorecorder ook gewoon daar op aansluiten. Heb je dat niet dan adviseer ik een Hauppauge PVR-150. Kan je ook meteen TV mee kijken :)
Heb ik hierbij nog bepaalde software bij nodig? met powerdvd kan het waarschijnlijk niet :+

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Vaak wordt er software meegeleverd bij je videokaart, of anders even zoeken. Ik geloof dat Virtualdub het wel doet. Als je een Hauppauge gebruikt zit daar zowiezo de software bij.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:13:
Vaak wordt er software meegeleverd bij je videokaart, of anders even zoeken. Ik geloof dat Virtualdub het wel doet. Als je een Hauppauge gebruikt zit daar zowiezo de software bij.
iig bedankt, zal wel even kijken of het via de videokaart gaat, en anders koop ik wel een tv-kaartje, daar wordt de software zeker bijgelevert en weet ik zeker dat het goed zit.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Microkid schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:07:
Hauppage moet ik zeker afraden, deze ondersteunt geen nette deinterlacing waardoor het niet echt prettig kijken is op je PC. Enkel field blending, waardoor je maar 25 beeldjes per seconde krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door dominic op 16-12-2006 13:26 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

ik heb zo
pc tvkaart->scart video->kabel splitter->kabel tv en kabel pc tv kaart
en dan gewoon tv kaart laten scannen naar de kanalen
end an kan je video start op video en dan via tvkaart bekijken

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

dominic schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:25:
[...]
Hauppage moet ik zeker afraden, deze ondersteunt geen nette deinterlacing waardoor het niet echt prettig kijken is op je PC. Enkel field blending, waardoor je maar 25 beeldjes per seconde krijgt.
Dan weet ik niet wat jij er mee doet, aangezien de halve wereld deze kaart gebruikt en de hemel in prijst. Ik kijk zelf ook wel eens TV via deze kaart en het ziet er prima uit. Geen interlacing of wat dan ook. Gebruik je soms andere software toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het in orde, even naar duitsland geknapt, naar de mediamaxx, daar voor 30 euro een tv-capture kaart op de kop getikt, merk typhoon??? :+ en voor 12 euro een setje kabels van 5 meter, hele reutemeteut ineen, audio s/video zon jack voor de audio kabels en een composiet stekker

plug en play werkt direct, en knalt 29,97 beeldjes per seconde 8) ben er tevreden over.

iig bedankt voor de reacties.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 07:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Sommige videorecorders hebben een firewire-uitgang. Dan kan je ze als DV-cam benaderen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1