[Win Xp Pro]Start niet meer op, bsod maar te kort om te zien

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 20:09
Ik heb hier een pc die in geen enkele modus op wilt starten. Als ik windows normaal start krijg ik meteen na het laad venster heel snel een flits van een bsod te zien en daarna reboot de pc meteen opnieuw.

Veilige modus kom ik ook niet meer in. in de bios geeft smart geen enkele foutmeldingen op de hardeschijven en memtest, loopt nu al 5x goed (bezig met de 6e, laat em zeker nog wel meerdere kereden draaien).

Dit probleem is plotseling begonnen, de pc heeft het tot nu toe goed gedaan en de gebruiker is er natuurlijk heilig van overtuigd dat ze niet heeft zitten kloten met drivers, updates, etc.

Mijn directe vraag is hoe kan ik de mini memory dump uitlezen zodat ik er achter kan komen wat er aan de hand is? Ik heb al lopen zoeken maar de meeste oplossingen zijn gebaseerd op situaties waarbij de gebruiker windows nog in kan komen.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Geen direct antwoord, maar ik dacht dat je als je F8 drukt voor het opstarten, de optie "PC niet opnieuw opstarten bij fouten" uit kan zetten.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Wordt er niet een minidump in c:\windows\minidump.log neergezet ?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 20:09
Geen idee, kan em niet echt uitlezen gezien de pc meteen vast loopt. Maar in iedergeval alle hardware is oke, bij de windows herinstallatie herkende die zelfs zn eigen windows instalatie niet meer dus de vorige instalatie zal wel goed beschadigd zijn geweest.

In iedergeval opnieuw geinstaleerd en zo ingesteld dat een bsod gewoon zichtbaar blijft.

in iedergeval bedankt.