Toon posts:

stabiliteid

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, als ik alleen de multiplier tweak gaat mijn stabiliteid dan verloren?
moet je de voltage verhogen met multiplier overclocking?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 14:30 ]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Dat is bij elke processor verschillend.
Lees deze eens door:
Frequently Asked Questions T&C

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Ik heb je post-geschiedenis doorgelezen en je hebt al 30 keer de link van die FAQ gehad, en dit zijn allemaal vragen die je letterlijk met google of die FAQ kan vinden 8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar dit beantwoord mijn vraag niet en mijn processor is unlocked.
dit zijn trouwens mijn ram sticks misschien helpt dat je de vraag te beantwoorden.

http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16820145044

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De hoogte van een OC hangt niet enkel van de CPU af, maar het hele systeem.

Daarbij is watercooling en watercooling ook een groot verschil, wat invloed heeft op de hoogte van een OC.

Ey!! Macarena \o/

• -DG-
Je kunt je vraag niet beantwoorden! Dat is ten eerste bij elke CPU (ook van hetzelfde model) verschillende, en ten tweede afhankelijk van de rest van je systeem en je cooling.
Ook als we die dingen weten kunnen we dus helemaal niks zeggen.
Je zult het gewoon zelf stapje voor stapje moeten doen en dan merk je zelf wel wanneer je geen stabiliteit hebt. Dit staat ook in de FAQ die ik je al gaf.
Vind je dit een te groot risico dan moet je helemaal niet beginnen met overclocken.

Vind je het gek dat 80% van de topics die je opent een slotje krijgen? Op deze manier strax 90%. ;) Oftewel, lees die FAQ nou serieus eens door.

[ Voor 12% gewijzigd door -DG- op 16-12-2006 11:53 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
RaZ schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:48:
Daarbij is watercooling en watercooling ook een groot verschil, wat
Wat is er zo'n groot verschil tussen watercooling en watercooling dan? :S :?

• -DG-
leonpwner1 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:53:
[...]

Niet elke set is hetzelfde. De koelcapasiteit is helemaal afhankelijk van de pomp, van de radiator en van het CPU blokje wat je gebruikt. Je hebt setjes van 75 euro en setjes van 400 euro.
Over watercooling staat hier een mooi topic: [WC] Het grote waterkoelings topic deel XX

[ Voor 7% gewijzigd door -DG- op 16-12-2006 12:00 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
leonpwner1 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:53:
[...]

De kraan erop zetten werkt niet, maar een ingewikkeld systeem van pompen en coolblocks werkt natuurlijk wel. :P

@ TS, lees je nou eens in, dat is toch voor jou ook een stuk makkelijker

de vraag: hoe ver kan ik overclocken is gelijk aan em beantwoorden

PSN: djmurcielago

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-01 13:40
oohhhh..... :'(

Er is toch ook verschil in auto's? De ene is beter dan de ander. Geld ook voor waterkoeling....

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een reservoir van 10ml krijg je niet koel genoeg, de snelheid van het water dat stroomt teld mee. Koel je alleen de CPU, of ook nog andere onderdelen. Het reservoir moet het opgewarmde water wel weer kunnen koelen met de benodige fans. Bij enkel een warmte stijging van het water door de CPU, is minder koeling nodig, dan dat er nog andere dingen gekoeld worden.

offtopic:
Maar als ik terug kijk in de posthistory van deze knul, heeft reageren geen eens nut, hij gaat zelf niet in op adviezen, en als er iets gevraagt wordt antwoord ie toch niet 8)7

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

RaZ schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:01:
Een reservoir van 10ml krijg je niet koel genoeg, de snelheid van het water dat stroomt teld mee. Koel je alleen de CPU, of ook nog andere onderdelen. Het reservoir moet het opgewarmde water wel weer kunnen koelen met de benodige fans. Bij enkel een warmte stijging van het water door de CPU, is minder koeling nodig, dan dat er nog andere dingen gekoeld worden.

offtopic:
Maar als ik terug kijk in de posthistory van deze knul, heeft reageren geen eens nut, hij gaat zelf niet in op adviezen, en als er iets gevraagt wordt antwoord ie toch niet 8)7
Grootte van het reservoir boeit voor geen meter, afmetingen van de radiator dan weer wel ;) en in de meeste gevallen maakt het ook niet veel uit hoe snel het water door de setup stroomt, al zijn er een paar blokjes die bij een hoge flow wel wat beter presteren.

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Het is niet stabiliteid maar stabiliteit

http://specs.tweak.to/9714

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
Wtf waarom zo'n duur ramgeheugen??? Hoe vaker ik topics van je tegenkom, hoe minder ik geloof dat jij daadwerkelijk dat systeem hebt...

http://specs.tweak.to/16567

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
tinus89 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:00:
Er is toch ook verschil in auto's? De ene is beter dan de ander. Geld ook voor waterkoeling....
Dat snap ik ook wel, maar ik vond de door mij ge-quote zin nogal vreemd. Opzich is iedere watercooling zowat hetzelfde, het verschil zit meestal in de koelblokken (koper, aluminium, koper+aluminium, etc). Ik weet heus wel dat er meerdere soorten/merken zijn. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet er vanuit gaan dat ik in de handleiding van de processor af kan lezen tot welke temperatuur de processor mag komen?

maar dat is geen dringende vraag dat kan ik zelf namenlijk wel uit zoeken wat ik vroeg is:
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:34:
Ik heb een vraag, als ik alleen de multiplier tweak gaat mijn stabiliteit dan verloren?
Moet ik de voltage verhogen met mijn processor met multiplier tweaken en als ik 3.7 ghz will gaan halen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 14:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:23:
Dus ik moet er vanuit gaan dat ik in de handleiding van de processor af kan lezen tot welke temperatuur de processor mag komen, en voltage overclocken hoeft niet?

maar dat is geen dringende vraag dat kan ik zelf namenlijk wel uit zoeken wat ik vroeg is:

[...]
-DG- schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:51:
Je kunt je vraag niet beantwoorden! Dat is ten eerste bij elke CPU (ook van hetzelfde model) verschillende, en ten tweede afhankelijk van de rest van je systeem en je cooling.
Ook als we die dingen weten kunnen we dus helemaal niks zeggen.
Je zult het gewoon zelf stapje voor stapje moeten doen en dan merk je zelf wel wanneer je geen stabiliteit hebt. Dit staat ook in de FAQ die ik je al gaf.
Vind je dit een te groot risico dan moet je helemaal niet beginnen met overclocken.

Vind je het gek dat 80% van de topics die je opent een slotje krijgen? Op deze manier strax 90%. ;) Oftewel, lees die FAQ nou serieus eens door.
RaZ schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:48:
De hoogte van een OC hangt niet enkel van de CPU af, maar het hele systeem.

Daarbij is watercooling en watercooling ook een groot verschil, wat invloed heeft op de hoogte van een OC.
-DG- schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:36:
Dat is bij elke processor verschillend.
Lees deze eens door:
Frequently Asked Questions T&C

Verwijderd

Topicstarter
Gozer loop niet zo te spammen ik wou alleen ff weten of

"Ik heb een vraag, als ik alleen de multiplier tweak gaat mijn stabiliteit dan verloren?"

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:28:

"Ik heb een vraag, als ik alleen de multiplier tweak gaat mijn stabiliteit dan verloren?"
en ik heb geen zin om voor jou de handleiding te gaan lezen ;)

dit soort dingen zijn allemaal gewoon te vinden in de FAQ van dit forum

en om kort te zijn, ja bij elke overklok verlies je de garantie op stabiliteit (al kan je met testen wel veel garanties halen).

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Doe zelf eens onderzoek. :/

Wat voor CPU heb je? Heb je het uberhaupt al geprobeert? Instabiliteit is niet erg, want als je het merkt doe je gewoon het voltage omhoog.

Probleem opgelost!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Misschien wel, misschien niet.
Hoe moeten wij nou weten of de stabiliteit dan verloren gaat? :? Probeer het eens. Met overklokken heb je geen enkele garantie dat het gaat werken, maar het kan ook best dat het wél werkt. Daar kom je achter door het te proberen. Tips om beter te kunnen overklokken kun je dus in de FAQ vinden, maar ik geloof dat dat al ns gemeld was.

• Lord Llurch
  • Laatst online: 16-06-2012

Lord Llurch

graftakke

volgens mij moet hij gewoon ff de faq lezen.

There is one more thing: It's been emotional

• -DG-

Hij loopt niet te spammen, maar wil alleen zeggen dat het antwoord al langs is gekomen. Je moet gewoon overclocken tot dat die nog niet te warm wordt. Als die minder stabiel wordt gooi je inderdaad zoals FiXeR.nl al zegt het voltage omhoog (wat ook wel in de FAQ staat). Maar zorg dus dat die niet te warm wordt. (hoe warm jou cpu mag worden kun je wel ergens vinden).

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou voor de gelegenheid graag een stukje uit een mail citeren die een collega nog geen 3 weken geleden naar de topicstarter gestuurd heeft.
Je plaatst teveel topics met basic vragen en doet daarbij niet eens de moeite om een topic te maken wat langer is dan 1 regel. Je bent hier al een keer op gewezen middels een mail. Ook zijn er een hoop topics van jou gesloten met een sluitmessage waarin aangeraden wordt meer zelfwerkzaamheid te tonen.
Datzelfde gaat hier weer op. Ik zie geen enkele zelfwerkzaamheid, en als je dan ook nog eens een bijna-flamende toon gaat zetten ("Gozer loop niet zo te spammen"), dan is het wat ons betreft helemaal voorbij met je topic. Ik stel voor dat je voor je weer een topic opent onze FAQ even doorneemt en je daar een volgende keer ook aan houdt. Specifiek voor dit subforum is er ook nog de T&C Policy.

Dit topic gaat in elk geval op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.