Toon posts:

UPC telefonie en alarmcentrale?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :)

Wij zijn net verhuist, en iemand heeft mijn vader zo gek gekregen om alles over te laten aan Niemand minder dan: UPC! Ik dacht al; Dit wordt niks.. Maar neé, papie niet luisteren...
Even de statuz nu:
De instalatie paketten zijn nooit aangekomen.
Daardoor is er een Instalateur geweest van € 127.78 euro!! :X
Komt die man dus hier; Blijkt dat het IRSA punt in de Kelder zit.. Ik denk; No Problem!
Maar meneertje weet altijd weer een minpunt te vinden dus zegt: Mevrouw (mn moeder werdt aangesproken): Het is niet verstandig om de MODEM in u kelder te plaatsen! Het kan zijn dat de Modem dan vochtschade oploopt! _/-\o_
Mijn moeder wordt Sikineurig en heeft tegen die man gezegt; Doe t nou maar gewoon!!
Ná lang geziek heb ik dus Internet.. (Ze sloten maar een PC aan... )
Maar... Toen we het afsloten hadden ze NIET gezegt; Alarm + Telefonie van UPC gaat NIET samen O-)... Ik adviseer u om weer terug te gaan naar KPN! (Die ***** hebben dus voorons net KPN afgesloten...)

Ik wordt hier gek van...

Wat zouden jullie doen?

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:56

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Als de alarm apart gaat van de telefoon , dan kan het wel .

Zoniet , hadden ze voor die tijd toch even moeten navragen bij UPC, of met het aanvragen.

In de kelder plaatsen mag wel , als ze er maar bij kunnen ( is wel omslachtig )

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:15
als ik het zo lees denk ik dat jullie gewoon pure pech gehad hebben. Ik ben eigenlijk zeer tevreden over UPC. Na mijn aanvraag had ik binnen een week verbinding, daarna wel wat problemen gehad dat de verbinding soms uren weg was (lastig als je ook telefonie hebt) maar op een avond kwam een monteur die AOP (abonne overname punt) installeerde, de versterker netjes ophing en het modem verving en sindsdien (ruim half jaar geleden denk ik) is de verbinding in totaal 1x uitgevallen voor 5 minuten. Snelheden zijn perfect (2,31 MB down / ongeveer 234Kb up en speel BF2 regelmatig met ping van tussen de 8 en 10)

Als ik jou was zou ik je ontevredenheid in een brief verwerken en vragen of ze wat van de geleden schade willen vergoeden.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
De telefonie dienst van KPN, de ouderwetse, is een ander type lijn/dienst inderdaad. Alarm installaties kunnen daarmee wel overweg. Dit is anders als de teleofonie diensten van Orange, Tiscali, InternetPlusBellen, Tele2 en kabelaars wat allemaal VoIP gebaseerd is.

Neem een analoge belbudget lijn van KPN er naast voor je alarm speciaal gewoon.

Jammer dat er nog geen alarmsystemen over IP zijn met gewoon een ethernet stekkertje. Maar de betrouwbaarheid van de ouderwetse KPN PSTN/POTS (analoge) lijn heb je nodig en de techniek.

Overigens heeft UPC niet je KPN af laten sluiten. Jij vraagt telefonie aan bij UPC met het verzoek aan hun je nummer over te nemen vanaf een andere aanbieder. Niet UPC maar KPN (!) stopt je abonnement op het moment dat je nummer er niet meer is. Wat is immers een analoge telefoonlijn/dienst zonder nummer ;)

Of gewoon kijken of het misschien werkt gewoon met UPC telefonie je alarm.

Pas even je startpost aan naar een meer leesbaar verhaal. Met meer een vraagstelling dan klaagzang wat nu overheerst. De topic titel heb ik al aangepast voor je naar wat meer redelijks.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 16-12-2006 09:28 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

En misschien nog makkelijker: neem contact op met je alarm-provider en informeer daar naar de beste/makkelijkste oplossing. Zij krijgen dit probleem ongetwijfeld vaker te horen. Ze kunnen je vast vertellen of er een UPC+alarm constructie mogelijk is, of dat je toch een dedicated lijn met KPN moet hebben.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
nou ja... We gaan vandaag is ff knokken met KPN.. (Omdat we vroeger ISDN hadden.. blijkt nu dat het nog op het oude adres zit... !!!)
Pagina: 1