Graag commentaar op mijn beoogde systeem

Pagina: 1
Acties:

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Ik heb na behoorlijk wat wijzigingen uiteindelijk de volgende configuratie gekozen:
  1. Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
  2. Intel Core 2 E6600( 2,40GHz. , 266MHz. QDR FSB, 64Kb. L1, 4MB L2, Boxed)
  3. Arctic Freezer 7 Pro CPU Cooler skt 775
  4. Corsair 2048MB DDR2 (2x1GB) 64MX8 PC5400 CL4 4-4-4-12 (TWIN2X2048-5400C4)
  5. NEC ND-7173 18x (RAM. Labelflash. Dual-layer. Zwart)
  6. Sapphire Radeon X1950 PRO 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI)
  7. 3 x Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS)
  8. Nec 1,44 mb Floppydrive Zwart
  9. Sweex 53-in-1 cardreader intern (USB2.0) (CR003)
  10. Hauppauge WinTV-PVR-150 Retail
  11. ThermalTake VB1000BWSD Soprano Zwart - Geen Voeding!!
  12. Be Quiet! BQT-E5-650 watt PSU
  13. Microsoft Windows XP Professional Edition NL + Vista upgrade Coupon OEM 1 Pack
De totaalprijs bij Cool-prices bedraagt 1620 Euri.

Motivering:

Moederbord en processor (Asus P5W DH Deluxe)
Aanvankelijk keek ik naar een systeem met AMD Athlon64 X2 3800 of 4200 met een naar mijn idee heel erg mooi MoBo M2N32SLI. Toen bleek dat de nieuwe Duo2 Core veel sneller is ben ik naar Intell geswitcht. Van 6300 naar 6400 (en na het lezen van menig bericht op deze site) naar E6600 (maar misschien ga ik wel terug naar E6400, omdat het systeem een beetje boven het budget uit begint te stijgen). Ik heb daarbij bovenstaand MoBo gekozen vanwege zijn vriendelijk karakter, maar denk ook nog steeds aan een Asus P5B-versie als goed alternatief (ben ik nog niet helemaal uit).
Bij de processor een aparte (goede) cooler omdat dat ding het toch warm gaat krijgen af en toe. Lijkt mij voor die paar centen beter dan de cooler die bijgeleverd wordt.

Geheugen (Corsair PC5400 TWIN 2x1Gb)
Aanvankelijk wilde ik GEIL, maar die wordt niet geleverd door Cool-prices (slechte ervaringen met de importeur). Corsair is een goed merk (wel prijzig). Wil de CPU overklokken maar van 266 naar 400 Mhz lijkt mij een beetje veel van het goede, daarom de PC5400 (i.p.v. PC6400) gekozen.

DVD-(re)writer (NEC ND7173)
Geen speciale voorkeur, deze is op het ogenblik in de aanbieding.

Videokaart (Sapphire Radeon X1950 Pro 256 Mb)
Moet Crossfire ondersteunen (met oog op de toekomst). Keus tussen Sapphire en Asus op basis van het feit dat de Sapphire meer wordt gekocht (bij Cool-prices). Kan niet echt een test vinden van kaarten in deze prijsklasse (en met dit geheugen). Kunnen jullie mij wel aan helpen. Alternatieven zijn welkom.

HDD (Seagate Bararcuda 7200.10, 320 Gb)
3 stuks, want ik wil een RAID 5 configuratie. Aanvankelijk was het WD, nu geswitcht naar Seagate. ontlopen elkaar m.i. niet veel. De 320 Gb is op dit ogenblik in de aanbieding.

FD (nouja NEC)
Wordt aanbevolen om de RAID te kunnen installeren. Verder niet spannend.

Cardreader (Sweex 53-1)
Ben ik eindelijk mijn losse kastje kwijt. Deze kan alles aan.

TV-kaart (Hauppauge PVR 150)
Simpel zodat ik TV kan kijken (heb twee schermen op mijn computer). Misschien krijg ik nog spijt van deze simpele versie, maar dan zie ik dan wel weer.

Kast (ThermalTake Soprano)
Gewoon mooi, met voldoende 51/4 en 3,5 inch plekjes. En drie ventilatoren ingebouwd.

Voeding (Be Quiet! BQT-E5-650)
Op advies van Cool-prices. Vrij zwaar voor het geval er een tweede video-kaart in komt, dan heb ik min. 600W nodig., aanvankelijk had ik mgekozen voor Cooler Master IGreen. Cool-prices adviseerde deze en een Tagan TG600-U35. Vanwege de prijs deze gekozen.

OS (MS XP Pro)
Geen Home voor mij............MS is al erg genoeg als je professional neemt }:O. Vraag me nog wel af of het slim is de 64 bits versie te nemen. Hoor gemengde berichten. Ik denk dat een groot deeel van de problemen met Vista opgelost zal zijn...... 8)7 , misschien wishfull thinking.

Gebruik
Zware office-toepassingen, gamen, muziek en door de TV-kaart zal ik ook wel het nodige op gaan nemen (en bewerken) aan films en series.

Graag krijg ik van jullie commentaar op mijn configuratie. Zijn alle keuzes verantwoord, zijn er beter alternatieven. Het is niet de bedoeling dat het systeem nog duurder gaat worden (eerder goedkoper) |:(

Alvast bedank voor jullie respons _/-\o_

Pjerry.

P.S. Ik ben net nieuw op deze site, dus misschien dat ik dingen vraag die not doen zijn. Geef ze dan aan, zodat ik dat in de toekomst kan voorkomen. O-)

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor wat betreft het geheugen, check even of deze op de QVL van je mobo staat. zo niet kun je beter iets anders kiezen zodat je zeker weet dat het wel werkt :)

Verder moet je die fdd gewoon skippen. Het is bijna 2007, de floppy heeft z'n beste tijd nu echt wel gehad (en ik kan niet 1 reden bedenken waarom je dat ding nog nodig zou hebben, alles kan vanaf USBsticks of CDroms).

en ik zou gaan voor MBs en GBs, niet voor Mbs en Gbs

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Een 650W voeding is echt onzin, ook met twee grafische kaarten. Ik zou eerder voor deze Zalman gaan; is een hele goede voeding, goedkoper en waarschijnlijk ook stiller.

Verder ziet 't er wel mooi uit... hoewel ik eerlijk gezegd wel denk dat je die €50 extra voor XP Professional rustig in je zak kunt houden. Voor thuisgebruik biedt het geen enkel voordeel, tenzij je met domeinen werkt o.i.d..

[ Voor 7% gewijzigd door NNF op 16-12-2006 10:26 ]

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
NNF schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 10:26:
Een 650W voeding is echt onzin, ook met twee grafische kaarten. Ik zou eerder voor deze Zalman gaan; is een hele goede voeding, goedkoper en waarschijnlijk ook stiller.
Niet bij de Sap[phir, maar bij de Asus stond de volgende opmerking in specs:

Power Supply Requirement:
1. 450-Watt power supply or greater, 30 Amps, 12 volt rail is recommended (assumes fully loaded system)
2. For CrossFire™: 550 watt power supply or greater, 38 Amps, 12 volt rail

Pjerry.

Pjerry leest de les....

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoezo kies je niet voor de 8800? Dan heb je het laatste nieuwe in huis en kan je er zeker weten langer mee door dan met je X1950 Pro, plus dat je nog is DX10 ondersteunt. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:27
Pjerry schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:51:
[...]
Niet bij de Sap[phir, maar bij de Asus stond de volgende opmerking in specs:

Power Supply Requirement:
1. 450-Watt power supply or greater, 30 Amps, 12 volt rail is recommended (assumes fully loaded system)
2. For CrossFire™: 550 watt power supply or greater, 38 Amps, 12 volt rail
Die specs zijn sowieso ruim boven de 'echte' waarden zodat de fabrikant volledig in 'n veilige marge zit, als je op de frontpage kijkt naar videokaard-reviews zul je zien dat zelfs SLI-setups vaak niet meer dan een Wattje of 300-400 trekken, de kans dat hij gelijk heeft is dus zeker niet onaanneemlijk ;) Zelf zou ik eerder naar de Seasonic S12/M12 serie kijken omdat deze erg stil zijn en er zelf alleen maar goeie ervaringen mee heb gehad.

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
MensionXL schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:56:
Hoezo kies je niet voor de 8800? Dan heb je het laatste nieuwe in huis en kan je er zeker weten langer mee door dan met je X1950 Pro, plus dat je nog is DX10 ondersteunt. :)
Hmmm, lijkt me wel wat.... :9 , maar de XP 1950 Pro 186 Euro, de 8800 afhankelijk van de uitvoering 400 - 600 Euro.

Gaat dus boven het budget dat ik uit wil geven. Daarom heb ik gekozen voor een kaart die CrossFire aankan, zodat ik hem later kan upgraden door er een tweede kaart naast te plaatsen als hij het "niet meer trekt". (Zal toch wel even mee kunnen komen lijkt mij.

Pjerry

Pjerry leest de les....

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Leftblank schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:59:
[...]

Die specs zijn sowieso ruim boven de 'echte' waarden zodat de fabrikant volledig in 'n veilige marge zit, als je op de frontpage kijkt naar videokaard-reviews zul je zien dat zelfs SLI-setups vaak niet meer dan een Wattje of 300-400 trekken, de kans dat hij gelijk heeft is dus zeker niet onaanneemlijk ;) Zelf zou ik eerder naar de Seasonic S12/M12 serie kijken omdat deze erg stil zijn en er zelf alleen maar goeie ervaringen mee heb gehad.
Ik ben erg tevreden over Cool-Prices en wil daar alle componenten bestellen. Jouw merk hebben ze daar niet.

Daarnaast kan het m.i. geen kwaad om wat teveel aan power te hebben (beter dan te weinig, of erg krap) terwijl het nauwelijks veel extra kost. Ik kan nog wel eens aan Cool-Prices vragen waarom ze juist de Be Quiet! adviseerde, want ik weet eigenlijk niets van voedingen af...... :( .
Belangrijk voor mij is dat hij stabiel en stil is.

Pjerry

Pjerry leest de les....

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 07:25:
Voor wat betreft het geheugen, check even of deze op de QVL van je mobo staat. zo niet kun je beter iets anders kiezen zodat je zeker weet dat het wel werkt :)

Verder moet je die fdd gewoon skippen. Het is bijna 2007, de floppy heeft z'n beste tijd nu echt wel gehad (en ik kan niet 1 reden bedenken waarom je dat ding nog nodig zou hebben, alles kan vanaf USBsticks of CDroms).

en ik zou gaan voor MBs en GBs, niet voor Mbs en Gbs
Zal ik zeker doen. Verwacht van Corsair overigens geen problemen (erg gerenommeerd merk). Het gekke is dat toen ik mijn vorige computer kocht (met Asus K8N-E Deluxe MoBo) ik direct kon vinden op de Asus-site welk geheugen goed was voor de kaart. Bij dit Mobo kon ik het maar niet vinden (zal wel weer niet goed gekeken hebben... 8)7

Pjerry

Aha.... moet je maar niet op de Nederlandse site van Asus kijken (blijkt op meerdere punten ook nog verouderd te zijn) dan heb je de lijst zo gevonden...... |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Pjerry op 17-12-2006 03:39 ]

Pjerry leest de les....

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MensionXL schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:56:
Dan weet je ook zeker dat je belachelijk veel geld uitgeeft voor iets wat binnen anderhalf jaar verouderd is. Steek dan dat geld in je zak en neem een goedkopere waar je ook prima mee kunt gamen. Geld wat je bespaard kun je de pc later mee upgraden. Dan doe je nu een miniem stapje terug en heb je na de upgrade nog steeds een systeem wat de nieuwste games aankan, in tegenstelling tot wanneer je direct een dure kaart koopt. Uiteindelijk gaat ie niet veel langer mee.

En TS, ik zou niet zozeer focussen op SLI in de toekomst. Zodra je wilt upgraden is het waarschijnlijk verstandiger om die X1950Pro er uit te slopen en een betere kaart te kopen dan dat je er een tweede verouderde kaart bijzet.

Verwijderd

Pjerry schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:17:
[...]

Ik ben erg tevreden over Cool-Prices en wil daar alle componenten bestellen. Jouw merk hebben ze daar niet.

Daarnaast kan het m.i. geen kwaad om wat teveel aan power te hebben (beter dan te weinig, of erg krap) terwijl het nauwelijks veel extra kost. Ik kan nog wel eens aan Cool-Prices vragen waarom ze juist de Be Quiet! adviseerde, want ik weet eigenlijk niets van voedingen af...... :( .
Belangrijk voor mij is dat hij stabiel en stil is.

Pjerry
Dat merk voeding zegt mij niet zo veel, een betere keus zou zijn de Antec Neo NE 550. Komt op diverse websites en magazines als beste uit de bus. Wat betreft moederbord zou ik toch voor de ASUS P5B Del. gaan i.p.v P5W DH Del. In de eerste plaats omdat de borden onderling qua prestaties weinig voor mekaar omderdoen. In de tweede plaats de P5B beschikt over een Intel ICH8 Southbridge is moderner en sneller dan de oudere ICH7/R die op de P5W DH Del zit. Ten derde de SATA/Raid controller van JMicron die op de P5W DH Del zit zuigt en als laatste de P5B is zeker 30 euro goedkoper dan de P5W DH Del.
Pjerry schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 05:03:

Gebruik
Zware office-toepassingen, gamen, muziek en door de TV-kaart zal ik ook wel het nodige op gaan nemen (en bewerken) aan films en series.
Wat bedoel je met zware office toepassingen :? voorzover kan ik mij niet herinneren dat MS Word en Excel zo systeem belastend zijn 8)7

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:03:
[...]

Dat merk voeding zegt mij niet zo veel, een betere keus zou zijn de Antec Neo NE 550. Komt op diverse websites en magazines als beste uit de bus. Wat betreft moederbord zou ik toch voor de ASUS P5B Del. gaan i.p.v P5W DH Del. In de eerste plaats omdat de borden onderling qua prestaties weinig voor mekaar omderdoen. In de tweede plaats de P5B beschikt over een Intel ICH8 Southbridge is moderner en sneller dan de oudere ICH7/R die op de P5W DH Del zit. Ten derde de SATA/Raid controller van JMicron die op de P5W DH Del zit zuigt en als laatste de P5B is zeker 30 euro goedkoper dan de P5W DH Del.
Maar je kunt er tenminste wel Raid mee draaien, wat dus op de P5B met de ICH8 chipset niet kan. Aangezien de TS Raid wil is de P5B dus geen optie. Dan kun je beter voor de P5B-E gaan.

Edit: Nu ik je post wat beter leest heb ik het idee dat je met P5B de P5B Deluxe bedoelt :P Dat kan ook dan ja.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 16-12-2006 20:07 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Hauppauge WinTV-PVR-150 Retail
Ik heb deze kaart zelf ook en voor het tv kijken is deze uiterst geschikt, maar wil je dingen opnemen raad ik je deze kaart sterk af. Ik zou dan voor een duurdere versie gaat van HPG.

Specs

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Solid_Aapie schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:21:
[...]

Ik heb deze kaart zelf ook en voor het tv kijken is deze uiterst geschikt, maar wil je dingen opnemen raad ik je deze kaart sterk af. Ik zou dan voor een duurdere versie gaat van HPG.
Is de 350 een betere optie?

Pjerry leest de les....

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Terw_Dan schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 07:25:
Laat die floppy er lekker in! Je weet maar nooit. Heb afgelopen week de floppy hard nodig gehad om mijn systeem te redden! (Partition Magic bijvoorbeeld)

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:03:
[...]

[...]

Wat bedoel je met zware office toepassingen :? voorzover kan ik mij niet herinneren dat MS Word en Excel zo systeem belastend zijn 8)7
Het wordt dan de P5B Del WiFi uitvoering (Wifi zit ook op de P5W). Het verschil is dan nog maar 15 Euro. Maar ik had al mijn twijfels die kant uit. Dus bij deze is het systeem veranderd! Die afstandbediening gedoe enzo zie ik mij toch niets mee doen..... :+

Excel en word omzetten naar PDF enzo. Sommige Excell, Word en PPoint toepassingen beslaan meerdere MB's. Dat bedoel ik met zwaar. Maar het is er alleen voor de volledigheid bijgezet want op mijn huidige computer (Asus K8N-E Del + AMD Athlon 64 3000+) heb ik daar geen enkel probleem mee.

Pjerry leest de les....

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:01:
[...]

Laat die floppy er lekker in! Je weet maar nooit. Heb afgelopen week de floppy hard nodig gehad om mijn systeem te redden! (Partition Magic bijvoorbeeld)
Lijkt mij ook. Op een systeem van ruim 1600 Euro hebben we het over..... 5,95 Euro ;)

Pjerry leest de les....

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:23:
[...]

Dan weet je ook zeker dat je belachelijk veel geld uitgeeft voor iets wat binnen anderhalf jaar verouderd is. Steek dan dat geld in je zak en neem een goedkopere waar je ook prima mee kunt gamen. Geld wat je bespaard kun je de pc later mee upgraden. Dan doe je nu een miniem stapje terug en heb je na de upgrade nog steeds een systeem wat de nieuwste games aankan, in tegenstelling tot wanneer je direct een dure kaart koopt. Uiteindelijk gaat ie niet veel langer mee.

En TS, ik zou niet zozeer focussen op SLI in de toekomst. Zodra je wilt upgraden is het waarschijnlijk verstandiger om die X1950Pro er uit te slopen en een betere kaart te kopen dan dat je er een tweede verouderde kaart bijzet.
Wat stel je als goedkoper alternatief voor, dat nog steeds lekker draait met games?

Pjerry

Pjerry leest de les....

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Overigens kan het bord geen SLI maar CrossfIre aan. Zelfde bijna..... maar toch net anders.

Pjerry leest de les....

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 17:48
Pjerry schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:08:
[...]

Hmmm, lijkt me wel wat.... :9 , maar de XP 1950 Pro 186 Euro, de 8800 afhankelijk van de uitvoering 400 - 600 Euro.

Gaat dus boven het budget dat ik uit wil geven. Daarom heb ik gekozen voor een kaart die CrossFire aankan, zodat ik hem later kan upgraden door er een tweede kaart naast te plaatsen als hij het "niet meer trekt". (Zal toch wel even mee kunnen komen lijkt mij.

Pjerry
Om er later een kaart bij te zetten moet je het niet doen. Je moet het doen als je het nu wilt, qua performance maakt die extra kaart straks niets uit.

_@/'

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Steephh schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:24:
[...]

Om er later een kaart bij te zetten moet je het niet doen. Je moet het doen als je het nu wilt, qua performance maakt die extra kaart straks niets uit.
OK, hiervan ben ik nu overtuigd. Blijft de vraag wat dan een goede beslissing is qua videokaart. Hoor hierover toch wel veel meningen. Ik dacht een redlijk alternatief gevonden te hebben met de 1950 PRO qua performance/prijs.

P.S. Doordat geen up-grade doe naar 2 kaarten is mijn voeding gewijzigd in de Be Quiet! 500 Watt. Ik overleg nog even met Cool-prices waarom zij dit merk adviseerde (is volgens de specs ook zeeeeer stil :? ). Waarschijnlijk hebben zij daar heel weinig retourtjes van o.i.d. Voor de duidelijkheid ik zit aan geen enkel merk vast.... ;) (had bijv. ook al veel goeds gehoord over de Zalman, maar dat geldt ook voor de Cooler Master..... )

Al met al wijzigt door jullie adviezen het systeem stukkie bij stukkie... _/-\o_

Pjerry

Pjerry leest de les....

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
NNF schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 10:26:
.....

Verder ziet 't er wel mooi uit... hoewel ik eerlijk gezegd wel denk dat je die €50 extra voor XP Professional rustig in je zak kunt houden. Voor thuisgebruik biedt het geen enkel voordeel, tenzij je met domeinen werkt o.i.d..
Volgens mij is het verschil wel wat meer dan alleen een domein aan kunnen maken..... :+ Wat mij betreft staat Pro vast.

Pjerry

Pjerry leest de les....

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 18:35

PEPPI

Informatiemanager

Een floppy kun je voor het laden van de raid drivers tijdens de setup ook wel tijdelijk een oude gebruiken. En die na installatie eruit halen.
Windows vista setup kan ook drivers van de USB stick laden.

Een Be Quiet! voeding is echt het ergste wat je je pc aan kan doen. Bedenk wel, een stabiele spanning is belangrijk.

De X1950 is risky. Tenminste dat vond ik bij aanschaf van mijn X1900XT.
Maar mijn oude videokaart was dood, dus ik moest wel.
Als je geen haast hebt zou ik even wachten op de ATI DX10 kaarten om vervolgens nog een DX9 kaart te kopen. Op dat moment weet je namelijk of de DX9 kaart wel met een DX10 kaart kan crossfire'en.

There's no place like 127.0.0.1

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 17:48
Pjerry schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:45:
[...]

OK, hiervan ben ik nu overtuigd. Blijft de vraag wat dan een goede beslissing is qua videokaart. Hoor hierover toch wel veel meningen. Ik dacht een redlijk alternatief gevonden te hebben met de 1950 PRO qua performance/prijs.

P.S. Doordat geen up-grade doe naar 2 kaarten is mijn voeding gewijzigd in de Be Quiet! 500 Watt. Ik overleg nog even met Cool-prices waarom zij dit merk adviseerde (is volgens de specs ook zeeeeer stil :? ). Waarschijnlijk hebben zij daar heel weinig retourtjes van o.i.d. Voor de duidelijkheid ik zit aan geen enkel merk vast.... ;) (had bijv. ook al veel goeds gehoord over de Zalman, maar dat geldt ook voor de Cooler Master..... )

Al met al wijzigt door jullie adviezen het systeem stukkie bij stukkie... _/-\o_

Pjerry
De 1950 is wel een goede keuze. Het nadeel is dat je nu net op het randje van DX9/DX10 zit..

_@/'

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou ergens anders op bezuinigen en een 8800GTS nemen, maar t zal wel duurder worden.

Als je Crysis enzo in volle glorie wil zien zal je toch aan de DX10 moeten, maar als je t op medium wilt spelen is een 1950 voldoende.

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Op dit ogenblik staat hier in de veiling (bod € 120) en is bij Cool-prices in de aanbieding (€ 199,95 = vrijwel gelijk aan de X1950 Pro):
Asus Radeon X850 XT PE DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I, ViVo), EAX850XT PE⁄2DHTV⁄256

Is dit dan een beter keus? Of moet ik voorlopig maar naar een X1600 Pro voor zo'n 80 Euri en wachten op DX10????

Even een final advies..... (hoop ik >:) )

Pjerry

Pjerry leest de les....

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op zondag 17 december 2006 @ 00:05:
Ik zou ergens anders op bezuinigen en een 8800GTS nemen, maar t zal wel duurder worden.

Als je Crysis enzo in volle glorie wil zien zal je toch aan de DX10 moeten, maar als je t op medium wilt spelen is een 1950 voldoende.
Die is te ver boven de begroting...... :X

Pjerry leest de les....

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Niet enkel slecht voor het budget maat meestal ook kwaliteitsloos. Toch ff wachten op de eerste ATI DX10 kaarten om te weten of crossfire met een DX9 kaart mogelijk is.

Als dat niet mogelijk is zul je de videokaart later toch moeten vervangen en kun je beter de goedkopere kiezen.

Verwijderd

tvkaart zal niet gaan werken onder xp, alleen met 3eparty software

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:12:
tvkaart zal niet gaan werken onder xp, alleen met 3eparty software
Naar mijn beste weten levert Hauppauge alle benodigde software erbij.

"Installatie CD bevat :

Win TV 2000 Application
Win TV Scheduler
ULEAD DVD MovieFactory SE
Installation and reference guide in PDF format ".

Denk te gaan voor de PVR-350.

Pjerry

Pjerry leest de les....

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Iedereen hartelijk bedankt voor zijn/haar bijdrage. Het systeem dat ik heb besteld heeft toch de nodige veranderingen ondergaan door jullie opmerkingen, het is dus niet voor niets geweest.

_/-\o_

Pjerry

Pjerry leest de les....

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Wat is je uiteindelijke PC keuze geworden?

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
PEPPI schreef op woensdag 20 december 2006 @ 01:27:
Wat is je uiteindelijke PC keuze geworden?
  • ThermalTake Soprano behuizing
  • Asus P5B Deluxe WiFi
  • Intel Core2 Duo E6600
  • Artic Freezer 7 Pro
  • Asus Radeon X850 XT PE (aanbieding € 200,=)
  • Nec floppy drive
  • 3 * Seageate Barracuda 320 GB Sata II 16 Mb 7200.10
  • Zalman ZM460B-APS
  • Hauppage WinTv 350
  • Kingston 2048 MB CL5 Dual Channal (2 * 1 GB)
  • XP Pro
  • Sweex 53-1 cardreader
  • NEC ND-7173 18x (incl. labelflash) (aanbieding € 29,90)
Totaalprijs: € 1611,= (1620, incl verzendkosten) bij Cool-Prices

Ondanks de vele wijzigingen toch nbog € 9,= voordeliger :)

Nogmaals dank.

Pjerry leest de les....

Verwijderd

Pjerry schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:54:
[...]
  • ThermalTake Soprano behuizing
  • Asus P5B Deluxe WiFi
  • Intel Core2 Duo E6600
  • Artic Freezer 7 Pro
  • Asus Radeon X850 XT PE (aanbieding € 200,=)
  • Nec floppy drive
  • 3 * Seageate Barracuda 320 GB Sata II 16 Mb 7200.10
  • Zalman ZM460B-APS
  • Hauppage WinTv 350
  • Kingston 2048 MB CL5 Dual Channal (2 * 1 GB)
  • XP Pro
  • Sweex 53-1 cardreader
  • NEC ND-7173 18x (incl. labelflash) (aanbieding € 29,90)
Totaalprijs: € 1611,= (1620, incl verzendkosten) bij Cool-Prices

Ondanks de vele wijzigingen toch nbog € 9,= voordeliger :)

Nogmaals dank.
Ziet er een zalig systeem uit,nog veel succes er mee ;) :9~

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Je kunt voor 200 euro ook een 7900 GT hebben, die zijn toch echt wel sneller.

pricewatch: XFX GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T71G-UDF (R,7)

En op de site van coolprices zelf :

http://www.cool-prices.nl...DVI,%20ViVo)%20CGAX-P1956
de x1950pro, die een serie (eigenlijk zelfs 1.5 serie) verder is dan de kaart die je nu hebt, en gegarandeerd een stuk sneller. Ik wil je op het hart drukken die X850 te annuleren,echt waar. Deze is momenteel niet op voorraad,maar er moet iets vergelijkbaars leverbaar zijn. Die X850 is een miskoop.

is hier bijvoorbeeld goed te zien :

http://www23.tomshardware...=565&model2=607&chart=198

[ Voor 55% gewijzigd door HeepH op 20-12-2006 15:27 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Heephstan schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:18:
Je kunt voor 200 euro ook een 7900 GT hebben, die zijn toch echt wel sneller.

pricewatch: XFX GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T71G-UDF (R,7)

En op de site van coolprices zelf :

http://www.cool-prices.nl...DVI,%20ViVo)%20CGAX-P1956
de x1950pro, die een serie (eigenlijk zelfs 1.5 serie) verder is dan de kaart die je nu hebt, en gegarandeerd een stuk sneller. Ik wil je op het hart drukken die X850 te annuleren,echt waar. Deze is momenteel niet op voorraad,maar er moet iets vergelijkbaars leverbaar zijn. Die X850 is een miskoop.

is hier bijvoorbeeld goed te zien :

http://www23.tomshardware...=565&model2=607&chart=198
Beter ten halve gekeerd dan ten volle gedwaald!!!!
Hartelijk dank Heephstan.

Alternate heeft de kaart niet meer (ook geen leuk alternative). Informatique kost de kaart € 264 (i.p.v. de 237 in pricewatch) en bij EuroMaxi wil ik niet bestellen gezien de diverse recensies (hij zal maar stuk gaan ...... >:) Bij Cool-Prices kost de kaart bijna € 100,= meer dan de X850 XT PE. Dus we gaan we terug naar de 1950 Pro.

Er blijven nog wel een paar vragen:
  • Bij TOM wordt niet X850 XT PE, maar X850 XT getest, scheelt dat veel? (zou overigens wel erg veel moeten schelen als het gat daarmee gedicht wordt :) )
  • Ik kan met 1950 Pro weer naar CrossFire (werd zie vorige berichten erg afgeraden), maar wellicht is de kaart over 1,5 á 2 jaar voor € 50,= te koop en dan is het toch een leuk gegeven om je systeem voor dat bedrag behoorlijke push te geven. (maar nou is mijn voeding weer te klein ..... :O )
  • Als je naar de test van TOM kijkt, valt op dat het verschil met een 7900 GS (evt. TOP of niet) niet heel veel uitmaakt (wel meer in het voordeel van Nvidia). Kijk je dan naar de 3DMark06, dan is het verschil gigantisch, hoe kan dat???
  • Wat zou jouw keus zijn: 7900 GS (prijs 184 - 212 (voor de TOP) ) of de 1950 Pro (180 - 186 - 194 voor resp Asus, Sapphire en Club3D)
Dacht ik dat ik er uit was.... ;) :Y

Na enkele uren de volgende aanvulling: *O*
Na enig doorzoeken:

XFX GeForce 7900GT (Retail, TV-out, 2x DVI)
€ 189,- (bij Alternate dus)

Is niet helemaal dezelfde (denk ik), maar dit lijkt mij dus de beste keus, gelijk besteld..... :9

[ Voor 4% gewijzigd door Pjerry op 21-12-2006 01:49 ]

Pjerry leest de les....

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:14:
[...]

Ziet er een zalig systeem uit,nog veel succes er mee ;) :9~