Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] AVG Free geeft rare foutmelding bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
Ik heb Windows Vista Ultimate hier draaien. Als virusscanner heb ik AVG Free 7.5 geinstalleerd. Maar bij het opstarten geeft Vista de volgende pop-up melding:
Could not initialize AVG Anti-Virus kernel interface.

Application cannot run.
Aangezien ik heb vernomen dat er redelijk wat mensen zijn die deze versie draaien hoop ik dat jullie hetzelfde hebben meegemaakt en een oplossing hebben gevonden.

Verwijderd

Zelfde probleem, geen oplossing. Het vreemdste vind ik nog wel dat AVG zogenaamd Vista Ready was, maar dus blijkbaar toch niet echt goed werkt.

• Bernaar
Ik heb dit probleem al een hele tijd, maar nu ik dit gister gepost heb kreeg ik net toevallig een update van AVG en hij startte zowaar op bij het opstarten.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 10:40
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 09:29:
Zelfde probleem, geen oplossing. Het vreemdste vind ik nog wel dat AVG zogenaamd Vista Ready was, maar dus blijkbaar toch niet echt goed werkt.
Zelfde probleem hiero, maar het is simpel op te lossen door Snelkoppeling "C:\Program Files\Grisoft\AVG Free\avgw.exe" uit te voeren, en dan naar Control Center te gaan...

Status => Running OK!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Let wel op met de versie 7.5. De eerste release van 7.5 werkt niet lekker onder Vista. Als je de laatste versie van de site haalt, heb je de juiste te pakken. Daar kwam ik namelijk achter toen ik AVG ging installeren. Ik had de installer al voor mijn XP maar tijdens reboot kreeg ik dezelfde melding. Toen AVG eraf gehaald, laatste versie gedownload en opnieuw geprobeerd, geen probleem meer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 17:13
Is de Free versie van AVG nog te downloaden dan? Ik had begrepen dat het per 1 januari niet meer 'Free' is. Ik kan de download link nu niet vinden van de Free versie. En als ik versie 7.5 download als trial wordt er gevraagd om een licency key..

Verwijderd

Versie 7.1 wordt vanaf 1-1 niet meer ondersteund. Daar is 7.5 voor in de plaats gekomen, en die is en blijft gratis.
http://free.grisoft.com/doc/1

• Bernaar
tinustr schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:17:
Is de Free versie van AVG nog te downloaden dan? Ik had begrepen dat het per 1 januari niet meer 'Free' is. Ik kan de download link nu niet vinden van de Free versie. En als ik versie 7.5 download als trial wordt er gevraagd om een licency key..
http://www.google.nl/sear...tiVirus+Free+7.5+download

Ik denk dat je per ongeluk de anti-spyware hebt gedownload...

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 17:13
Bernaar schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:24:
[...]
Ik denk dat je per ongeluk de anti-spyware hebt gedownload...
Nee dat niet maar ik keek gewoon op grisoft.com.

Maar om dit topic niet verder te kapen: ik heb zojuist de free editie geinstalleerd en het werkt :) Thx

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05
Als je een tijdje wacht met inloggen dat krijg je niet die melding. Het lijkt erop dat er eerst een bepaalde service oid in het geheugen geladen moet zijn, voor AVG goed draait.

Vreemd maar waar. Volgens mij een fout in de AVG software.

• Bernaar
Hero Of Time schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:53:
Let wel op met de versie 7.5. De eerste release van 7.5 werkt niet lekker onder Vista. Als je de laatste versie van de site haalt, heb je de juiste te pakken. Daar kwam ik namelijk achter toen ik AVG ging installeren. Ik had de installer al voor mijn XP maar tijdens reboot kreeg ik dezelfde melding. Toen AVG eraf gehaald, laatste versie gedownload en opnieuw geprobeerd, geen probleem meer.
Het probleem bleef zich na restarten ondanks de update gewoon voor doen. Ik heb de laaste versie van de site geplukt maar ook die maakt geen verschil, het probleem blijft zich voor doen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Bernaar
Het verhaal klopt wel dat als je even wacht met inloggen het probleem zich niet voor doet. Hmmm, blijkbaar dus een bug in AVG of in Vista...
Pagina: 1