Toon posts:

Comp. reageert totaal niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om half negen zet ik hem uit om hem zonet aan te zetten, weer niets, noppes, nada, geen fans die draaien, geen lampje die brand
Van de week had ik het zelfde probleem, naar de computer boer gebracht en die zei dat er twee coolers tegen elkaar aan te blazen en daardoor wou mijn pc niet meer opstarten ?Nu staat me ook bij dat ik iets opving van een beveiliging en gereset. Dus dan zou de comp. in een beveiliging gegaan moeten zijn met afsluiten en om de comp. weer pratende te krijgen moet ik hem resetten.
Wat bedoelen ze met beveiliging en waar moet ik dat dan resetten ? Is het mogelijk dat de voeding net even te veel of te weining spanning trekt op een bepaald moment ? ( ik was aan het codden)
Van het boekje van het moederbord wordt ik niet echt wijzer of moet de voeding gereset worden (als dat kan)

De voeding is van thermaltake 560 watt silent power, amd 3500. 2045 ram dual, sound blast onboard, maxtor diamond 10 harde schijf 250 gig, artic cooling freezer 64 pro op de processor, msi neo 4 platinum sli, win xp home edition.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Verder is er uit je post totaal niks op te maken qua mogelijke oorzaak, omdat je zo weinig eigen inzet toont en zelf niks hebt geprobeerd. Zonder wat specifiekere informatie kunnen we weinig. Aan de gebruikte terminologie te zien lijkt het me het beste als je weer teruggaat naar de computerboer.

Standaard-eerste-gedachten:
• Voeding kapot
• Powerknop kapot
• Moederbord kapot
• Een of andere kabel los
• Wat er verder nog in de troubleshooter staat
• En, zoals Maarten-NForce hieronder al zegt (en wat in de troubleshooter staat): probeer een biosreset. Doe dit echter zonder stekker in het stopcontact, aangezien anders 'alleen maar' het batterijtje eruit halen geen zin heeft. Het kan waarschijnlijk ook met een jumper.
Maarten-NForce, inderdaad... het is een beetje vreemd, maar wie weet helpt het.

[ Voor 44% gewijzigd door DataGhost op 15-12-2006 23:57 ]

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Probeer eens het batterij'tje uit je mobo te halen, 30 seconden zo laten, en hem er vervolgens weer in doen. En daarna weer kijken of je hem op kan starten

Sorry, niks gezegd, er over heen gelezen dat je fans het ook niet doen.

Maar dan denk ik idd ook aan een kapotte voeding

[ Voor 29% gewijzigd door Maarten-NForce op 15-12-2006 23:56 ]

www.koopeendroom.nl