Toon posts:

Windows XP upgrade problems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik wat last had van traagheid en ongewenste foutmeldingen wilde ik een upgrade uitvoeren van windows XP professional. Weer een frisse XP prof.
XP-Cd in de dvd-speler gejopt, kiezen voor upgrade en starten maar...
Gedurende de installatie krijg ik dan last van een vervelende melding.

'Het bestand nv4_mini.sys op Nvidia Windows 2000/XP Driver Libary installation disk 1 is nodig
Type het pad naar het bestand en klik op OK
c:\nvidia\win2kxp\81.95'

Maar zowel muis als mijn toetsenbord (draadloos) reageert niet meer, wel enkele tellen voor deze melding.
Ik kan dus helemaal niets doen en de installatie stagneert dus.

Hoe kan ik bovenstaand probleem oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 23:48 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
Je wilt een frisse XP installatie en dan kies je voor een upgrade ? Formatteren die hap, heb je ook geen last meer van die foutmelding :)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk. Hoe ga ik dat nu dan nog regelen. In een stoffig hoekje vind ik nog wel een diskette maar dan kan ik niet de HD benaderen
Nielson schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:48:
Je wilt een frisse XP installatie en dan kies je voor een upgrade ? Formatteren die hap, heb je ook geen last meer van die foutmelding :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:50:
Je hebt gelijk. Hoe ga ik dat nu dan nog regelen. In een stoffig hoekje vind ik nog wel een diskette maar dan kan ik niet de HD benaderen

[...]
Je hebt geen diskettes nodig, je kunt tijdens de setup van Windows gewoon formatteren. Even booten van de xp cd, op een gegeven moment krijg je een overzichtje van je partities, kies hier de partitie waar Windows nu op staat, verwijder deze en maak daarna in de vrije ruimte een nieuwe aan. Vervolegsn kun je deze formatteren en de setup vervolgen.