Ik heb mijn linux server verkast van belgie (telenet kabel) naar nederland (hetnet adsel, nee ik ka hier niks anders krijgen).
De linux server draait een webmail op een niet standaard poort en teamspeak
Na de verhuizing zijn beide niet meer van buiten te benaderen.
De linux doos kan wel gewoon internetten dus heeft netwerk.
Blijkt dat je portforwarding in de alcatel speedtouch 546 kan/moet instellen.
Dit heb ik gedaan, de poort voor de webmail in de napt tabel gezet met inside en outside beide hetzelfde poortnummer, het ipadres wat de linux bak als inside ip adres en outside op 0.0.0.0 laten staan (want de speedtouch krijgt een dhcp adres van hetnet)
Zelfde voor teamspeak.
dus de 2 entries staan in de napt table, saveall gedaan maar nog steeds onbereikbaar van buiten af (ik gebruik dyndns om m'n dhcp hetnet adres aan een vaste naam te knopen)
Daarna maar de zware middelen ingezet en het ipadres van de linux bak ingegeven als default server op de speedtouch maar ook dit helpt niet.
En nu snap ik het even niet meer.
Probeer ik iets onmogelijks of zie ik gewoon iets heel doms over het hoofd?
als ik in de napt tabel kijk dan staat er als laatste veld in elke regel de state, en die staat voor beide regels op "none". Misschien heeft dit er iets mee te maken?
De linux server draait een webmail op een niet standaard poort en teamspeak
Na de verhuizing zijn beide niet meer van buiten te benaderen.
De linux doos kan wel gewoon internetten dus heeft netwerk.
Blijkt dat je portforwarding in de alcatel speedtouch 546 kan/moet instellen.
Dit heb ik gedaan, de poort voor de webmail in de napt tabel gezet met inside en outside beide hetzelfde poortnummer, het ipadres wat de linux bak als inside ip adres en outside op 0.0.0.0 laten staan (want de speedtouch krijgt een dhcp adres van hetnet)
Zelfde voor teamspeak.
dus de 2 entries staan in de napt table, saveall gedaan maar nog steeds onbereikbaar van buiten af (ik gebruik dyndns om m'n dhcp hetnet adres aan een vaste naam te knopen)
Daarna maar de zware middelen ingezet en het ipadres van de linux bak ingegeven als default server op de speedtouch maar ook dit helpt niet.
En nu snap ik het even niet meer.
Probeer ik iets onmogelijks of zie ik gewoon iets heel doms over het hoofd?
als ik in de napt tabel kijk dan staat er als laatste veld in elke regel de state, en die staat voor beide regels op "none". Misschien heeft dit er iets mee te maken?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 23:10 ]