Toon posts:

Verschil XP 32bit / 64bit?

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers. Heb een xp met een core 2 duo 6600 conroe processor, 1 gig geheugen en een asus barebone als kast. Ben er om eerlijk te zijn absoluut niet tevreden mee, dwz ik merk geen verschil tussen deze pc en mijn 'oude' pc ( socket 775 p4 2.8 ghz , 2 gb ram , p5gd1 pro ).

Ik hoop dus echt dat er iets niet goed gedaan is, want dit is gewoon niet normaal, het is gewoon precies! hetzelfde als mijn oude pc. Mijn vraag is dus, zou dit kunnen komen omdat ik een xp op 32 bit draai? ( waarschijnlijk dus ja...) en de vlg vraag is, kan ik al mijn bestaande drivers op xp 64 bit ook draaien?

Daarnaast is mijn vraag, werken alle aps ook op een xp 64 ?

( alvast bedankt, en ja...ik heb de zoekfunctie gebruikt :) ... )

Verwijderd

Ik heb nu vista X64 en daarvoor altijd 32 bit XP prof gedraaid en merk echt geen verschil.
Ga misschien zelfs weer terug naar 32 bit want dit zuigt behoorlijk. Ik kan niet eens Creative Suite CS2 installeren. En zo heb je wel meer drivers en programma's die t allemaal niet doen.
Je kunt beter nog 4 jaar wachten voordast 64 bit ingeburgerd is. :(

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dan eigenlijk niks anders zeggen dat ik me flink genaaid voel....
het is gewoon ongelooflijk dat er zoveel ophef wordt gemaakt over core 2 duo ..bla bla bla....
en dat je dan als gebruiker zijnde niks merkt!!!

winrar gaat ' iets ' soepeler, quickpar ...mwah....maar om daar nou 300 euro voor betaald te hebben????

snif...

andere mensen ook zulke ervaringen...?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je moet even in taakbeheer controleren of beide cores wel gevonden zijn. Zo ja, probeer dan eens iets te unrarren en ga dan door proberen te werken. Dat gaat met je Core2duo wel goed, maar met je oude P4 niet :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Wat was je verwachting eigenlijk toen je besloot een core2 duo te kopen? Dat je sneller kon internetten of sneller Word documenten kan gaan typen?

Maar 300 euro is blijkbaar niet zoveel geld omdat je het als kleingeld hebt uitgegeven zonder te weten waarvoor je het product wilt/kunt gebruiken, dus waar maak je druk om?

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 16:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Als je alleen maar surft en e-mailt zal je idd weing verschil merken. Maar met flinke toepassingen als CAD, 3D, games, en andere aplicaties die meerdere cores kunnen gebruiken zal je wel heel wat verschil zien.

Mensen kopen te snel het nieuwste van het nieuwste, terwijl ze nog geen 20% uit hun oude systeem gebruiken...
Als je je genaaid voelt had je mischien eerst eens jezelf beter moeten informeren over wat je nu werkelijk wil doen met bijv. een core 2 cuo. en zeker wat je ervan verwachte.

En schrijf vervolgens eens op wat er nu presies het probleem is ipv "ik ben er niet tevreden mee" Wat doet ie niet? Draait ie geen RAR, Maya of FEAR in max settings terwijl je P4 dat wel deed? Dat soort "vragen" kunnen we mischien nog iets mee...

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:08:
Wat was je verwachting eigenlijk toen je besloot een core2 duo te kopen? Dat je sneller kon internetten of sneller Word documenten kan gaan typen?

Maar 300 euro is blijkbaar niet zoveel geld omdat je het als kleingeld hebt uitgegeven zonder te weten waarvoor je het product wilt/kunt gebruiken, dus waar maak je druk om?
Beste gozer, zoals je daarboven las, ging het dus om winrarren, quickparren e.d

Staat dus nergens iets over internetten.

Eerst lezen ajb, voordat je met domme opmerkingen komt.
Modbreak:Pardon :?

Hou het een beetje vriendelijk en wees dankbaar dat iemand je probeert te helpen ondanks je weinig duidelijke of uitgebreide topicstart :Z

Ik heb dus die asus kast gekocht, omdat ik een kleinere , stille pc wilde hebben. Kwam dus al gauw uit op een core 2 duo. Ben tevreden over geluidsproductie, dat sowieso, maar als je overal leest dat je voor de 6600 ipv de 6300 moet gaan, omdat het zoooveel sneller is, wat verwacht je dan dat ik doe?

6300 = 220 euro , 6600 = 300

Moest een core 2 duo hebben, heb hem ook gekocht, na uitvoerig dus overal wat gelezen te hebben.
Verwachtte er alleen wat meer van, niet een pentium 2.8 naar 3.0 overgang ( bwv ).

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 16-12-2006 02:30 ]

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik heb Core2Duo met het oog op de toekomst, omdat deze in een notebook zit die lang mee moet gaan. Verder draai ik nu nog gewoon 32 bit.

Verder gekeken naar verschillende benchmarks zit er wel degelijk prestatieverschil tussen de CoreDuo en de Core2Duo. Misschien merk je dat als gebruiker nu nog niet, maar dat zal zeker wel komen.

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 17:44
Rarren gaat natuurlijk niet sneller, omdat je dan maar 1 core gebruikt, maar tijdens het rarren kun je nu wel allemaal andere dingen doen als het goed is.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 16:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Had je dan verwacht dat je ineens van een RAR bestandje waar je P4 een uur over doet, je met een Core2duo binnen 10 min klaar was?

Je had al een snel systeem, je nieuwe is sneller, maar dat zie je vaak alleen maar terug in statische benchmarks. Gevoels snelheid moet je toch echt meer zoeken in meer ( snel ) geheugen en snelle hdd's. Dat jouw proc. sneller loopt dan je oude zal je minder snel merken dan dat je van een Celeron 1500Mhz afkomt ipv een 2.8 etc.

Making an ass of myself since the 70's

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Waarom heb je in je ouwe configuratie 2gb ram zitten en in je nieuwe configuratie maar 1gb ram... 8)7
Niet dat daardoor het rarren veel sneller gaat maar vind dat toch wel een erg rare keus

Verwijderd

Topicstarter
shaggy8675 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:22:
Had je dan verwacht dat je ineens van een RAR bestandje waar je P4 een uur over doet, je met een Core2duo binnen 10 min klaar was?

Je had al een snel systeem, je nieuwe is sneller, maar dat zie je vaak alleen maar terug in statische benchmarks. Gevoels snelheid moet je toch echt meer zoeken in meer ( snel ) geheugen en snelle hdd's. Dat jouw proc. sneller loopt dan je oude zal je minder snel merken dan dat je van een Celeron 1500Mhz afkomt ipv een 2.8 etc.
Daar heb je wel een punt. Ik denk dat ik gewoon door die hype een beetje overgenomen ben ;)
Dacht dat ik een KNMI supercomputer kon bouwen met die processor :9~

Maar dat is het hem dus, je wordt constant misleidt als consument door al die 'nieuwe' dingen.
Heb misschien een aantal uur reviews lopen lezen, en die benchmarks lopen vergelijken, maar de vraag is dan voor wat je het gebruikt natuurlijk. Ik moet geloof ik niet zoveel zeiken dus, en tevreden zijn met wat ik heb :X

Verwijderd

Topicstarter
maxjuh schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:24:
Waarom heb je in je ouwe configuratie 2gb ram zitten en in je nieuwe configuratie maar 1gb ram... 8)7
Niet dat daardoor het rarren veel sneller gaat maar vind dat toch wel een erg rare keus
Had 3 gig aan ddr geheugen, 2 dus dual channel, en in die nieuwe asus is het ddr2 geheugen.

Dus beetje mucho dinero :)...ben nog wel van plan om er nog een gig bij te plakken, maar twijfel nog
Modbreak:Schop je topic niet binnen 24u, laat staan binnen 5 minuten :o

Als je iets toe te voegen hebt, gebruik dan de edit-knop om het toe te voegen aan je eerdere post

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 16-12-2006 02:30 ]

Verwijderd

Mja die reactie had ik nog niet gelezen tijdens het tikken van mijn bericht.

Maar goed zegt nog niet veel over wat je voornamelijk doet met je systeem. Waar het mij om ging is dat het leek (of eigenlijk nog steeds lijkt) dat je een systeem hebt gekocht omdat geadverteerd wordt dat het zoveel sneller is zonder te zeggen/weten waar je het voor nodig hebt of kunt gaan gebruiken.

Bij gebrek aan het initiatief dit uit te leggen lijkt het mij nogal zinloos om zomaar een product te kopen zonder te weten waarvoor je het wilt of kunt gebruiken. Ik bedoel (makkelijke opzoek)vragen als winXP 32/64 bit en cpu 32/64 bit, bestaande drivers/programma's zou je voor de aanschaf moeten uitzoeken en niet achteraf tot een mogelijke conclusie komen dat je weleens een miskoop gedaan zou kunnen hebben. Vandaar dat ik het ook over kleingeld heb of anders gezegd het maakt toch niet uit zolang de advertentie maar de 'waarheid' vertelt.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:48
ik denk dat je beter kan investeren in meer geheugen dan in windows xp 64bit.
ik draai nu al een tijdje 64bit xp maar ik kan niet zeggen dat het sneller is als de 32 bit xp.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dual core merk je vooral als het systeem het echt druk krijgt, als je een antivirus ofzo hebt draaien of ander taken die heerlijk in de weg zitten. DAN merk je dat jet met een dual core door kan werken ( wel minder snel kwa harde schijf natuurlijk als je aan het rarren/virusscannen/compileren bent ) terwijl met een monocore...het niet meer vooruit de branden valt

Als je weinig tegelijkertijd uitvoert..dan heb je weinig winst. Het gaat ook om het gevoel van snel kunnen wisselen tussen programma's

Oh en Vista 64 bit heeft nogal wat beta drivers..helaas..

There is no place like ::1

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Rarren is met dit soort snelle processoren ook erg afhankelijk van je harde schijf, btw. Dan kun je wel nog zo'n snelle cpu hebben.

Voorbeeld, een iso uitpakken van 650mb die in 20+ rar's is gezet zorgt maar voor 25% belasting op een 6600 op 3200mhz. Dit is met winrar met multithreading. Dus m'n raid 0 10k volume is gewoon niet snel genoeg.

Heb je dezelfde HD gehouden?

[ Voor 64% gewijzigd door maratropa op 16-12-2006 00:59 ]

specs

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
1 makkelijke oplossing. Overklok de cpu naar 3200+ mhz en zie daar een groot verschil te merken met rarren en parren (daar kan niets tegenop). 64bit zal niet zo heel veel helpen. Het gebruikt je gheugen wat beter, maar idd zoals opgemerkt wordt 64bit op software gebied nog steeds ernstig verwaarloost.Enige wat ik kan zeggen is iedereen koop alleen maar 64bits vista en de support zal komen.

Nukezone FTW

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Zorg er trouwens wel voor dat je de laatste versie van WinRAR hebt, anders gebruik je maar één core bij het (un)rarren.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Ik merk een enorm verschil tussen een E6700 en een P4 2.8 GHz. Dit in verband met de zeer rekenintensieve wetenschappelijke software die ik draai, de E6700 doet dat een factor 7 tot 10 sneller! Het verschil is er dus wel degelijk. Maar met alledaagse applicaties haal je dat er waarschijnlijk niet echt lekker uit...

Verder kan ik je windows XP 64 ontraden voor gebruik thuis. Het verschil in performance is minimaal en aangezien XP 64 een gestripte servereditie is in plaats van een equivalent van XP 32 professional, werken een hoop instellingen helemaal anders en zijn er niet overal drivers voor te vinden. 32 bits software draait wel goed, maar als je dat draait is je performancewinst helemaal weg.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Meerdere cores heb je (of koop je) om GOED te kunnen multitasken. Een core om bv te rarren en met de andere heerlijk videobewerken tegelijkertijd.

En dat dit niet goed tegelijk kan op een P4 2.8 is onzin natuurlijk. Door alleen al betere priorities in te stellen in je windows-config, kun je met een single core (evt. HT derbij) goed multitasken, er zit alleen een vertraging in.

Zo`n dual core is echter perfect voor die situaties; gemaakt om te multitasken dus.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, je topicstart geeft niet duidelijk aan wat je probleem is en komt erg warrig en onvoorbereid over ("een XP" :X ), vervolgens heb je het continu over je genaaid voelen, terwijl je nergens de moeite lijkt gedaan te hebben te doorzien waar performance bottlenecks zitten en waar je dan de extra vermogens van je nieuwe CPU echt te zien zullen zijn.

En als mensen je ondanks alles proberen te helpen kom je met dit soort opmerking:
Beste gozer, zoals je daarboven las, ging het dus om winrarren, quickparren e.d

Staat dus nergens iets over internetten.

Eerst lezen ajb, voordat je met domme opmerkingen komt.
En dan ga je ook nog eens je topic veel te snel schoppen :/

Tip:
Lees de GoT Huisregels voor een aantal tips over hoe het er hier op GoT aan toe gaat. Let daarbij vooral op de stukken over zelfwerkzaamheid, duidelijke topicstart en algemene omgang met anderen. Dan sla je volgende keer de plank waarschijnlijk niet zo mis :o

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 16-12-2006 02:37 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.