[XP] Muisaanwijzer loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Girlgnome
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-02 15:20
Hoi mensen,

Dit klinkt als een n00b probleem, maar ik kom er zelf niet uit, dus vraag ik jullie om hulp.

Af en toe, soms een paar keer per uur, loopt mijn muisaanwijzer vast in Windows XP (SP2). Wanneer ik vervolgens op een willekeurige toets op mijn toetsenbord druk, kan ik mijn pijltje weer gewoon bewegen.

Ik heb verschillende muizen aangesloten op verschillende USB-porten, maar het probleem blijft bestaan.
Is er iets mis met de I/O in Windows, of zou het aan mijn moederbord (Asus A8N-E, 1013 firmware) liggen?

De problemen duiken op willekeurige momenten op, maar vooral als ik door mijn files aan het bladeren ben, maar ook soms in games of als ik Word gebruik.

Als ik iets kan doen om het te verhelpen, hoor ik dat graag!

Alvast bedankt voor je reactie!!

Verwijderd

probeer eens nieuwe chipset drivers, misschien help dat

• Girlgnome
Al gedaan Yohoo, de laatste nForce brachten helaas geen verandering..

Verwijderd

andere voeding geprobeerd?, sluit anders je muis een sop ps2 aan, doormiddel van zo'n usb naar ps2 adapterje

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 22:53 ]

• Girlgnome
Andere voeding heb ik gedaan, zonder reultaat.
Zo'n usb-ps2-ding sluit ik nu aan, ben benieuwd.. :)

Toch ben ik nieuwsgierig wat er aan de hand is, ongeacht of de muis het met ps2 wel doet of niet.

• Girlgnome
Sinds vrijdag met PS/2-aansluiting geen vastzittende pijltjes meer gehad. Lag dus waarschijnlijk aan de USB-interface.

Toch wil ik graag weten hoe het probleem is ontstaan. Hoe kom ik hier achter? Nieuwe chipsetdrivers maakten geen verschil. Zou er iets hardwarematigs mis kunnen zijn met de USB-controller? Iemand suggesties?

Verwijderd

Heeft dat niet te maken dat Windows (default dacht ik) bepaalde hardware (dus ook USB) uitschakelt na een bepaalde tijd als je er geen gebruik van maakt?
Pagina: 1