Toon posts:

Probleem met oude Dell Inspiron 8100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een oude laptop in mijn bezit gekregen, namelijk een Dell Inspiron 8100. Hoewel deze laptop al redelijk oud is, vind ik dat hij nog mooi werk kan leveren er zit namelijk het volgende in:

CPU: 1.13GHz Mobile Pentium III
RAM: 256MB
HDD: 48GB
Graphics: 32MB GeForce 2 Go
Optical: 6x/4x DVD/CD-RW combo drive
Networking: built-in 10/100 Ethernet
En dit alles met een 15Inch TFT scherm

(Oké gamen zal ik er uiteraard niet kunnen opdoen, maar dit wil ik ook niet. )

Nu zou ik uiteraard geen thread starten zonder een probleem. Dus hier volgt het probleem ;)
NIETS werkt :+

Ik wist dit uiteraard op voorhand, als ik mij niet vergis lag het aan de powertoevoer en/of het moederbord. Dit weet ik niet zeker maar dat was destijds de vermoede oorzaak van het niet opstarten.

Als ik op 'on' duw; gebeurt er niets: geen piepje, geen lichtje, niets. Heb al de batterij eruit gehaald en gwn de powerkabel aangesloten, maar dit geeft geen verandering. Moest iemand een idee hebben hoe ik kan testen welk onderdeel er voor problemen zorgt..

NU een andere vraag, stel nu dat de laptop 'onherstelbaar' is (of toch zonder grote kosten); kan ik het TFT scherm gebruiken op een of andere manier... (op een redelijk makkelijke manier want zo'n hoog tweaker gehalte heb ik niet echt)

Alvast bedankt

EDIT: Nog een vraagje dat in mij opkomt, er zit een 2.5" harde schijf in, maar ik kan die niet aansluiten op een normale ide kabel, wat voor verloopstukje moet ik hiervoro gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 22:49 ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Probeer eens een andere adapter :)

Blij Met Wilco

Verwijderd

Topicstarter
zou me verwonderen moest het daaraan liggen, kan nu wel niet testen want heb geen andere adapter liggen met zo'n output...

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:33:
[...]

zou me verwonderen moest het daaraan liggen, kan nu wel niet testen want heb geen andere adapter liggen met zo'n output...
De wonderen zijn de wereld nog niet uit :D

Blij Met Wilco

Verwijderd

Adapter, of dc-ingang van de laptop, check het centrale pinnetje, zit het los, is het beweegbaar, dan misschien afgebroken/losgekomen van het moederbord, wat best wel vaak voorkomt. Er zijn nog wel tutorials over DIY beamers, te maken van een o.a. scherm, overhead projector, en een bron, bijv. pc met tv-kaart en/of video-uit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:03:
Adapter, of dc-ingang van de laptop, check het centrale pinnetje, zit het los, is het beweegbaar, dan misschien afgebroken/losgekomen van het moederbord,
Het is niet zo'n powerinput, het is iets dat ik nog nooit gezien heb :p iets raars gewoon ;)

Verwijderd

Voltmetertje in de buurt, om de adapter te checken?

Verwijderd

Topicstarter
Oké heb eindelijk wat meer info:

de laptop zou moeten werken met een opgeladen batterijn het probleem zit er hem dus in dat de laptop niet meer oplaadt.
Nu hoe los ik dit op? Moederbord vervangen aangezien de voeding daar toekomt? Is er eventueel een manier om de laptop open te draaien en eventueel een voeding van een pc aan te sluiten? (denk ik zelf niet, toch niet zonder solderen of doen)

Verwijderd

Zou die adapter eens laten checken. Als die toch goed is zou je een adapter met dezelfde waarde als je batterij is (kan wel eens verschillen) op de batterij kontakten (die van de laptop, niet van de batterij zelf) kunnen (laten) aansluiten, en zo de laptop van stroom voorzien. Moet je dan niet meer de accu erin doen, dat lijkt me niet lekker voor het geheel.
Je zou dus een kapotte adapter, kapotte dc-ingang of een moederonderdeel kapot kunnen hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 22:35 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Zonder hoog tweaker gehalte word het trouwens vrij lastig om nog wat met die lcd te kunnen.
Je kan nog wel wat met:
cpu
hdd
cdrom
accu :)
ram geheugen.

Klinkt echter als een adaptor probleempje, want zelfs al is de accu leeg, met adaptor zou die ook kunnen opstarten. (met adaptor probleempje bedoel ik adaptor zelf, of het voeding gedeelte in laptop)
Pagina: 1