Tekst postitioneren in html

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Waterspout
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik gebruik firefox om mijn websites te testen. Ik wil een stuk tekst enkele pix van de rand van een table plaatsen. Maar ik heb nog geen goed HTML script/code gevonden waarmee je nauwkeurig tekst een positie kunt geven (boven, links). Met Internet Explore kan het met <p style="margin width: 15px">. Maar firefox kent deze code niet en zet de tekst tegen de rand van de table aan.

Kent iemand een code de internet expl. en firefox bestendig is om tekst te plaatsen binnen een table? Ik heb al op diverse plekken gezocht op het www maar nog niets kunnen vinden. :?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

code:
1
<td style="margin-left:16px;">blaat</td>

oid..

[ Voor 45% gewijzigd door dominic op 15-12-2006 22:34 ]

Download my music on SoundCloud

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:33

Reinier

\o/

Gewoon goed kijken wat er allemaal met CSS kan. "margin width" lijkt me niet juist. Probeer dit eens ;)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
td
{
      margin: 15px ;
}

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11 20:06

Leedbek

Luuk Luchtloper

Moet je daarvoor geen padding gebruiken in plaats van margin? Je wil de buitenkant van de cel geen marge geven, maar juist de binnenkant, en daarvoor gebruik je padding lijkt me. Dus:

HTML:
1
<td style="padding-left: 15px">

Oh, en kijk hier eens voor een compleet en overzichtelijk overzicht van alle CSS properties.

Klaar voor de steroorlogen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
Waterspout schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:28:
Ik gebruik firefox om mijn websites te testen. Ik wil een stuk tekst enkele pix van de rand van een table plaatsen. Maar ik heb nog geen goed HTML script/code gevonden waarmee je nauwkeurig tekst een positie kunt geven (boven, links). Met Internet Explore kan het met <p style="margin width: 15px">. Maar firefox kent deze code niet en zet de tekst tegen de rand van de table aan.

Kent iemand een code de internet expl. en firefox bestendig is om tekst te plaatsen binnen een table? Ik heb al op diverse plekken gezocht op het www maar nog niets kunnen vinden. :?
Als je een specifiek stuk tekst op een specifieke plaats wil hebben, is een absoluut gepositioneerde DIV de weg om te gaan, toch ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
niet als je de text in een cel een x aantal pixels van de rand af wilt hebben.

gewoon de cel padding geven, dat is hier het meest eenvoudig.

Mijn rig

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
marko77 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:15:
niet als je de text in een cel een x aantal pixels van de rand af wilt hebben.

gewoon de cel padding geven, dat is hier het meest eenvoudig.
Sorry, zit te slapen, zie nu pas 'in een table' staan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waterspout, welkom op GoT. :)

We verwachten hier op dit forum een bepaalde mate van eigen inzet, en dat mis ik hier een beetje. Het antwoord op je vraag is namelijk ook wel zonder GoT te vinden in de CSS-specificatie. :) Je had de juiste termen al gevonden, je paste ze alleen verkeerd toe, dus dat wat gewoon een kwestie van een reference opzoeken en kijken naar de juiste syntax. ;)

Ik zou voor een volgende topic dus graag wat meer eigen inzet zien. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.