Toon posts:

Overclocken van T-bird 1,1 GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een poosje dit nieuwe systeem. Maar als ik hoger ga dan een fsb van 105 en multipl. van 11 dan geeft dos een melding van ongeldige systeemdiskette etc. Nou weet ik het niet maar dat is toch niet normaal als je er niet eens een diskette in hebt:?
En heel heel afentoe komt hij dan verder maar dan stopt hij met laden van windows. Ik red dus de 1200MHz niet en dat wil ik wel.
En er zal wel wat mis zijn want de score bij 3DMark is 4466 en dat is niet normaal toch:?
OS is WinME en directX7.1 en nieuwste VIA 4in1 ofzo SOMEONE HELP ME!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ANYBODY ALIVE????????????????

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:51
Als je geholpen wilt worden zou ik niet zo doorgaan.

Verwijderd

Topicstarter
Why not, vraag het toch netjes en dat daarnaar is natuurlijk een grapje omdat er niemand reageerd.toch?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Blijkbaar trekt je bord die 105MHz bus niet. Zet je multiplier op 12 om de 1200MHz uit te proberen zou ik zeggen. Als het dan wel lukt dan ligt het niet aan je CPU.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 11:49 schreef borgqueen het volgende:
Why not, vraag het toch netjes en dat daarnaar is natuurlijk een grapje omdat er niemand reageerd.toch?
Grapjas

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op vrijdag 02 februari 2001 10:40 schreef borgqueen het volgende:
Maar als ik hoger ga dan een fsb van 105 en multipl. van 11 dan geeft dos een melding van ongeldige systeemdiskette etc.
Oplossing voltage opkrikken...
was bij mijn duron ook zo... 750@900 bij 1.65v deed ie dat ook 1.7v en hij doet het prima...

:) that's all

Verwijderd

Topicstarter
Oke thx daar heb ik tenminste wat aan. En die multiplier op 12 werk niet dan krijg ik hem ook niet helemaal in windows.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Zoals al gezegd hierboven: voltage omhoog.

Als dat niet werkt trekt je systeembus het niet. Je kan dan proberen het I/O voltage wat te verhogen, misschien dat dat helpt. Houdt bij verhogen van voltage wel ff je temp in de gaten. Kijken of ie sterk oploopt.

Heb je je geheugen op host clock + busspeed staan? misschien dat je geheugen niet helemaal meewerkt. Probeer het eens met geheugen op normale fsb. Als ie het dan wel doet kan je geheugen gewoon niet harder.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:59

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Jeps voltage omhoog !!!

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 14:37
effe over je 3dmarkscore probeer directx8 te installeren, weet dat die beter voor de radeon is

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 12:37 schreef borgqueen het volgende:
En die multiplier op 12 werk niet dan krijg ik hem ook niet helemaal in windows.
heb je je cpu wel inlocked :?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

opmerking voor iwoutertje2001.
het is unlocken, en niet inlocken. :)

Verwijderd

Jongens als eerste een vette coeler dat is een pre bijj amd
dus coolen tot die vriest
dan fsb hoger gooien en multieplyer op kriken
en natuurlijk om te voor komen tot die instabiel word de voltage opkrikken
dan moet die rennen wie een beest
maar ja of je koopt gewoon de TB 1200
dan zit je ook op 1200 mega hz

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Je moet ook de L1 bruggen unlocken met een potlood. Anders kan je multiplier niet op krikken. Als je niet weet hoe het moet kijk even hier na: http://www6.tomshardware.com/howto/01q1/010115/pcsystem-04.html 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 12:37 schreef borgqueen het volgende:
Oke thx daar heb ik tenminste wat aan. En die multiplier op 12 werk niet dan krijg ik hem ook niet helemaal in windows.
Ik heb ook een 1.1 en die draait moeiteloos 1333 MHz :)
op 1400 wil hij niet booten maar met in windows de FSB aan te passen lukt 1380 ook wel ... 99% stabiel.
Mijn 1000 die ik hiervoor had haalde net 1200 MHz ... maximum voltage en 9x133
Als je voltage op maximum staat en je koeler goed genoeg is heb je gewoon beetje pech denk ik ....

DD

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt, ook voor die DirectX8 tip. Maar ik heb hem ( denk ik )wel unlocked want hij doet wel gewoon 9 x 100 en dan heb je een 900 MHz. Maar ik weet niet of je zowiezo de multipl. lager kunt zetten zonder te unlocken.( niet getest ).Ik ben in ieder geval wel aan het krassen geweest maar het kan zijn dat ze niet goed verbonden zijn.

Verwijderd

zodra je je multiplier kan veranderen is ie unlocked..

advies : goed koelen en voltage ophogen.. simpel

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
je hebt em niet unlocked, je kan namelijk wel je multiplier naar beneden veranderen als ie locked is

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Ik denk dat hij wel unlocked is en dat hij gewoon niet verder komt.

Tip. Probeer de search eens.

Verwijderd

Topicstarter
YESSSSSSSSSSS hij is unlocked want ik kreeg hem net op 11,5 x 102 maar meer wil nog niet, ik ga wel ff prutsen met die voltage.
Thx
Pagina: 1