Toon posts:

PortableApps Suite

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een "programma" dat ik van usb stick kan starten waar dan allerlei handige programmatjes op staan. Dit om een trage pc te scannen op virussen en spyware en om gewoon overal mijn documenten netjes bij elkaar te hebben e.d.

Ik heb dit programma gevonden, namelijk: PortableApps Suite.
http://portableapps.com/suite

Er staan standaard een aantal programmatjes in, maar je kunt ook extra programma's toevoegen.
Op de site van portable apps staan een aantal programmatjes.
Deze zijn de extensie .paf.exe. Deze bestanden installeren zich dan automatisch op de usb stick en zetten zichzelf meteen in het menu van portable apps suite.

Nu is mijn vraag, is er ook een mogelijkheid om "normale" .exe bestanden te installeren in het menu.
Ik heb het geprobeerd maar dit lukt me niet, ook als ik het bestand hernoem naar .paf.exe geeft hij een foutmelding. Heeft iemand hier ervaring mee of ben ik beperkt tot de programma's van de site.

Ik heb op google en got gezocht alleen kon eigenlijk niet het antwoord vinden op mijn vraag. Wel genoeg info over het programma zelf

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
de oplossing : U3.

Veel fabrikanten van memory sticks maken tegenwoordig U3 sticks. Die hebben een apart programma aan boord wat het mogelijk maakt om software vanaf de stick te starten.

De U3 geschikte sticks zijn niet veel duurder dan gewone usb sticks, en veel software is er voor te vinden. Gewoon even rondlezen op www.u3.com en je bent klaar

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:45

[Jules]

Confusion in confusion

Ik heb me nog niet zo verdiept in het zelf toevoegen van applicaties in PortableApps.
Je zal wel rekening moeten houden met registry settings e.d. welke programma's nodig hebben. Dat zal je dan af moeten vangen.
Ik heb wel een template gevonden voor NSIS om applicaties mee te packagen maar dat is me nog niet echt gelukt.
Op het forum van portableapps kun je wel iets vinden, maar het complete verhaal blijft voor mij iig nog wazig.

@Dreamstar: U3 is op zich een goed alternatief, maar het is geen oplossing voor het vraagstuk van de TS

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Topicstarter
Dreamstar schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:09:
de oplossing : U3.

Veel fabrikanten van memory sticks maken tegenwoordig U3 sticks. Die hebben een apart programma aan boord wat het mogelijk maakt om software vanaf de stick te starten.

De U3 geschikte sticks zijn niet veel duurder dan gewone usb sticks, en veel software is er voor te vinden. Gewoon even rondlezen op www.u3.com en je bent klaar
U3 heb ik inderdaad ook gelezen, echter nadat ik een nieuwe usb stick van kingston had gekocht :P

@[Jules] weet jij toevallig wel hoe ik het voor elkaar kan krijgen om:

- als ik mijn usb stick in mn pc stop, automatisch het programmatje te starten. Nu komt windows met dat irritante venstertje van "wat wilt u dat windows doet". Dat wil ik dus weg hebben. Hij moet automatisch dat programmatje starten

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Misschien heb je hier iets aan, bij autorun?
Of misschien moet er wat in verandert worden ofzo, maar het is een begin ;)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:59

Nakebod

Nope.

Voor portableapps hoeft de .exe niet per se *.paf.exe te heten, dat zijn alleen "officiele" portableapps installers.

Ik weet niet of je specifieke software zoekt die je werkend wil krijgen?
Op het forum staan veel hints, tips of kant en klare oplossingen voor een ruim aantal stukken software.
Zo heb ik ook foobar en mIRC draaien vanaf mijn portableapps usb stick, zonder portableapps installatie.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Tofu
Klopt, ik heb nu zo'n map met een 50 tal programma's welke werken zonder installatie.
Deze staan gewoon op een partitie en sommige op mijn stick.
Zo kan ik formateren en hoef ik niet al die installers te runnen en heb ik ook geen overbodige meuk in mijn registery staan. Veelal vind je wel wat informatie op het internet over programma's portable maken. Anders gewoon testen, enorm veel programma's werken gewoon al out-of-the-box. Je kans soms ook de xml files vanuit je /application data folder in je programma map zetten, of instellen dat je programma daar moet zoeken..

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat dacht je van 'gewone' apps van portableapps.com? Er staat 'n berg gewone .exe bestanden, dat gemaakt is om zonder register te kunnen werken, en dus gewoon op je USB stick te draaien..

Verwijderd

Topicstarter
Tofu schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:58:
Misschien heb je hier iets aan, bij autorun?
Of misschien moet er wat in verandert worden ofzo, maar het is een begin ;)
Zoiets heb ik al, dit is nu mijn autorun:

[Autorun]
Action=Start PortableApps
Open=StartPortableApps.exe
Icon=PortableApps\PortableAppsMenu\PortableAppsMenu.exe
Label=PortableApps
includeRuntimeComponents=True

Ik wil liever niet Pstart gebruiken, omdat dan het menutje van portableapps weg gaat en dat vind ik wel een leuk menu

@Nakebod zou je me die dan eens willen sturen die programma's en ik ben eigenlijk op zoek naar een anti-spyware programmatje, het liefste hitmanpro, maar dat zal niet gaan denk ik. Iets van Ad-Aware ofzo zou al goed zijn.

@Thezeroorez ik vind het menutje wel leuk :9 ipv gewoon normaal starten O-)

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Voor mIRC heb ik toevallig gister nog een oplossing gepost @ http://portableapps.com/node/3050#comment-19751
foobar (Music speler) is gewoon installen @ hdd, en dan die map naar je usb stick slepen (x:\PortableApps\Foobar)

En dan in PortableApps menu naar Options > Refresh App Icons
Geloof dat foobar ook een uninstall.exe erbij had, die kan je het beste deleten, anders komt die ook in het menu erbij te staan, gezien hij alle *.exe's pakt in de hoofddir.

En er loopt een topic over AVG virusscan, http://portableapps.com/node/4293
Nu heb je neem ik aan zelf al wel ClamAV gevonden (Zit dacht ik standaard al in de Suite)
http://portableapps.com/apps/utilities/clamwin_portable

En voor vele system tools, vrijwel alle tools van Sysinternals.com zijn ook gewoon direct te runnen zonder installatie, dus prima vanuit PortableApps te draaien.

Voor spyware scanners moet je eens op het forum zoeken, lopen een ruim aantal topics over.

• Tofu
Je kan Hijackthis er al opzetten, runt gewoon en je kan er al veel spyware mee oplossen!

Verwijderd

Topicstarter
Schopje,

Niemand die door middel van een klein programmatje of een autorun.inf een programma kan laten starten als je de usb stick in de pc doet??? Zonder dat autoplay te voorschijn komt??

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zonder register instellingen aan te passen, is dat zover ik weet niet mogelijk.
Misschien kan je via autorun.inf wel andere opties verbergen, maar misschien ook weer niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:49:
Zonder register instellingen aan te passen, is dat zover ik weet niet mogelijk.
Misschien kan je via autorun.inf wel andere opties verbergen, maar misschien ook weer niet :P
waarom kan dit met een cd dan wel :P

Verwijderd

Om maar eens een oud topic om hoog te schoppen, is hier al een oplossing voor? (starten zonder bevestiging)

Niet dat dit een onoverkomelijk irritant dodelijk iets is, maar als het is opgelost is het leuk meegenomen natuurlijk. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:02:
[...]

waarom kan dit met een cd dan wel :P
Een U3 stick laad wel automatisch, maar die emuleert een CDstation. Dit wekt bij mij het vermoeden dat windows gewoon weigert iets te autoplayen dat niet een cdstation is.
Pagina: 1