Harde schijf delen via Messenger Live mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:43
Ik wil via Messenger Live m'n harde schijf met muziek delen met een paar mensen :Y

alleen is dit ook mogelijk :?

ik heb het al geprobeert via Mappen delen in messenger ,wat niet dus niet ging }:|
Messenger wilt de mappen die je deelt met mensen op de C schijf hebben staan
en een harde schijf van 120 Gb op een C schijf gooien waar nog 10 GB op vrij is past dus niet :P

Ook al geprobeert m'n schijf die ik dus wil delen op gedeelt zetten via netwerk en messenger aan z'n verstand proberen te krijgen dat ie dus dat moest pakken ,ook niet gelukt :'(

Weet iemand een andere manier om dit op te lossen :?

Het probleem is dus dat ik :
A)de b***e verstand heb van Messenger |:(
B)de b***e verstand heb van netwerken en alles wat erbij hoort |:(

Dus een voorgekauwt plan wordt gewaardeert :P

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Misschien een stom idee, maar kan je niet op je C:\ een verwijzing (snelkoppeling, ntfs mount link ding) maken naar de schijf die je wil delen ?
Messenger kennende zal de mogelijkheid niet bijzonder ingewikkeld zijn, en zal er ook niet veel controle aan te pas komen namelijk.

Ik neem aan dat je (ook zonder kennis van messenger en netwerken) hebt nagedacht dat je eigenlijk gewoon een gigantisch beveiligingslek aanmaakt ?

• dierkx36
Dreamstar schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:04:
Misschien een stom idee, maar kan je niet op je C:\ een verwijzing (snelkoppeling, ntfs mount link ding) maken naar de schijf die je wil delen ?
Messenger kennende zal de mogelijkheid niet bijzonder ingewikkeld zijn, en zal er ook niet veel controle aan te pas komen namelijk.

Ik neem aan dat je (ook zonder kennis van messenger en netwerken) hebt nagedacht dat je eigenlijk gewoon een gigantisch beveiligingslek aanmaakt ?
Okay ,ten eerste : ik begrijp wat je op doet :Y ,alleen zegt et me dus niks
Snelkoppeling bedoel je dus gewoon een snelkoppeling net als je buraueblad ?? (ik voel een Duhhh aankomen :P )
NTFS mount link zegt me dus helemaal niks :N

En van dat lek ,begrijp helemaal :Y

Ik heb de harde schijf (eigenlijk paritie) die ik wil delen al vrijgegeven ,dit is ook de ENIGSTE harde schijf (paritie) die ik wil delen
De rest is gewoon afgesloten ,dus volgens mij kunnen 3den hier van buitenaf niet bij komen
En ik wil de schijf maar met 2 mensen delen via Messenger ,de rest mag er best op kijken ,maar dan moeten ze het vragen
In messenger kan je aangeven aan welke personen je iets wilt delen (bij voorbaad)
Dus het is voor anderen al moeilijk om erbij te komen lijkt me

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07 21:24
Ook een leuke: zet een FTP servertje op op je computer, en geef mensen via een gebruikersnaam en wachtwoord toegang tot die map ;)

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:29
Denk niet dat het echt een goed idee is om met messenger je harddisk te delen.
Je kan het beter gewoon via FTP doen met een wachtwoord erop.

• dierkx36
En het FTP gebeuren snap ik dus nog minder van :'(

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 14:02

Surkow

$µr|{0w

dierkx36 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 23:58:
Het is denk ik even ingewikkeld. Je kunt echter veel sneller bestanden delen via FTP.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Verwijderd

Zat tutorials over te vinden, dit lijkt mij toch een beter idee, Zal naar alle waarschijnlijkheid ook een stuk sneller werken.

• PeterSelie
Er zijn zat kant en klare FTP server-pakketten
Daarnaast is het googelen ook een vak schijnt, gezocht op FTP server, en eerste hit (gelijk één van de simpelste oplossingen, gewoon Microsoft shite) http://www.microsoft.com/..._techniek/ftp_server.aspx

Lees dat even goed door en je hebt het zo up ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Reden om het gewoon eens uit te zoeken? Dat is de standaardreactie van iedereen die op Gathering of Tweakers hoort ;)
Wel een interessante vraag trouwens. Wat zijn je eigen ideeen over het hoe?

Al zijn er andere tools om via het internet bestanden te delen, zal je in alle gevallen moeten weten hoe het (inter)netwerk werkt en hoe de tools werken. De lowtech manier is gewoon met een USB-HDD heen en weer fietsen.
offtopic:
En de reden dat ik reageer: ik pas de titel iets aan van 'Harde schijf delen via Messenger LIve mogelijk ??'

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dierkx36
F_J_K schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:11:
[...]

Reden om het gewoon eens uit te zoeken? Dat is de standaardreactie van iedereen die op Gathering of Tweakers hoort ;)
Wel een interessante vraag trouwens. Wat zijn je eigen ideeen over het hoe?

Al zijn er andere tools om via het internet bestanden te delen, zal je in alle gevallen moeten weten hoe het (inter)netwerk werkt en hoe de tools werken. De lowtech manier is gewoon met een USB-HDD heen en weer fietsen.
offtopic:
En de reden dat ik reageer: ik pas de titel iets aan van 'Harde schijf delen via Messenger LIve mogelijk ??'
Ik wou 't dus niet ingewikkeld maken om dit soort situaties te verkomen :P
vandaar het beperkt delen ,dus maar een paar mensen :Y
dat was de achterliggende grond van een messenger idee :P

Ik ben effe op dat idee van Dreamstar verder gegaan

Ik heb dus een snelkoppeling van m'n schijf (paritie) gemaakt die ik wil delen (H:\Music ,joh wat staat erop ;) ) en deze aan 2 mensen gegeven die onder Messenger live een gedeelde map hebben
Ja ,inderdaad ,de snelkoppeling kan je niet delen ,maar ja kan via de snelkoppeling WEL op de schijf komen dus ik ben benieuwt of et werkt :Y
vandaag uitproberen dus :9

PS :
Ik heb de paritie (H:\) onder eigenschappen gedeelt en op lezen gezet ,met mijn wat beperkte kennis op het moment zouden ze dus ook alleen op DIE schijf kunnen komen

Je hebt de titel al verandert zie ik trouwens *O*
1 van m'n vele tikvautjes ;)

Effe voor je beeldvorming ,ik ben jaren een amateur PC hobbyist geweest ,tot ik vorig jaar een bepaald rijbewijs heb gehaalt en daar eigenlijk redelijk fanatiek mee aan de gang bent gegaan (zie icoontje = dierkx36 op zandvoort)
De PC is dus op een zijspoor gekomen en ik heb het eigenlijk pasgeleden weer opgepakt
Dus alles moet weer effe loskomen zeg maar ;)

[ Voor 34% gewijzigd door dierkx36 op 16-12-2006 09:48 ]

• PeterSelie
dierkx36 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 09:38:
[...]

Ik wou 't dus niet ingewikkeld maken om dit soort situaties te verkomen :P
vandaar het beperkt delen ,dus maar een paar mensen :Y
dat was de achterliggende grond van een messenger idee :P

Ik ben effe op dat idee van Dreamstar verder gegaan

Ik heb dus een snelkoppeling van m'n schijf (paritie) gemaakt die ik wil delen (H:\Music ,joh wat staat erop ;) ) en deze aan 2 mensen gegeven die onder Messenger live een gedeelde map hebben
Ja ,inderdaad ,de snelkoppeling kan je niet delen ,maar ja kan via de snelkoppeling WEL op de schijf komen dus ik ben benieuwt of et werkt :Y
vandaag uitproberen dus :9

PS :
Ik heb de paritie (H:\) onder eigenschappen gedeelt en op lezen gezet ,met mijn wat beperkte kennis op het moment zouden ze dus ook alleen op DIE schijf kunnen komen

Je hebt de titel al verandert zie ik trouwens *O*
1 van m'n vele tikvautjes ;)

Effe voor je beeldvorming ,ik ben jaren een amateur PC hobbyist geweest ,tot ik vorig jaar een bepaald rijbewijs heb gehaalt en daar eigenlijk redelijk fanatiek mee aan de gang bent gegaan (zie icoontje = dierkx36 op zandvoort)
De PC is dus op een zijspoor gekomen en ik heb het eigenlijk pasgeleden weer opgepakt
Dus alles moet weer effe loskomen zeg maar ;)
Je wilde het niet ingewikkeld maken? Op deze manier creeer je imho voor jezelf toch een aantal omwegen die daarnaast ook nog eens niet optimaal werken (via MSN versturen is nog altijd niet zo snel als via FTP, FTP is direct p2p, MSN voor zover ik weet niet).

Volg deze tutorial (van microsoft, zal dus standaard in je windows moeten zitten) en hoppa, delen as easy and fast as it gets: http://www.microsoft.com/..._techniek/ftp_server.aspx
Pagina: 1