Toon posts:

Games zeer hoog CPU verbruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb goed gezocht maar ik kon het antwoord zo snel niet vinden dus vandaar mijn vraag.

Ik heb zojuist Bootcamp op mijn Macbook Pro Core2Duo, X1600, 1GB mem gezet. Nu heb ik Pro Evolution Soccer 6 geinstalleerd maar dit is echt niet te spelen. Zelfs niet op een lage resolutie en met weinig detail. Het CPU verbruik staat op 50% en PES gebruikt 185 mb aan geheugen.

Weten jullie waar dit aan ligt. Ik dacht dat ik met 1gb mem toch wel redelijk kon gamen.

Kan ik iets aan de instellingen doen of zou er iets met mn macbook zijn?

Aanbevolen systeemeisen: P4 1,5Ghz, 265mb mem etc.

Het zou dus meer dan genoeg moeten zijn om lekker te spelen.

Wat zijn jullie ervaringen?

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:35

WFG

Ik heb op mijn iMac, 128mb vid mem en 1.5g, gewoon geheugen geen problemen met het draaien van oa GTA SA op hoge resolutie of C&C Generals ZH.

Mss ligt het aan de laptop hdd die er in zit. Dat is het enigste verschil met een iMac. Hoe zit het eigenlijk met windows xp 64bit en games?

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe het met x64 zit.

Dat zou ook kunnen maar zou dat zo veel uit maken?

IK heb net even op mn pc gekeken (AMD 3500+ 2,2Ghz, 1Gb mem, 6600GT video) en daar vreet die ook 185 mb geheugen. Alleen loopt hij daar als een zonnetje op hoge resolutie. En de Macbook zou een flink stuk sneller moeten zijn dan mn pc.....

Verwijderd

Je wilt toch juist dat je pc zoveel mogelijk beeldjes per seconde laat zien? Je pc zal dan ook z'n uiterste best doen en alles uit de kast trekken (alle resources worden dus gebruikt). Zou dat niet gebeuren, dan loopt je spel minder soepel, en dat is niet wat je wilt ;) Er is niet zoiets als een grens aan FPS waarbij je pc het 'genoeg' vindt ;)
Het ligt dus niet aan het feit dat het processorverbruik 100 50% is...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al achter, toevallig kwam ik ergens tegen dat securom beveiliging in sommige gevallen gaat haperen. Dit gebeurt echter alleen bij legale versies. Omdat ik dit bij mn pc niet heb kwam ik hier niet op.
Even geprobeerd met een nocd file en hij doet het perfect.
Snel opgelost en topic kan dus dicht.