Verwijderd
Verwijderd
Zou je eens kunnen nakijken of die 9381 daadwerkelijk 512mb videokaart geheugen heeft want op de HP site staat namelijk dat deze laptop een 256 mb grafischekaart heeft terwijl BCC, Dynabyte, Its en Dixons op hun site hebben staan dat deze laptop een 512mb grafischekaart heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:21:
Ik zelf heb van de week bij Dynabyte een HP Pavilion dv9381ea gekocht en ben zeer te vreden. Hij word geleverd met Vista Home Premium was eerst vies van Vista maar het werkt zeer soepel op het apparaatje. Ben even goed nog bezig om wat aan het besturings systeem te tweaken om wat geheugen te besparen. Hij zit zo rond de 30% geheugen. Het toetsenbord was al Qwerty want ze hadden hem pas die week binnen gekregen van HP. Als jullie iets te vragen hebben stel ze gerust!
Verwijderd
Dit type is gewoon hetzelfde als de eerdere series. Alleen heeft deze 9381 andere specs. Er is niks verandert qua uiterlijk..Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:18:
JordiVolkers wil je er foto´s van maken voorkant achterkant etc...
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:24:
[...]
Zou je eens kunnen nakijken of die 9381 daadwerkelijk 512mb videokaart geheugen heeft want op de HP site staat namelijk dat deze laptop een 256 mb grafischekaart heeft terwijl BCC, Dynabyte, Its en Dixons op hun site hebben staan dat deze laptop een 512mb grafischekaart heeft.

Verwijderd
Van buiten ziet hij er net zo uit als de foto's hier boven.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:16:
512mb dus netjes ! meer foto´s
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Erg vreemd, dit type heeft dus wel een 512mb grafische kaart dan heeft HP een fout gemaakt op hun site!
Verwijderd
Duidelijker dan dit kan niet: http://www.nvidia.com/object/go_7_series_techspecs.htmlVerwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:58:
HA-HA turbocache is het niet .. anders stond het wel duidelijk aangeven... dit is gewoon fout van hp
Diegenen met een Go, moeten maar eens in de BIOS kijken en in System Properties om te zien welke hoeveelheid RAM daar staat.
[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 02-05-2007 10:13 ]
Verwijderd
de 7600 is er niet met turbocache:PcDealer schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:12:
[...]
Duidelijker dan dit kan niet: http://www.nvidia.com/object/go_7_series_techspecs.html
Diegenen met een Go, moeten maar eens in de BIOS kijken en in System Properties om te zien welke hoeveelheid RAM daar staat.
NVIDIA TurboCache is available in: the NVIDIA GeForce Go 7300 GPU for PCI Express thin and light notebook PCs, the NVIDIA GeForce 6200 GPU for PCI Express desktop PCs, and the NVIDIA GeForce Go 6200 GPU for PCI Express notebook PCs.
Gevonden via de link van PCdealer
Je hebt gelijk!Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:18:
[...]
de 7600 is er niet met turbocache:
NVIDIA TurboCache is available in: the NVIDIA GeForce Go 7300 GPU for PCI Express thin and light notebook PCs, the NVIDIA GeForce 6200 GPU for PCI Express desktop PCs, and the NVIDIA GeForce Go 6200 GPU for PCI Express notebook PCs.
Gevonden via de link van PCdealer

Hier een zeer goede review van Notebookreview.com, eigenlijk twee (heel raar, ze hebben er een genaamd "dv9000 review" en één "dv9000 with Vista review")
dv9000 review
dv9000 with Vista review
Zelf overweeg ik de dv9313 te kopen en 1 Gb extra kopen, dan heb ik een dv9381 voor minimaal €100,- minder..
[ Voor 3% gewijzigd door Evano op 02-05-2007 18:15 ]
Verwijderd
Deze mail heb ik ontvangen:
Geachte heer/mevrouw Geomini,
Ik heb de technische informatie betreffende de HP Pavilion DV9381EA mogen ontvangen van mijn technische collega's.
De HP Pavilion DV9381EA heeft een grafische kaart van 256 mb specifiek video geheugen. Dit houd in dat de weergegeven informatie op onze internet website klopt.
U heeft de mogelijkheid om deze informatie te raadplegen indien u klikt op de onderstaande internet link :
http://h10010.www1.hp.com...tml?jumpid=reg_R1002_NLNL
Als u naar aanleiding van deze e-mail verdere vragen heeft, hoor ik dit graag van u.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Ik heb net een mailtje terug gestuurd met de bijgevoegde screenshot waar toch daadwerkelijk 512mb staat!! even afwachten dus..
Wat denken jullie??
Verwijderd
Een 9313 heeft wel maar 160gb ipv 320gb, 1,7 ghz ipv 1,8ghz en 2x 512mb ipv 2x 1024. Deze laptop heeft namelijk maar 2 geheugen slots dus je moet allebei de 512mb's verkopen wil je er 2gb inproppen. Dus wat je zegt dat je voor 100 euro minder een 9381 hebt is dus niet waar.blacktarantulaX schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:14:
Zelf overweeg ik de dv9313 te kopen en 1 Gb extra kopen, dan heb ik een dv9381 voor minimaal €100,- minder..
Verwijderd
Jordi, ik ben zelf nog niet into Vista maar ik ben vandaag eens gaan kijken naar de oude HP 9255 waar je kunt zien hoeveel videogeheugen die heeft.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:20:
Bios staat ook 512mb hier!
Zou je daar eens een screenshotje van willen maken? Ik zal proberen om uit te leggen waar je dat kunt vinden: als je op het bureaublad staat en dan rechtermuisknop en dan de laatste mogelijkheid kiezen dan kom je toch in een venster waar jeje bureaublad kunt aanpassen als je dan naar (ik geloof)instellingen gaat en dan geavanceerd daar staat ook hoeveel geheugen die heeft en hoeveel dat die pakt van het intern geheugen. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd maar het is zowieso in die richting. Kun je daar een screenshot van maken?? Alvast bedankt!!

Echter maakt het me totaal niet uit dat ie 160 Gb minder zou hebben en een T5200 ipv T5600, ik zit nu met een notebook met 15 Gb harde schijf en eenofandere Intel Celeron. Dat wordt dus al een flinke overstap en dan ga ik niet op hardeschijfruimte en 100 MHz meer moelijk doen.
Hoezo is dat naaierij? Voordat je koopt dien je onderzoek te doen. Op basis van de uitkomst van dat onderzoek doe je een gedegen en gerichte aankoop.blacktarantulaX schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:35:
Maar 2 geheugenslots?Da's wel weer naaierij van HP zeg, dat verplicht me weer bijna om voor een 9381 te gaan.
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door PcDealer op 02-05-2007 19:13 ]
Verwijderd
Wat ik eruit op kan maken: is dat hij 512 MB geheugen heeft plus 271MB virtueel wat het samen 783MB geheugen maakt?Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:33:
[...]
Jordi, ik ben zelf nog niet into Vista maar ik ben vandaag eens gaan kijken naar de oude HP 9255 waar je kunt zien hoeveel videogeheugen die heeft.
Zou je daar eens een screenshotje van willen maken? Ik zal proberen om uit te leggen waar je dat kunt vinden: als je op het bureaublad staat en dan rechtermuisknop en dan de laatste mogelijkheid kiezen dan kom je toch in een venster waar jeje bureaublad kunt aanpassen als je dan naar (ik geloof)instellingen gaat en dan geavanceerd daar staat ook hoeveel geheugen die heeft en hoeveel dat die pakt van het intern geheugen. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd maar het is zowieso in die richting. Kun je daar een screenshot van maken?? Alvast bedankt!!

Nou, ik vind het naaierij omdat ik nu niet een 9313ea met 1 Gb extra kan kopen, dat zou me iets van 200,- schelen t.o.v. een 9381 met native 2 Gb...PcDealer schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:12:
[...]
Hoezo is dat naaierij? Voordat je koopt dien je onderzoek te doen. Op basis van de uitkomst van dat onderzoek doe je een gedegen en gerichte aankoop.
Ik had dus verwacht dat elke notebook in totaal 4 slots heeft...
Mja ik heb HP er ter controle nog even een mailtje over gestuurd.
Overigens had ik nog niet zo diepgaand onderzoek gedaan, ik hoef hem niet morgen te bestellen hoor!
Verwijderd
perfect dit wilde ik weten. Ik denk dat het nu wel bevestigd is dat deze laptop toch 512mb videokaart heeft!Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:32:
[...]
Wat ik eruit op kan maken: is dat hij 512 MB geheugen heeft plus 271MB virtueel wat het samen 783MB geheugen maakt?
Dan voldoet de 9313ea niet aan je wensen en kun je een andere zoeken die dat wel doet.blacktarantulaX schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:05:
[...]
Nou, ik vind het naaierij omdat ik nu niet een 9313ea met 1 Gb extra kan kopen, dat zou me iets van 200,- schelen t.o.v. een 9381 met native 2 Gb...
Na onderzoek was je tot de conclusie gekomen dat niet elke laptop 4 slots heeft, net zoals niet elke pc 4 slots heeft.Ik had dus verwacht dat elke notebook in totaal 4 slots heeft...
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 02-05-2007 23:44 ]
Is de dv9255 (RY690EA#ABH) niet iets?blacktarantulaX schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:14:
Wat foto's van de dv9000 serie (de dv9381 heeft hetzelfde design):
[...]
Ik wilde terechtkomen op max €1200,- terwijl de dv9255 en dv9381 in de €1400/1500,- klasse zitten..
Ik ga nog verder zoeken, bedankt iig
Verwijderd
ik moet zeggen dat ik er helemaal geen problemen mee heb gehad en uitermate tevreden ben over de gang van zaken zoals ik hem heb gekregen.
Ik had eigenlijk de dv9285ea besteld maar toen bleek de 9396ea leverbaar te zijn op het moment van uitlevering. Ook ik ben hem zelf op gaan halen bij Qplaza en heb daar net als de meeste die bij Qplaza gekocht hebben een korte tour gehad om de laptop. Die van mij is prima in orde en geen enkel probleem tot nu toe.
over het verwisselen van het toetsenbord kan ik ook vrij simpel zijn, het is een origineel HP toetsenbord wat er in gedaan word. ( ik heb namelijk de doosjes waar deze in geleverd zijn te zien gekregen toen hij liet zien wat het azerty toetsenbord was.
al met al heb ik dus geen enkele negatieve ervaring gehad met Qplaza.
Over de prestaties van de dv9396ea kan ik eigenlijk kort zijn.
Het is naar mij inzien echt een super laptop en voor dit geld naar mijn inziens een van de beste die je kan kopen. De snelheid van de processor is super en de video kaart presteert prima op diverse spellen. Ik ben meer een persoon voor first person shooters en speel dus regelmatig games als rainbow six vegas op de laptop en ik moet zeggen het draait super.
de harde schijven zijn heerlijk groot en ik vind de laptp echt een volwaardige desktopvervanger.
voor wat betreft of je nu naar Qplaza moet rennen om te gaan bestellen.......
iedereen heeft zijn eigen beleving van de verhalen die hiervoor genoemd zijn en kan lezen dat ik er in iedergeval geen enkel probleem heb gehad en uitermate tevreden ben.
feit blijft dat er wel is dingen gebeuren maar daar zal niet alleen Qplaza mee te maken hebben. Ik heb zelf niet al te goede ervaringen bij Dynabyte als het gaat om klantvriendelijkheid en service.
mijn advies, als je via een internetwinkel besteld en je bent in de mogelijkheid om het produckt zelf op te halen, zeker als het gaat om de aanschaf van een systeem of een notebook, moet je dat zeker doen. Je bent er op die manier zeker van dat je het product in goede staat ontvangt en kan mogelijk problemen zoals voorgaand genoemd voorkomen.
Verwijderd
weer een dilemma ik zit nu echt weer te twijfelen om een dv9396ea te kopen een t7200 is veeeel sneller dan een t5600 en hierboven kon je lezen dat hij weer een goede ervaring heeft.
wat zou ik toch doen
hebben ze de toetsenbord er professioneel erin gedaan en hoe ?
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 10:09 ]
Verwijderd
Ik betwijfel of je het verschilt merkt tussen een 9381 of een 9396 qua processorVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:14:
Zag de laptop er netjes uit geen krasjes etc etc . ?
weer een dilemma ik zit nu echt weer te twijfelen om een dv9396ea te kopen een t7200 is veeeel sneller dan een t5600 en hierboven kon je lezen dat hij weer een goede ervaring heeft.
wat zou ik toch doen
Het kan maar op een manier:Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:14:
[...]
PcDealer in "Tests/reviews HP DV9000-serie"
Verwijderd
1 de laptop komt uit belgie.
2 hij is nu open geweest voor het verwisselen van het toetsenbord.
En krijg je de orginele toetsenbord ook mee of houd Qplaza.nl die zelf?
De Maintanance & Serviceguide waar ik in een vorige post naar verwees, geeft niet aan dat het specifiek voor opgeleid personen bedoelt is, dus iedereen kan de guide gebruiken. Hier staat in hoe een keyboard verwijderd en geplaatst kan worden. Dit kan dus niet van invloed zijn op de garrantie, tenzij je wat beschadigd hebt. Als Qplaza.nl dat zou hebben gedaan, moeten zijn de garantie betalen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:41:
Hoe zit het met de garantie dan want,
1 de laptop komt uit belgie.
2 hij is nu open geweest voor het verwisselen van het toetsenbord.
Ik neem aan dat wanneer je betaalt voor het Qwerty toetsenbord bij Qplaza.nl jij je Azerty gewoon houdt: jouw eigendom. Of je moet iets anders afgesproken hebben (korting?).En krijg je de orginele toetsenbord ook mee of houd Qplaza.nl die zelf?
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 04-05-2007 12:07 ]
Verwijderd
Blijkbaar niet alle Go 7600?Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:17:
NVIDIA® GeForce™ Go 7600 supporting TurboCache™ technology 256 MB dedicated VRAM (up to 527 MB total available graphics memory using TurboCache™ technology with 2 GB system memory)
is dit niet het geval ? ik zie toch wel dat er go 7600 met dit bestaat toshiba heeft het ook
PcDealer in "Tests/reviews HP DV9000-serie"
Aan de echte 256 Mb heb je wel genoeg volgens mij, en het is echt zonde voor je 2 Gig aan werkgeheugen als het daar vanaf wordt gesnoept..
Nutteloze post, ik weet het. Maar beste mensen, ook dit half jaar oude brik is (nog steeds)bloedsnel. Als je het niet bevalt dat er een Azerty toetsenbord op zit koop het ding dan in Nederland. Wat maken al die detail verschillen nu uit, geen ene moer. Als je een dv9000 koopt heb je de top of de bill. Kan je weer 4 jaar verder. Gewoon doen, welke variant je ook koopt, je zit geheid goed.
Tot zover de reclame!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Maar ik had wel een vraagje:
Er zit dus zo'n leuke afstandbediening bij, maar krijg deze nog niet goed aan de praat. Sommige functies doet ie wel, sommige niet.
Nu neem ik aan dat hier drivers en software voor zouden moeten zijn, waarin je bepaalde dingen kan instellen.
Ik kan deze drivers of software alleen niet vinden??
Iemand die me in de goede richting kan wijzen?
Bedankt!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
krasjes... nee, mn laptop kwam net als bij de poster die klaagde over krasjes en beschadigingen weer uit de doos waarvan (om het toetsenbord er in te zetten) het zegel verbroken was.
Toetsenbord.... ik kraai er niet naar en lig er ook niet wakker van of ik nu het AZERTY mee heb of niet. Het zou natuurlijk wel kunnen maar serieus..... als je dat wil koop je hem toch gewoon in België?
Geluidskwaliteit: Ik heb er al veel over gelezen inderdaad, hiervoor had ik een HP zd8125ea met harman en kardon speakers en ik moet zeggen dat ik alleen een verschil merk als ik de laptop echt hard aan zet op muziek. Als ik een spel speel en gewoon normaal volume gebruik is het geluid hederder dan bij mn oude laptop. Bij muziek en (bijna vol) hoog volume heb ik wel het idee dat bijvoorbeeld de lage tonen iets minder zijn en het geluid (ietsjes) "blikkerig".
Al met al over het geluid gewoon geen klagen, en als ik hem gebruik voor muziek sluit ik er 9 van de 10 keer externe speakers bij aan dus is dat probleem ook niets.
Dit zegt de gast van Notebookreview.com erover:
Klinkt goed!Speakers:
The speakers on this laptop are some of the best I have heard and are made by Altec Lansing. In typical notebook fashion however, they do come up short. The sound quality is crisp and clear all the way up to max volume. There is no "tinny" sound from the speakers that many have. The only complaint I have about these speakers is that they don't get loud enough for my tastes. Not a big deal to me, as they get plenty loud for sitting around and listening to your MP3's, but for gaming and audiophile tastes, a set of external speakers or headphones may be a good option.
Verwijderd
Mijn vorige vraag over de ab is opgelost. Werkt alleen op windows media player e.d.
Nieuwe vraag gaat over de schrijfsnelheid van de dvdr in de laptop dv9085ea.
Ik krijg deze maar op 4x, terwijl in de productbeschrijving 8x staat genoemd? Hoe is dit mogelijk?
Verwijderd
Verwijderd
als er inderdaad staat dat hij 4x speed is dan zou je eventueel als het gaat om films clonedvd kunnen gebruiken. Daarin kan je namelijk de maximaal te gebruiken snelheid selecteren.
en als ik me niet vergis kan je toch ook in nero met drivespeed kijken wat hij doet met de snelheid??
als dat niet zo is wordt ik vast wel gecorrigeerd want ik gebruik dat eigenlijk nooit.
Klopt, bij mij (en anderen, hier is al vaker een vraag over gesteld namelijk) gaat ie maximaal op 4x. In theorie zou 8x haalbaar moeten zijn. Geen idee waar dat aan ligt. Mogelijk komt er nog eens een nieuwe firmware update?Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:12:
Nieuwe vraag gaat over de schrijfsnelheid van de dvdr in de laptop dv9085ea.
Ik krijg deze maar op 4x, terwijl in de productbeschrijving 8x staat genoemd? Hoe is dit mogelijk?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Videoadapter
NVIDIA® GeForce™ Go 7600
Video RAM
met 256 MB apart videogeheugen
staat dus duidelijk bij dat het om een dedicated geheugen gaat.
of ik moet het compleet fout hebben.
Verwijderd
Verwijderd
Toen vroeg ik aan 1 vd verkopers hoe het nu precies zit met die 256mb waar HP mee publiceert. Toen kwam er natuurlijk zo'n mooi verkooppraatje dat deze laptop turbocache heeft.Maar dan moet dat toch aangegeven worden op doos?
Verwijderd
de dev9381ea. heeft volgens mij wel turbocache. JordiVolkers kan je kijken bij je drivers of iets over turbocache staat ?
+
ik heb meer gezocht en volgens computerpirates webshop.
is de dv9255 heeft een 256mb dedicated en 256mb gedeeld
heeft iemand hier op het forum een dv9255 en kan er screenshots van maken ?
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 22:07 ]
[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 07-05-2007 10:08 ]
Verwijderd
ik heb net HP nederland aan de telefoon gehad. na 10 minuten research hahaha van de medewerkster daar over de geheugen van de videokaarten blijkt dat de.
dv9381ea 256mb heeft en tot 512mb turbocache heeft.
toen vroeg ik me meteen af of de dv9255ea dat ook heeft.
de dv9255ea heeft standaard 256mb zonder turbocache.
erg zonder dat hp de nieuwe laptops met turbocache heeft uitgevoerd.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 11:04 ]
Is dat écht zo erg? Er is iig 256mb dedicated en indien nodig wordt er wat "afgesnoept" van 2Gb... Waar zit je overigens naar te kijken bij Dell?Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:21:
ik zit nu toch te twijfelen om een dell te gaan kopen want laptop met turbocache zuigt zwaar.
ik heb net HP nederland aan de telefoon gehad. na 10 minuten research hahaha van de medewerkster daar over de geheugen van de videokaarten blijkt dat de.
PSN: TDBtje
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 14:19 ]
Je moet toch ergens aangeven hoeveel geheugen er wordt gebruikt? Dan zal er ook "0" staan, hoop ik.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:39:
hoe bedoel je ? turbocache wordmeestal toch wel gebruikt ... en je kan het niet uitzetten in bios..
Verwijderd
Of je koopt de voorloper daarvan, die heeft, als ik het goed heb, 512 mb dedicatedVerwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:21:
ik zit nu toch te twijfelen om een dell te gaan kopen want laptop met turbocache zuigt zwaar.
Volgens mij begrijp jij 't niet helemaalVerwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:21:

TC is kut als je 'n kaartje hebt van 64MB dedicated ofzo en hij er nog 192MB bij kan snoepen!
Zo'n GO7600 met 256MB dedicated geheugen is al uber en als hij 't nodig heeft kan hij er nog
maximaal 256MB geheugen bijsnoepen... Daar is toch niks mis mee of vind je 't niet leuk klinken ofzo?
Zelf heb ik 'n GO7600 met 512MB dedicated geheugen, maar die zijn heeel heeel zeldzaam
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
en dell ik vind het design gewoon oerlelijk.
ik heb net toch contact met qplaza gelegt.
en hij heeft nog flink aantal dv9255ea.
en hij gat me de optie van de dv9396ea.
die hebben allebei geen turbocache geheugen.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 14:00 ]
Hij zal dus echt werkelijk NOOIT geheugen van je RAM af gaan snoepen dus dat maakt niet uit!
CLB heeft 't gevoel dat je je nog 'n beetje moet inlezen qua TurboCache-videokaarten
En ik zou lekker 2 weekjes wachten met de aanschaf van 'n laptop: Santa Rosa platform komt eraan!
Veel betere specs voor 'n mooi bedrag! Als je NU 'n laptop koopt is die over 2 weken alweer 'oud'
En je hoeft ook geen onnodige witregels toe te voegen of regelmatig op je enter-toets te drukken hoor
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Veel betere specs voor 'n mooi bedrag!CLB schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:17:
Een GO7600 die meer dan 256MB nodig heeft voor textures in 'n game is bijna ondoenbaar![]()
Hij zal dus echt werkelijk NOOIT geheugen van je RAM af gaan snoepen dus dat maakt niet uit!
CLB heeft 't gevoel dat je je nog 'n beetje moet inlezen qua TurboCache-videokaarten![]()
En ik zou lekker 2 weekjes wachten met de aanschaf van 'n laptop: Santa Rosa platform komt eraan!
Veel betere specs voor 'n mooi bedrag! Als je NU 'n laptop koopt is die over 2 weken alweer 'oud'![]()
En je hoeft ook geen onnodige witregels toe te voegen of regelmatig op je enter-toets te drukken hoor
Waar kan ik dat dan vinden?
Verwijderd
dus de dv9255/ 9396ea zijn goede keuzes
Bijvoorbeeld bij AsusTDB schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:27:
[...]
Veel betere specs voor 'n mooi bedrag!
Waar kan ik dat dan vinden?
Asus F3SV nemen welke maar 1150 euro straks kost.
En welke de volgende specs heeft:
*Intel Core 2 Duo T7100 (800mhz fsb)
*160GB S-ATA harddisk 5400RPM
*2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
*nVidia Geforce 8600M 1024MB with TurboCache
*15.4" WXGA+ ColorShine TFT (1440 x 900)
Welke specs wil je wel?Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:36:
een turbocache videokaart wil ik niet en ik zoek een 17"
Die Asus die ik even aanhaalde was btw niet voor jou bestemd, maar voor TDBVerwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:36:
een turbocache videokaart wil ik niet en ik zoek een 17"
Haha jij met je TC, ik vind je echt raar hoor

Die Asus bijvoorbeeld: 512MB dedicated geheugen + nog eventueel 512MB,
dat spreek je nooit aan tijdens games, dus waarom je je daar nou zo druk over maakt
Verwijderd
tenminste een t5500/t5600/t7200
geheugen 2gig
flink veel ruimte
videokaart + 7600 256mb geen turbocache.
17 inch beeld
en mooi design !
ik maak me wel druk om turbocache het is namelijk gewoon zonde als er van je geheugen gesnoept word. en met de games in de toekomst kan turbocache nog wel is een bottleneck wezen.
ze zeggen wel dat de processor en het geheugen etc etc alles stabiel houd maar ik geloof dat niet.
Waarvoor mijnCLB schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:44:
[...]
Die Asus die ik even aanhaalde was btw niet voor jou bestemd, maar voor TDB
Mee eens. Persoonlijk vind ik 15.4" WXGA+ ColorShine TFT (1440 x 900) wel wat te klein (3 jaar geleden had ik mijzelf nu voorHaha jij met je TC, ik vind je echt raar hoor![]()
Die Asus bijvoorbeeld: 512MB dedicated geheugen + nog eventueel 512MB,
dat spreek je nooit aan tijdens games, dus waarom je je daar nou zo druk over maakt

Asus G2 gaming notebook serie? Alleen is de video een ATI Mobility Readeon X1700 GPU, 512 MB Physical VRAM.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:50:
ik wil dit graag in me laptop zien.
tenminste een t5500/t5600/t7200
geheugen 2gig
flink veel ruimte
videokaart + 7600 256mb geen turbocache.
17 inch beeld
en mooi design !
ik maak me wel druk om turbocache het is namelijk gewoon zonde als er van je geheugen gesnoept word. en met de games in de toekomst kan turbocache nog wel is een bottleneck wezen.
ze zeggen wel dat de processor en het geheugen etc etc alles stabiel houd maar ik geloof dat niet.
Toshiba P100-343, P100-444 helaas maar 256MB video.
512MB video -> Toshiba P100-332 en P100-374 Bij de laatste staat specifiek "dedicated".
Bij de P200 serie staat wel vermeld Turbocache ondersteund. Trek de simpele conclusie
Edit: een aantal Toshiba's heeft Go 7600, de P100-374 heeft de Go 7900, 1GB+1GB (max 4GB), 200GB (4200rpm, SATA), Bluetooth 2.0, 4x SUB 2.0, Firewire, VGA-/DVI-out, XP MCE
[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 08-05-2007 19:24 ]
pff wacht nou even met de aanschafVerwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:40:
ik ga toch voor de hp

Over 2 weken haal je voor hetzelfde geld 'n 3x betere config, maarja eigenwijs ofzo

Een GO7600 is nog DX9 die haalt helemaal NOOOOOIT 256MB geheugen voor graphics...
Dus als je 'n GO7600 met 256MB + 256MB TC geheugen hebt, maakt dat helemaal niks uit

En nu stop ik met 100x 't zelfde zeggen, want je wilt of kan 't gewoon niet begrijpen

BTO/ Asus/ HP/ Fujitsu-Siemens and go on...
Verwijderd
fujitsu siemens niet mijn merk.
asus/bto zijn hetzelfde..
en gaat al gauw duur kosten zonder besturing systeem
Hmm wat jij wilVerwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:53:
asus/bto zijn hetzelfde..
Kost veel / is duuren gaat al gauw duur kosten zonder besturing systeem
Maar je hebt wel 100% kwaliteit, wat ook wat mag kosten!
Verwijderd
de dv9255 heeft 256mb zegt hp.. maar ik betwijfel of dat ook gewoon niet een turbocache is.
over de dv9381ea is het wel duidelijk.
Hou nou toch eens op. Asus heeft ze met en zonder TC en verschillende sneldheden/geheugengrootte.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:07:
maar ik zit nog steeds beetje met fake gevoel over de hp series en de go 7600.. en turbocache
de dv9255 heeft 256mb zegt hp.. maar ik betwijfel of dat ook gewoon niet een turbocache is.
over de dv9381ea is het wel duidelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 08-05-2007 20:33 ]
Ik speel zonder problemen HD films af, met een kwaliteit waar je U tegen zegt.
Ook speel ik nu BF2142, met alles op MAX....en het ziet er vet uit, kan niets anders zeggen !!!!
Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎
www.toshiba.nl en verder heb ik eerder ook al wat werk voor je verricht die je zelf ook had kunnen doen.
Toevallig weet ik dat Toshiba ook gamers laptops heeft, dus dat was een voordeel. Je mag best wat meer de handen uit de mouwen steken.
nieuws: 'HP gaat HDX-laptop voor gamers presenteren' interessant voor je?
Verwijderd
Wil jij eens voor me kijken wat de BIOS opties zijn voor de videokaart?Backstage schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:28:
HP DV9055EA Laptop * Intel C2D T5500 * 7600Go 256Mb 450/380 @ 571/460 * 2x1024Mb DDR2 667-MHz * 17" WXGA (Vaak LG 37"LC25R) *2x80Gb 7200RPM * XP PRO MC2005 ~Dual Boot~ Vista Ultimate * 320Gb Ext HD* @Home 10Mbit/1.2Mbit * Tweaknews 10Mbit
Dit topic is gesloten.