Toon posts:

AMD Athlon XP processor kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een werkend systeem als server.

Aopen AK77 Pro
AMD Athlon XP 1700+
2 X 128 DDR
3D Prophet 4000XT

Dit systeem heeft een tijdje goed gewerkt. Daarna viel het onregelmatig uit.
Daarna hebben we de PC naar beneden gehaald om te fixen. Maar het werd steeds erger!
Tijdens het opstarten van Windows viel de PC uit. Dit gebeurden 3 a 4 keer. Daarna deed het systeem helemaal niks. Ventilatoren draaide maar scherm bleef zwart geen BIOS te zien!

Toen hebben we 1 voor 1 hardware ontkoppelt en getest, ook dat had geen zin. Geheugen omgewisseld in verschillende banken. BIOS reset. ATX reset. Anderen AGP en PCI video kaart geprobeert. Anderen voeding. Weer deed het systeem niks.

Omdat er een aantal geplofte elco's op zaten dachten wij dat het moederbord de oorzaak was! Wij hebben toen een nieuw moederbord gekocht. Asrock K7NF2-RAID ref. 1.04.

Deze netjes aangesloten, FSB goed ingesteld. Opgestart! En ja het werkte :9~ ... voor 3 sec 8)7 .
Toen werd monitor weer zwart, en hebbe we dezelfde klachten als eerst! In die korte tijd hebben wij niet op monitor geled voor enige meldingen! Toen hebben wij weer alle hierboven staande routines uitgevoerd!

Zonder resultaat!
Wie heeft er iedee hoe het op te lossen is?
Is de procces kapot?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kan je simelweg je processor niet in een ander systeem testen, en een werkende processor in jouw syteem? Lijkt me toch een redelijk makkelijke manier om het te bevestigen/uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:48:
Kan je simelweg je processor niet in een ander systeem testen, en een werkende processor in jouw syteem? Lijkt me toch een redelijk makkelijke manier om het te bevestigen/uit te sluiten.
als we die mogelijkheid hadden deden we het ook maar dat is een beetje het probleem. Wij hebben geen 2de systeem

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:05

DataGhost

iPL dev

Het kan ook zijn dat een ander hardwarecomponent kapot is, of dat je cpu en/of andere hardware gefrituurd is door die lekke elco's. Doe je weinig aan behalve per stuk hardware uitsluiten wat de oorza(a)k(en) is/zijn.
Of je voeding is stuk :+

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 15-12-2006 20:59 ]

Verwijderd

Ik had laatst ook zo'n systeem dat het ene moment wel goed liep en het andere moment uit viel.
Mijn probleem was een defecte reep geheugen, op één reep bleef hij wel goed lopen en twee repen viel het systeem uit.

Maar heb je bij het over plaatsen wel even vers coolpasta op je core gedaan. Want de oude pasta er nog op zit, dan kan het gebeuren dat de core te heet is geweest en nu naar de maan is.

Reset ook even de BIOS en probeer het systeem te starten zonder hardeschijf, cd-rom station, floppydiskdrive en met 1 reep geheugen. Installeer ook alleen je videokaart en laat andere pci-kaarten uit je systeem.
Wie weet wil deze daan wel starten.
Kijk ook even of je de schakelaars en de ledjes goed aan gesloten zijn.

Maar we kunnen niet op afstand zien of de core gebroken is. Dit kan jezelf wel bekijken, als er een hoekje van de core is afgebrokken, maak er dan maar een sleutelhang van. >:)

Na afloop wel even goed de handjes wassen met afwasmiddel, omdat coolpasta giftig is. ;)

Verwijderd

Topicstarter
voeding hebben we ook al uitgewisselt. Dat is het probleem dus ook niet

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Ik heb al een aantal Aopen AK77Pro(A) moederbordjes gerepareerd door er nieuwe elco's op te zetten.
Als je de lekkende elco's laat zitten dan wordt het systeem en de voltages onstabiel wat vaak de processor sloopt.
Zit er een bruine vlek in het midden onder de CPU?
Pagina: 1